Skogsmulle-tråden 3!!

Roligt att det går framåt för dig efter den andra hästen!:)


För oss går det finfint! Hästarna går in från betet till lösdriften i veckan också, känns verkligen höstigt! Min häst har gått i stor flock hela sommaren med ca 20 hästar, hon har verkligen trivts bra! I lösdriften är dem 13 hästar, bara Basjkirier och hon! :)
 
Bakslag får man alltid... Tre steg framåt och sen ett bakåt, kan ju inte gå föööör smidigt eller hur ;).
Så har jag det med min nya iaf. Rider mest i skogen, varit med på en ridlektion men det var läskigt med prickiga hästar och skäckar, dom bruna gnäggade han åt =).
Var mycket hjärngympa att ens möta andra hästar, inte lätt att komma hemifrån. Skulle iväg på träning förra söndagen men fick ringa återbud eftersom det tog 2 timmar att lasta!!! Billig pålle då!
 
Ja det var ett tag sen jag skrev, men jag har kollat in lite då och då =)
Här så har det gått upp och ner, mest ner känns det som. Då Honey kanske har chusing och då måste ju jag ta ett allvarligt beslut. Proven ska tas på tisdag. Sen får vi se. Lillis hon skuttar runt som den pigga 23 åringen som hon är =)
 
puttar upp tråden lite=)

hur är de med alla? hur går de för er?=)
själv så går de bara bra.. känner att jag vågar galoppera mer å mer i skogen.. dock fick vi ett litet bakslag förra veckan då han sparakde bakut när vi skulle sätta igång i trav å då kommer de gamla rädslorna tillbaka.. men jag tror de släpper.. ska rida i skogen i morgon igen å får se då hur de går.. jag vet ju egentligen att han itne sticker nånstans eller hoppar åt sidan som den gamla hästen.. men man får lite flashbacks men måste övervinna de så även om han sparkar i morgon så ska jag jäklar "trycka" på honom å galoppera ändå.. :D
Är hästlös sen i juni. Stackars Häxan fick såna besvär med sin gamla skada att det inte gick längre. Saknar fläckfian såklart, men ändå lite skönt att det blev där och då, mitt i sommaren på hennes älsklingsbete, istället för på en isig stallplan i november.
Skogsmullar gör jag ändå, mest till fots med löparskor, men då och då på en gul och glad haflinger som jag får låna. Kommer fortsätta läsa vad ni har för er men skriver nog inte så mycket.
 
Aaa nää, fått svar på proverna och Honey har till 90% Chusing... Så ja min första, bästa kompis ska få somna in. Vi fick 8 år ihop och hon blev faktiskt 22 år. så jag kan inte klaga, hennes pappa blev ju bara 18 och fick ju kissing spine. Så ja vår resa slutar nu och den har gått upp och ner och jag älskar henne grymt mycke. Men kvar står jag med Lillis och Opossa som jag i lördag ägt en vecka. Hon är en 7 årig travare med väldigt bråkig bakgrund, oinriden. Litar inte på folk, rädd om baken. Så jag har nåt att bita i nu, när Honey blir en ängel :heart (bilder kommer)
 
*kl*

Måste puffa lite liv i tråden tror ja :) Är så sällan ja är här på Buke nu för tiden ju...

Va har ni för er skogsmullar??

Jag och Pojken är under i gångsättning efter att han har haft hovbölder och stått typ hela oktober...men nu är vi på gång igen :)

Nu i vinter har vi bara Pojken och Tove i stallet. Pipra är hos samma fodervärd som förra vintern o Leo flyttade i går till en fodervärd över vintern.
Så i morgon blir det promenad med Pojken och Tove :)
 
Kl. Min anledning till attjag inte skriver så mycket här är att de inte blir så mycket skogs ridning, det är hoppträningar å tävlingar(med annan tjej å nu har de lugnat sig) å att jag måstr lära mig att rida mer rätt. Men blir skogen minst 1 dag i veckan iaf å den dagen är underbar:-P
 
Hovbölder låter inte alls roligt! Hoppas ni slipper dom i framtiden.

Jag rider visserligen en hel del i skogen men har inte jättemycket nytt att berätta. Eller så är det så att jag inte vet vad ska skriva.

Dessutom jobbar jag nu på en ny bana (järnväg...) och det är rätt så mycket jobb och oregelbunda tider.

Pepsi har fått en "ny" sadel. Den som var tänkt till Bella. Så vi rider mycket i skogen och lite på banan för att komma iform.

Bella klipptes förra helgen eftersom hon började likna en björn. Så nu kör vi på lite lätt och försöker bygga muskler. Idag var vi exempelvis ute och klättrade i backar (skåne är inte helt platt :p)

Och så försöker jag byta hästtransport till en nyare med boggie. Min gamla är det en del fix på bla byte av axel som jag känner att jag inte orkar med.

*kl*

Måste puffa lite liv i tråden tror ja :) Är så sällan ja är här på Buke nu för tiden ju...

Va har ni för er skogsmullar??

Jag och Pojken är under i gångsättning efter att han har haft hovbölder och stått typ hela oktober...men nu är vi på gång igen :)

Nu i vinter har vi bara Pojken och Tove i stallet. Pipra är hos samma fodervärd som förra vintern o Leo flyttade i går till en fodervärd över vintern.
Så i morgon blir det promenad med Pojken och Tove :)
 
Aha va roligt med tävlingar har det gått bra för dom?

jodå de tycker jag nog.. har ju inte kommit upp så högt än.. dom har tävlat 70 å två gånger 80.. 80 felfria men 70 massa fel..:P han tycker inte de är lönt att hoppa så lågt så han slarvar.. hehe så vi har nyss börjat.. =) så nu tränas de på 90 å 100cm. så till våren får de bli 90 =)

själv så har jag våga hoppa 60 på honom nu..=) så jag är stolt över mig själv hihi
 
Duktiga :)
60-70cm är nog det högsta ja vågat hoppa med Pojken...läskigt ju när det blir för högt...50 är liksom lagom höjd :P Men Pojken är lika han att är det för lågt då slarvas det en massa bara.
 
Borde väl inte vara så svårt tycker man borde väl vara nån som är villig att renovera som vill köpa ju. Haft den till försäljning länge?
 
Både ja och nej. Hade den ute i våras och då erbjöd folk mej 3000kr. Kändes lite lite eftersom väggar, golv och tak är okej. Var inne och besiktiga i början på oktober och fick körförbud om inte vissa saker åtgärdades. Stel fjädring och dåliga bromsar. Finns risk för att axeln behöver bytas.

Denna gången har jag fixat lite saker på den (inte fjädringen dock..) innan jag la ut den igen så vi får se. Tror jag får skriva av mej i en gnälltråd ;)
 
Nu har jag spontanshoppat till max. Eller ja, snarare tänkt på beslutet i flera år. Förra veckan kom jag hem med en ny hoppsadel och igår köpte jag en ny transport. En boj bravo eh -09. Lite smått panik men efter att ha funderat i 5år så tyckte jag detta var rätt tillfälle eftersom vi ska åka iväg och träna idag.

Jag hoppas jag blir nöjd med släpet!
 
Mullade iväg till skogen idag. Hittade ny stig. Gasellen var lycklig, hon älskar skogen. Hittade svamp som jag ska steka nu. Det var frost ute för första gången denna höst. Solen sken. Det var så vackert
 
Idag fick ponnyn hoppa! 100-110 cm stannade vi på. Hon hoppar så jäkla bra, sjukt bra teknik. Försiktig och riktigt spänstig. River aldrig någonsin. 19 år snart och artros, så himla imponerad! :)
 
Mullade iväg till skogen idag. Hittade ny stig. Gasellen var lycklig, hon älskar skogen. Hittade svamp som jag ska steka nu. Det var frost ute för första gången denna höst. Solen sken. Det var så vackert
Låter härligt! Stekt svamp är jättegott särskillt på hösten. Tyvärr kan jag bara kantareller och de hittar jag knappt :p
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
299
Senast: Sharpless
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
76 77 78
Svar
1 559
· Visningar
82 309
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
692
Senast: Mint
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
248
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp