Bukefalos 28 år!

Sköta o träningsrida galopphästar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Re: strömsholm!

Hej!
Jag har själv jobbat på Täbygalopp o jag vet att det alltid behövs folk.
Gå in på Täbys hemsida, sedan på tränare där kan du välja vilken tränare du vill titta på o där står tele nr. sen e de bara att ringa o fråga om de behöver hjälp.

Lycka till!!! :banana:
 
Re: strömsholm!

hur mycket tjänar man som hästskötare/arbetsryttare?!
 
Re: strömsholm!

Hej! Fick precis veta att jag kom in :rofl:
Var ni många på intervjun? Kan knappt vänta till skolan slutar och jag får åka tillbaka. :bump:
Håller tummarna för att du också kommer in.
 
Re: strömsholm!

Känner du till en tränare som heter typ Hubert Doria och jobbar på Täby?
 
Re: strömsholm!

nej, Jag har inte lärt mig namnen på någon än. varför undrar du?!
 
Re: strömsholm!

Det är egentligen en små lång historia... Men min mamma (som är läkare) hade honom som patient...och så sa han att han va galopptränare på täby och hon berättade att jag har ett fullblod... Och sen så brukar han fråga hur det går med hästen och lite sånt varje gång han kommer... Och förra veckan va det nåt han undrade över som mamma inte kunde svara på och då ringde hon mej när han va där och så pratade jag med honom... Men hur som helst så frågade jag jag typ hur man kunde "komma i kontakt" med galoppen och han sa att jag kunde få komma och hälsa på i hans stall och så sa han att jag kunde komma med min häst på typ torsdagar eller nåt sånt när dom har "öppen bana" för personer som bara vill prova på att rida på en galoppbana på sin egna häst... Jag undrade bara om det va nån som kände till honom eller så...
 
Re: strömsholm!

nej det har jag inte. Men det låter ju jätte skojigt! Kul att du på nått sätt har kommigt in i galoppens värld. Jag ser verkligen fram emot när kursen på strösmholm börjar så jag kan få börja o lära mig! Åh det känns som om man aldrig kan lära sig för mycket, o det finns så många bra människor som kan lära ut o som håller på så mycket kunskap att det är konstigt. Jag håller tummarna för dig att det går bra!
 
Re: strömsholm!

Tack! Och grattis till att du kom in på Strömsholm förresten! ;) Jag tror inte att jag kommer få rida där precis men det är skoj att hälsa på iaf! Och åhh dom e så vackra fullbloden! :love:
 
Re: strömsholm!

mm, jag kommer fassna för galoppen det vet jag. Har aldrig förr hittat just min grej men jag känner att just detta kan vara det rätta för mig. Så hälrigt! Ägde du en egen polle du?! Hur länge har du haft henne. :rofl:
 
Re: strömsholm!

Jag har en femårig fullblodsvallack!Han har vart galoppör tills i juni förra året...och sen köpte jag honom i augusti... Det är honom jag har på bilden :)

Hur lång är den där utbildningen på Strömsholm?
 
Re: strömsholm!

det är inte alls omöjligt att du får rida hos "hubbe". Han har nämligen alltid personalbrist................ :D
 
Re: strömsholm!

Den håller på tills september ocg börjar i juni. Känns bra! Skulle så gärna vilja ha jobb efteråt någonstans i sverige. Jag vill det ända jag känner att jag vill är att kunna träffa min pojkvän då och då. Helst skulle jag vilja flytta ihop med honom samtidigt som jag jobbar.

Fin häst, är det din första häst? Vart står den då? Hemma hos dig eller?! Åh, jag ser fram emot att äga egna hästar, men just nu är det så mycket annat så jag skulle inte ha tid med en annan individ än mig själv :rofl:
 
Re: strömsholm!

Varför har han det?? Är han otrevlig eller nåt sånt eller?? :confused:
 
Re: strömsholm!

Han står uppstallad på ett stall (jag bor inte på gård)..men jag är i stallet varje dag...Så det är väldigt tidskrävande! jag hade ponnier på foder innan honom...

Men det är väl inte omöjligt att bo ihop med sin pojkvän samtidigt som man jobbar?
 
Re: strömsholm!

nejdå, inte otrevlig på nått sätt men en mkt speciell personliget som syns och hörs väldigt mycket. en kompis till mig har varit lärling hos honom och hon trivdes jättebra! mig frågar han sådär an gång i veckan om inte jag kan rida ut hos honom.........
 
Re: strömsholm!

Okey...Började bli lite orolig :crazy: Men jag tror ändå inte att jag får rida jag har ju aldrig ridit galopp innan, men det gör mig inget, jag är glad bara över att få komma och hälsa på lite :)

Jobbar du på Täby?
 
Re: strömsholm!

jaha, ja hästar är tidskrävande. Ojoj, idag beställde jag en massa nya saker till kursen, bla säkerhetsväst och en jokey hjälm. Sen lite annat smått o gått som förgyller dagen :rofl: ett par byxor och strumor. Ett par nya chap också, så ny lär ju inte jag göra nått speciellt på mycket länge för nu är plomboken tom.
 
Re: strömsholm!

hehe förstår vad du menar... jag är oxå sån, så fort jag får pengar handlar jag massa och sen finns det lixom inga pengar kvar på ett tag!

Jag måste också köpa en säkerhetsväst har lixom aldrig gillat att rida med det känner mej så stel och konstig...Men nu har min lille pålle vart konvalicent ett tag och han e rätt så pigg och bockig nu så det är väl säkrast att rida men väst...(man vet aldrig när olyckan är framme)...
 
Re: strömsholm!

Ja jag känner Hubbe, Jag har jobbat hos honom och första gången var för sju år sedan. Hubbe e snäll men lite speciell och det e inte alls omöjligt att du får rida hos honom.

Lycka till!!! :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp