Har precis som Du....var femte..eller max var sjätte vecka..inte en chans att det kan gå längre emellan.

Njae..förresten bakhovarna hans växer knappt alls under vintertid...så där går det rejält med tid mellan skoningarna..men fram fortsätter de växa.

Tur att mina andra fyra hästar fortfarande är unga..respektive avelsston...annars vore hovslagarräkningarna gigantiska..;)))..som det är nu kollas barfotahästarnas hovar också var 5:e-6:e vecka....men det blir ju lite billigare än helskoningar...
 
vinter/vår så skulle araben behövas verkas var 3:e vecka på framhovarna och var 6:e på bakhovarna. Så det vore en fördel om man kunde sko själv....
Shettisen klarar sig i 8-10v
 

Liknande trådar

Bukefalos Nu har jag för fjärde eller femte gången på en ungefär en vecka fått acceptera det här med cookies annonsering osv osv igen. Det börjar...
Svar
15
· Visningar
794
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej! Jag har ett fullblodssto som har otroligt kassa hovar. Skos i dagsläget med limskor pga att det inte finns någon hov att sätta...
Svar
6
· Visningar
890
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 276
Senast: Sassy
·
Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
552
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp