Skönhetstips!

Sv: Skönhetstips!

har nu läst igenom hela tråden men inte hittat nån som använder hårsprejj på knopprna...min ponny är proffs på att skaka/gnida av sig knopparna så ja flätar med två snoddar och sen rullar upp och tar två snoddar på knoppen de gäller att man gör de snyggt och noga annnars ser de bara dumt ut med en "massa" snoddar:P sen de sista hårsprejj över knopprna! innan ja började med detta så lossnade ca 5 av 9 knoppar undernatten, snacka om att man blev galen på morgonen asså:P, nu lossnar oftast ingen men de har hänt att en lossnat:P

Jag skrev faktiskt att jag använder hårspray :D
 
Sv: Skönhetstips!

Att en häst ser så naturlig ut som möjligt, är de vackraste, inga flätor eller sådant.. Utan bara ryckta ryckta och åter ryckta.. Kanske en å annan tvätt:angel:

i dressyr ska de ju iaf va knoppar:)
 
Sv: Skönhetstips!

i dressyr ska de ju iaf va knoppar:)

Om man är tyungen så:angel:
hahaha Här är man ju islandsryttare som tycker de ser löjligt ut med alltför utsmyckade hästar, Men knoppar i dressyren får man väll ha då:banana: Hahah
 
Sv: Skönhetstips!

men vad har ni för tips hingst på 1,5 år som ska visas?
 
Sv: Skönhetstips!

Se till att han är blänkande ren och helt urborstad svans. Det är supersnyggt med knoppar även på föl och unghästar om dom är prydliga :love:
Olja in hovarna och smörj med babyolja runt ögon och mule. Vad har han för färg? Om han är mörk är det snyggt med ljust/vitt läder på utställningstränset. Annars tycker jag iaf att man ska ha tunna remmar på tränset.

Lycka till :D
 
Sv: Skönhetstips!

Om man är tyungen så:angel:
hahaha Här är man ju islandsryttare som tycker de ser löjligt ut med alltför utsmyckade hästar, Men knoppar i dressyren får man väll ha då:banana: Hahah

he he nee dressyr hästar/ponnysar ska enligt mig. inbiten dressyrare, ha konpöpar på tävling:love: he he tack de va bra :)
 
Sv: Skönhetstips!

Innan tävling,( lr egentligen med gämna mellanrum) så brukar jag klippa *hovskägget* runt hoven som är typ 1cm, tkr jag är väldigt snyggt..Smaken är som baken..:D
 
Sv: Skönhetstips!

Tycker att det är snudd på djurplågeri att ta bort morrhåren :crazy:

Jag tycker att det är fruktansvärt elakt. De finns ju där av en anledning!! :mad:

:eek: Nope, inte längre gjorde förr, men vet många som gör det. Bla en internationell toppryttare jag har jobbat hos, och dennes hästar såg ju ut att lida outhärdligt av att inte ha några morrhår....*ironi* så oj vad vi/ h*n plågade sina stackars hästar...:smirk: :crazy:




jag med liksom vad tjänar man på det ? :S en häst som inte äter ? liksom det är ungefär som om nån skulle klippa av dina fingrar ? ? ? :O
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Skönhetstips!

*kn*

Jag gillar den här tråden :D

Men ang. pälsglans:
Var ska man spraya pälsglansen för att det ska se så prydligt och "naturligt" ut som möjligt? På hasor och knän är det ju endel som har skrivit, men finns det några andra ställen där det ser snyggast ut oxå ;)?
 
Sv: Skönhetstips!

Ang. Pälsglans så tycker jag såhär, för mycket är inte snyggt. Det ska vara lagom. I svansen ska man ha myyyycket pälsglans för hur snyggt är det inte med en välkammad, fluffig och glansig svans? :) Sen haser och knän men där tar det stopp, kanske lite på bogen men då inte mycket.

Eftersom jag sätter hovolja på hovarna, babyolja på mulen och runt ögon så behövs inte mer pälsglans för att det ska se snyggt ut. Då ser det bara överdrivet ut ;)

Men haser, knän kanske lite på bogen samt mycket i svansen :D
 
Sv: Skönhetstips!

När kommer ni med före - efter bilder då? ;) Jag ska tävla den 8onde sept så efter det får ni hålla utkik efter mina före - efter
 
Sv: Skönhetstips!

*kl*

jahapp.. då ska man ju tävla i sep.. men VAD gör man med denna häst??

Manen:
13212004.jpg


Svansen:
14208752.jpg


Ansiktet:
14207891.jpg


Helhet: (Blöt)
14207892.jpg


Helhet: (Torr, med shackrutor på rumpan)
11316081.jpg


såå.. nu vill jag ha tipps på hur man gör honom yyyyybersnygg!! Tänker inte rycka manen eller dyl, och hovskägget skall vara kvar! Men mer så han sticker ut ur mångden liksom..
 
Sv: Skönhetstips!

jag tvättar min häst dagen innan med sshampoo och baby balsam i pälsen. jag DRÄNKER hela svansen, manen och pannluggen med Foxfire. (pälslans..) sen på tävlingsdagen är det mkt borsta och klippa öron och där tränset ska sitta. klippa "hovskägget". Sen knoppar jag manen och panluggen. Borstar ut svansen. Sen har jag en aldeles knallröd häst med svarta ben och svans + man, så jag tkr att han passar i ljusa färger. så jag har schabrak i en ljus färg + ljusa lindor. sen ser han ut som en prins :D
 
Sv: Skönhetstips!

*kl*

jahapp.. då ska man ju tävla i sep.. men VAD gör man med denna häst??

Manen:
13212004.jpg


Svansen:
14208752.jpg


Ansiktet:
14207891.jpg


Helhet: (Blöt)
14207892.jpg


Helhet: (Torr, med shackrutor på rumpan)
11316081.jpg


såå.. nu vill jag ha tipps på hur man gör honom yyyyybersnygg!! Tänker inte rycka manen eller dyl, och hovskägget skall vara kvar! Men mer så han sticker ut ur mångden liksom..

Snygg HÄST! :D vad är det ni ska tävla i? jag Tror att han skulle vara skitsnygg i svarta linder! :D
 
Sv: Skönhetstips!

Lägger till att jag tvättar svansen med Gliss kur! (ja hårinpackning/balsam som används i människohår :D) Funkar jätte bra och att rekommendera
 
Sv: Skönhetstips!

suck.. vi SKULLE debuterat i dressyr... men nu har han dratt på sig BÅDE Borelia och Erlichia... inte så kul... joo.. har haft det på honom.. men han har aldrig haft det innan så han gick som världens analusier med väldans benlyft... :rofl:
Men det får bli debut ngn annan gång.. bara han blir frisk först :cry:...

ps. Här har du lite mer att njuta till.. "min" fina nordiskille... Ds.
http://s202.photobucket.com/albums/aa14/_FreezY_/?action=view&current=c3004d7f.pbr

Ngt mer tips??
 
Sv: Skönhetstips!

fin häst :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Skönhetstips!

Kan du delge hur jag brukar göra... :p

Dagen innan:
*Duschar hela hästen med glansschampo (om det inte är gjort nyligt - då räcker det att tvätta svansen och snygga till bläsen). Har i MASSOR med balsam (för människa) i svansen om jag inte ska fläta - annars nöjer jag mig med schampo.
*Ser till att duscha på kvällen så hästen får stå inne = hinner inte rulla sig innan start :p
*Rengör och smörjer utrustningen noggrant och packar allt som kan packas i förväg. Packar in i bilen och ser till så allt finns nära till hands på tävlingsdagen.

Tävlingsdagen:
*Ryktar, ryktar, ryktar :D
*Flätar längsgående fläta eller knoppar manen (breoende på längd och tjocklek).
*Flätar inbakad fläta i svansen.
*Sprayar pälsglans på vissa partier på kroppen (tävlar i körning så det blir inte på bogen där bröstan ska sitta :p) Mest på ovansidan av halsen och länden.
*Ser till så allt ser snyggt och prydligt ut. Inga smutsfläckar eller dyl.

ska prova det där med pälsglans på knä och has också, lät ju smart :) Jag kan ju tillägga att det mesta görs av mina kära "hästskötare" (läs: slavar) :D
 

Liknande trådar

Dressyr Någon mer än jag som följer tävlingarna? Jag hejar ju lite extra på Hollands Fergusonavkommor, får hoppas på min största favorit...
Svar
12
· Visningar
1 322
Senast: Fiorano
·
Dressyr Är som så många andra uppriven och tagen efter Helgstrand-fimerna, men kanske mest frustrerad över känslan att det liksom går utför med...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
8 507
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
675
Senast: tuaphua
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
117

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp