Skogsmulle-tråden 3!!

Låter härligt! Stekt svamp är jättegott särskillt på hösten. Tyvärr kan jag bara kantareller och de hittar jag knappt :p
Jag plockar nästan bara kantareller också. Ibland plockar jag svart trumpetsvamp och Karl Johan men de ger jag till mamsen. Jag gillar trattisar, säkert kort :-)
Idag mullade Gasellen och jag på landsvägen. Det var lite snö på vägen till landsvägen. Gasellen hatar verkligen när det är halt.
 
Vi finns men vi verkar gått i ide :rofl:

Jag har bytt häst sen jag var aktiv här senast (tror jag?)
Tog hem en deppig varmblodig travare i november förra året. Världens snällaste häst som älskar barn och sitt nya liv:love:

Vi har tränat och ridit för RIKS, gick så där. Precis utanför placering i tömkörningen, samma i dressyren. Hade världens sämsta känsla i dressyren.
Men vi blev 3a i hoppningen trots min mega hopräfsa och kompisen blev 5a i hoppningen :bump:
Han slog till(medan jag var på akuten) 45poäng och guldklass i löshoppning och precis utanför placering där med:wtf:

Han är världens gladaste häst som tycker allt är roligt, bara att gå till och från hagen är kul!
Precis innan RIKS så köpte jag loss honom så nu är han miiiin:heart

Men inget roligt varar för länge, 29 Juli hittar jag min fina häst på 3 ben, så nu står han på strikt boxvila med 99% säkerhet hovbensfraktur på yttersidan :cry::heart
 
Hej! Här har vi en till skogsmulle. Köpte mig en ny häst i december förra året som jag håller på att omskola till tanthäst. Innan hon kom till mig var hon van vid att vara ute i lite frimärkshage några timmar/dag, reds endast i ridhus och stod annars inne på box.
Jag har inte ens paddock så här rids det endast ut, hon är stencool med trafik, kossor, människor o sånt men har inte riktigt vant sig vid att ridas själv än. Vi jobbar på det och jag förväntar mig att det släpper under vintern eller så ;)
 
Den här tråden är ju gammal som gatan, men vad har vi för skogsmullar här nu för tiden? :laugh:

Jag o Pojken vilar lite vi just nu :(
November förra året fick jag veta att jag hade cancer....så då blev det lite mer vila för Pojken för det fanns inte alltid ork att hålla på med honom.
Blev frisk i mars och började sätta i gång honom igen....i Juni fick jag besked om att min cancer var tillbaka så nu har han vilat sen midsommar igen då orken är ännu mera bort blåst denna gång än förra :turd:

Men vi har i alla fall fått sällskap i stallet förutom de små. En tinker vid namn Lancelot Light på 7 år som Pojken hittar på bus med i hagen :love:
 
@Kicki_83 Nämen fy vad tråkigt att höra :( håller verkligen alla tummar för dig att du ska bli bättre snart!


Jag har en 4årig connemaravalack som jag köpte när han precis skulle fylla 2. Har ridit in honom själv och det har gått jättebra. Han är egentligen en ponny med superfin hoppstam och inte alls egentligen tänkt till skogsmulle från början men jag fastnade totalt för honom och tycker faktiskt att han har anpassat sig väldigt bra till skogsmulle-livet :D:love:
Min favoritsyssla är att hoppa upp barbacka och ta en runda på våra fina skogsstigar:love:
Dessvärre är det ont om ridsällskap och jag börjar bli allt fegare för att ge mig ut långt i skogen själv.
 
Denna skogsmulle gick i ide för flera år sen, då har jag vart tvungen för 2 år sen att ta bort min allra första häst. Sen dess förut min gamling Lillis som nu är 25 och typ pensionerd av sig, hon gör bara roliga saker som barbacka buss i skogen ;) . Så¨har jag Opossa en 9 åring, jag skaffade en vecka innan jag tog bort min abdra gamling för två år sen och ja inridningen går segt, men förtroende och kärlek visar hon mer och mer för varje dag. Dast jag skaffa henne för två år sen. Sen bytte jag stall, då de blev för mycket liv i stallet och opossa kröp in i skalet igen. Så nu är hon mycket bättre igen. Sen har jag skaffa en foderhäst, då jag faktiskt efter förra hösten med lillis faktiskt var beredd på att hon oxå skulle bli en ängel. Men tro de lr ej hon har repat på sig blodproven blir bara bättre (blir dom dåliga värdena, kommer jag inte försöka ens att hålla henne vid liv, hon är faktiskt 25). Men foderhästen är oxå född 07 som opossa och är Halvblod/travare/arab/fullblod. Nefetare "Neffis" skulle blivit dressyr häst, men lyckades skada ena frambenet rejält som 2 åring. Så dom red in henne, försökte men på böjd spår blev hon bara halt. Så dom tog ett föl på henne och sen dess 6 år tillbaka stått i en hage. Så hon ska ridas in igen, fast de tar lite tid. Tycker om att titta och gosa med dom bara. Opossa är inte inriden, men sutten på och kan gå ut i skogen själv. Men hon är en morsgris, så hon tyr sig mest till mig. Dom flyttade in i skogen där det är mina hästar, gubben med sin hund och 3 katter. Dom trivs där så bra....
Ska komma igång med mina tonåringar ;)
 
Jag och Pojken är fortfarande kvar vi. Nu håller jag på att sätta i gång honom efter min sjukdomstid :) Så hoppas jag håller mej frisk nu.

I dag tog vi en slädtur i solskenet :)
 
Är numera hästlös men jag tar nån skogstur då och då med en trevlig ridtravare som ägs av en kompis. I övrigt skogsmullar jag mest till fots.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
299
Senast: Sharpless
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
76 77 78
Svar
1 559
· Visningar
82 262
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
248
Senast: tanten
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
388
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp