Skogsmulle-tråden 3!!

Kicki_83

Trådstartare
Välkommen alla gamla och nya skogsmullar :)

Vår andra skogsmulle-tråd är bara några få inlägg i från 2000 inlägg så jag öppna en ny där gamla och nya skogsmullar kan fortsätta prata :)
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Det var rackarn! Fast vi har en bra bit upp till ridtravarnas mängd :o.

Blev ingen ridning idag. SMHI hade lovat sol och här har det banne mig varit mulet precis hela dagen så jag tjurade ihop och lagade middag i stället.
Varit och lämnat in transporten på verkstad eftersom den inte gick igenom besiktningen, sen var jag och ombesiktigade V70:n och nu gick den igenom iaf. Dessa fordon!!! Vill bara att de ska rulla rulla rulla utan problem.
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Nu när det är dags för en ny tråd tänkte jag joina er. Har tjuvläst en lååång tid men aldrig kommit till skott att hoppa in :p

Är 20 år, har en varmblodstravare på 9 bast som jag köpte i början av maj detta året efter 2 hästlösa år.
Big Buster heter han, mörkbrun klumpeduns på 173 cm över havet och precis som man brukar säga är han lika snäll som han är stor.
Vi spenderar våra dagar med att luffa i skogen, sporadiskt tränande lite då och då där vi gör försök att bygga lite vettiga ridhästmuskler. I dagsläget är det främst tömkörning och ridning som gäller längs alla skogsvägar som finns här. Med lite tur ska vi även börja köra längre fram (om vi hittar en vagn som passar herr stor vill säga).

Vår favoritsysselsättning är att äta och vår största rädsla är röda bilar som står parkerade bakom buskar.

Foto03442.jpg
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Välkommen till den här tråden. Följer er i Ridtravartråden men skriver ytterst sällan där.

Lägger in bilden igen från dressyren i söndags.

dressyr_cr_153.jpg


Fyller på med en bild på min lilla travardam också. Hon är bra mycket mindre än din bjässe iNHALE.

DSC_5551.jpg
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Ja vi får skriva utav bara den så kanske vi hinner i kapp dom ;)

Hoppas solen kommer i morgon då ;) Skönt att bilen gick igenom hoppas det går lika bra med transporten sen. Hade precis tvärt om jag när jag besiktade i våras transporten gick igenom men inte bilen ;)
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

+ Andorra: Tack så mycket :D Jo travare kommer i allt från D-ponnystorlek till mindre Shire-storlek :p
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Välkommen!

Om jag har tur, så blir det tömkörningskurs på vårt stall. N hade varit och fått hjälp med att börja tömköra sin unghäst, och hon skulle fråga om tjejen som hjälpt henne ville komma och ha lektion för oss.

Och så ska vi gå ihop och boka ridhuset någon dag så att J kan ha ridlektion med alla som vill från vårt stall. Vore kul och välbehövligt! Vi är ju en bra blandning av skogsmullar och tävlingsnissar så det borde bli jättebra.

Ikväll ska jag höra om M vill rida ut med mig.
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

*kl*

I dag har sambon ridit Pojken lite :)
I morgon ska Pojken klippas lite grann så man slipper den blöta mammut pälsen när han svettas.

20111025763.jpg
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Vad söta dom är ihop!
Skönt att kunna klippa honom och få bort lite av vinterpälsen!

Jag hade velat spårklippa Häxan men jag tror att det är ganska rökt att komma i närheten av hennes kittliga mage med en klippmaskin. Får se om jag tar halsen, islandshäst-style, men jag tror det får vara.

Igårkväll var M och jag ute och galopperade uppe vid ridklubben. Det finns en skogsväg där som är jämn och fin så det inte gör något om sikten är halvdålig. Det var kul, vi blev sådär ponnybarnsfnissiga och funderade på ett varv till och den kära Häxan var i gasen och försökte plöja förbi Q i sista backen. Roligt!
Idag blir det någon form av dressyrpass, antingen uppsuttet eller på töm. Vill försöka få till den där vänsteröppnan som inte ville sig sist, planen är att ta den tidigare i passet innan vi båda hunnit bli slut i huvudet.
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Ja ska bli skönt att bli av med lite päls på honom men han har aldrig blivit klippt innan så vi får se hur han reagerar. Tur att hon som ska klippa är van :)
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Vad för klippning har du tänkt? Vi diskuterade klippningar häromdagen eftersom en i stallet tänkt klippa sin nordsvensk för första gången. Verkade luta åt spår-eller filtklippning för henne då hon inte vill behöva täcka honom i alla lägen.

Haha, jag kommer att tänka på den gången jag fick i uppdrag att helklippa en ridskolehäst som jag skulle rida lektion på senare på kvällen, och batteriet i klippmaskinen tog slut efter halva... Såg milt sagt komiskt ut. Fick fortsätta klippa efter lektionen.
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Det blir nog spår klippning eller något liknande jag vill inte behöva ha täcke på honom hela tiden men vill ändå inte att han ska behöva svettas så mycket heller.

:rofl: Ingen som hade lika snygg häst som dej den dagen inte :D
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Det brukar gå bra att klippa om man tar det lite försiktigt. Man kan sätta i gång maskinen en bit ifrån hästen och se hur den reagerar, bomull i öronen (på hästen :p) om man vill. Har iofs inte klippt så många hästar men de jag har klippt har inte reagerat nämnvärt. Tagit det ganska lugnt men ändå självklart, alltså ingen tvekan eller duttande.

Räddade in mina hästar från regnet lite tidigare i kväll. Rackarns skitväder det blev idag. Klafs, slafs och gegg!!!!

Red i går iaf. Först en sväng på Lucas tillsammans med kompisen. Tänk om min häst hade haft den framåtbjudningen i söndags som han hade i går. Alldeles lagom pigg och tog i ordentligt i traven.

Var ute på en mörkertur med Jollan sen. Tur att hästen kan vägen för jag såg ingenting i skogen. Tog det lugnt och skrittade mest, lite trav fast det kändes lite osäkert när man inget såg.

Red med pannlampa för längesedan men gillade det inte speciellt. Brukar ni ha pannlampa om ni rider i mörkret?
Nu var det lite ledljus eftersom det var stjärnklart men något månsken var det inte.
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Jag brukar skippa pannlampan, jag tycker man ser lite precis där det lyser och inget alls runt om, jag håller mig hellre runt byn och utnyttjar gatlysena om jag absolut ska ut i mörkret. Sen när snön kommer blir mörkret ett mindre bekymmer, då ser man rätt bra ändå.

Svettig, blir man av att öva ökad trav på töm efter skogsvägarna! Tog samma runda som igår, uppför klätterbackarna, skogsvägen bort till ridklubben och sedan skritt på asfalten hem. Blev några galoppfattningar och öppnor på banan också. Sedan var vi varma båda två. Jag hittade mitt barbackareflextäcke på vinden, det funkade fint under tömkörningsgjorden så vi syntes fast det började skymma.

Imorgon kommer C och hennes häst tillbaka! Dom har stått på ett annat stall ett tag men trivdes inte. Då är stallet fullt igen och allt är som det ska.
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Andorra Grymt söt litet charmtroll(förra tråden). HAn ser mer vild en tam ut :D

INHALE Välkommen, sett er i ridtravaretråden :cool:

Kicki[/B ska du klippa min:angel: :D pjke , hur vågar du, han ska bara en mammut när jag hämtar honom :angel: :D

KL
Mina tanter verkar alltid ta semester. Igår stog dom inne och undra varför jag kom och störde för. De såg ut som ge oss mat lr stick morsan, vad man känner sig välkommen ibland hihi.
I helgen ska jag vara hundvakt om man kan kalla det så, till kompisarnas hund som skas tas bort, för han har fått mer problem med höfterna =( Snyft, men han gör sin kompis (min förra leonberger) sällskap i himlen.
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Välkommen! :)


I tisdags hade jag veterinär/hästtandis ute för att kolla Vigges och Tintomaras tänder. Har en känsla av att den räkningen kommer att kännas, men man har ju inte så mycket val tyvärr... Skönt att ha det gjort i var fall :p
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Har en känsla av att den räkningen kommer att kännas,

Jag är evigt lycklig över den som kom på att besparingsskogen skulle sponsra veterinärvård för häst i den här kommunen!

Idag blev det en liten skrittrunda bara, ska strax iväg och motionera vettet ur mig själv på cirkelträning.
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Japp bomull var det fullt av i öronen :P Han var lite skeptisk i början men det gick bra. När vi bytte sida sen så blev det samma sak igen för då blev maskinen läskig igen. Men nu är lite mer än halva halsen klippt och en liiiten bit ner på magen.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
299
Senast: Sharpless
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
76 77 78
Svar
1 559
· Visningar
82 314
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
698
Senast: Mint
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
248
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp