Bukefalos 28 år!

Sköta o träningsrida galopphästar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Re: strömsholm!

jaa, jag jobbar på täby.
har gjort det i snart 10år nu :o, fast till hösten tänkte jag försöka slita mig loss o prova på nått annat!
 
GRATTIS!!

till er som kom in, vad roligt för er!
Vet ni hur många det var som sökte den här gången då?
Då kommer vi ju ses när Russell tar med er till Täby för att hälsa på, & sen kommer ni ju hit på praktik. :bump:

Ja, säkerhetsväst är ju väldigt bra, på strömsholm MÅSTE man tom ha det ju, sen har de flesta på TÄby också det, utom jag då :)
//Hanna!
 
Re: strömsholm!

Såg ditt inlägg om säkerhetsvästar, jag var precis likadan som du, red sällan med väst förr, men efter en olycka i höstas med 6 veckors ridförbud tänkte jag om, och vet du, idag skulle jag inte kunna tänka mig att rida UTAN min väst, det känns som att köra utan bilbälte om inte den finns på. Så med tiden vänjer man sig och känner inte av den alls, de formar sig bra efter kroppen och man känner sig inte alls stel eller konstig, så rid med väst för din egen skull. ;)
 
Re: strömsholm!

Joooo..jag ska börja rida med väst. Jag ramlade av rätt så illa förut och fick ont i ryggen... Och nu när han har väldans massa spring i benen och väldigt gärna bockar så tycker jag också att det är säkrast med väst! jag får helt enkelt ta och vänja mej ;)
 
Re: strömsholm!

Vet du vem Anneli Larsson är? Hon jobbar typ i skåne..
Hon va min hästs tränare innan jag köpte honom... :)
 
Re: strömsholm!

Jag har en femårig fullblods vallack som heter Lemieux e: Domynsky... men han va inge vidare galoppör...har hört att Domysky inte lämnar nå vidare snabba hästar...
 
Re: GRATTIS!!

tack :)
Tror vi var 19 sökande, om inte någon drog sig tillbaka.

Har aldrig riktigt tyckt om att rida med säkerhetsväst. Har känt mig klumpig och ostadig, men efter en veckas flitigt användande märks den inte. :)
 
Re: GRATTIS!!

Oj var vi så många...När var du där?! Var du där i tisdags?! Jag var där då och då var vi inte alls speciellt många tyckte jag, kanske 9 st. Men jag hörde några hade varit där tidigare.
 
Re: GRATTIS!!

Hörde att det från början var 14 sökande + 5 st som gick prova på kursen. Men det kan ju ha varit de som ändrat sig...
Var där veckan innan på prova på kursen, så vi behövde inte komma tillbaka.
 
Re: GRATTIS!!

det fattades en den dagen. En annan hade hon pratat med över telefon. jaja, vet du hur många som kom in?!
 
Re: GRATTIS!!

Är så ledsen nu, morfar har precis dött. Tänk så snabbt en nära anhörig kan lämna oss här. Bara ryckas bort från oss, så snabbt och så tyst.

Längtar tills skolan börjar, hästarna ger mig tröst, vill till stallet nuu...
 
Arbetsryttare

jag är såå glad att jag ska bli Arbetsryttare, ska få lära mig av många bra männsikor, ska få lära känna mycket nya männsikor som har en enorm kunskap. Ska bli så skojigt!
:banana:
Är det någon som jobbar med just galopp hästar som har lust att dela med sig om yrket och livet innom galoppen?!
:rofl: Kram på er alla!
 
Re: Arbetsryttare

jag praoar hos Peter Lundberg å ja har fått rida. han sa att jag var så duktig så ja har fått rida på banan!! åhh det är såå kul..sedan ska jag sommarjobba hos honom i sommar ska bli så kul det oxå.!! :D :bump:
 
Re: Arbetsryttare

Vad kul!!
Men gick du utbildningen på strömsholm eller bara praoade du som man gör i skolan?
Vad avis jag blir, vill oxå prova på galopp!!! :)
 
Re: Arbetsryttare

oj, vad skoj!! Hur kom du i kontakt med galoppen ?!
 
Re: Arbetsryttare

asså jag har prao som man har i 8:an..å så bara lixom frågade han mej om ja ville sommarjobba där..åhh det är såå kul :bump:!!
 
Re: Arbetsryttare

nää eller asså ja hyr från ett ridläger. Men han ska tillbaka i juni :cry: ska bli så tråkigt..Men sedan har jag ju Täby som ja kan trösta mej med ;) får väl se om det blir någon mer häst och vad det blir för något:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp