Bukefalos 28 år!

Skillnader jämfört med gamla forumet

Jag tänkte ta upp lite skillnader här, fyll gärna på med egna observationer.
Det är ett helt nytt system så det som kanske är mest förvånande är att så mycket är lika.

Citat tar mindre plats.

Klickar man på en användare får man upp en snabb popup om användaren istället för att hela profilsidan skall laddas.

Man ser inte vem som svarat vem i trådar om man inte citerar.
(Det finns numera inget som visar vem man svarat förutom citat. Jag kan tänka mig att en del kan ha lite problem med detta. Samtidigt är det nog den väg forumen har gått. Den lösning som fanns i det gamla forumet är en speciallösning jag lade in 2004 för att behålla funktionaliteten från tidigare forumsystem.
Fördelen med detta upplägg är att nya användare inte behöver lära sig vad KL betyder och kanske att folk inte blir så irriterade när någon svarat på deras inlägg utan att egentligen svara just deras inlägg. Dessutom kanske användarna lär sig skriva lite klarare till vem de vänder sig.
Man kan även använda en annan ny funktionalitet för att uppmärksamma en användare på att man skriver något den bör ta del av @lillebill)

Trofépoäng delas ut när man uppnått vissa saker, detta istället för att enbart räkna antalet inlägg man skrivit.

PM finns inte mer, nu finns det konversationer.

Den nya editorn innehåller en hel del nyheter, sparar utkast, spoiler m.m.

Den nya kalendern har ett forum där man kan prata om de nya händelserna
 
Jag tycker om det, det ser luftigare ut än förut. Och "gilla" funktionen är efterlängtad och jättebra! :banana:

Visst suckar man alltid lite när något ändras men nya funktioner vänjer man sig vid och rätt vad det är har man glömt att det någonsin var annorlunda. Det känns i alla fall som en lättare övergång att ta till sig än den mellan XP och 7 på jobbet.....:crazy:
 
Det fåniga är att jag för två dagar sedan "tävlade" med fästmannen i vem som hänger på bäst forum. Jag tyckte jag vann, eftersom man på Buke kan svara specifikt till en person istället för att använda @ eller pilar :banghead::laugh:
 
Min användarstatus ändrades helt av sig själv efter en stund, så det kommer sig nog för övriga med :)

Iofs har jag inget minne av att jag bara var galaxhoppare, men men.. Jag är iaf inte helt "ny" längre ;)
 
@Gunnar

Kommer det lösa sig med att funktionen "gå till första olästa inlägg", som inte verkar fungera just nu?

Hur kommer det fungera om jag läser i någon tråd från mobilen, och sedan går in på datorn och vill fortsätta läsa från senaste olästa. Kommer jag då till senaste olästa som jag läste på mobilen eller det senaste jag läste från datorn?

Förövrigt gillar jag designen på forumet mer och mer.
 
Senaste lästa kommer fungera som det skall om du är inloggad. Just nu har systemet ingen koll på vad som läst av gamla trådar vilket gör att den faller tillbaka på att allt skrivet den senaste månaden ses som nytt.

Observera gärna även att både den blå bollen och rubriken leder till senast olästa (när det fungerar som det skall).
 
Hej Gunnar!
Det ser bra ut, tycker jag.

Blev lite orolig först, men hittade moderatorfunktionerna sen.
 
Jag kan väl också tycka det känns lite tråkigt att stå som "ny medlem" efter 10+ år här. Hoppas det ändras.
 
Sjukt snyggt tycker jag! Så fort jag vänjer mig med funktionerna blir jag nog väldigt nöjd :)
 
Jag är riktigt nöjd, tror att det här var ett bättre val än ipb faktiskt, även om jag bara ser det från användarsidan nu då.

Jag gillar speciellt den där lilla extra informationen man får i slutet på en sida om det finns en ytterligare sida i tråden - "x inlägg till..." Kanske inte jätteviktigt, men lite rolig funktion ändå!
 
Jag tycker ocksa att det ser battre, och enklare, ut sa har. Det ska bli kul att utforska den har nya varianten av Buke lite narmare.
 
Spontant gillar jag det! Har inte kollat runt särskilt mycket än men första intrycket är positivt.
 
Vad betyder.. du har fått en trofe "någon där ute gillar dig"? Alltså inte xx har gillat ett inlägg för det ser annorlunda ut. Är det när man följer någon eller vad?
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 594
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 976
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 952
Senast: Görel
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Just nu kan du se gamla trådar och diskussioner från 1998, jag tycker det är lite intressant att se tillbaka på vad som är lika och vad...
Svar
4
· Visningar
1 394

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp