Skor längs vägarna...!

Kan ju faktiskt ligga mycket i det som står i länken ovan om att skor tar mycket längre tid att bryta ner och därför finns kvar och syns längre än andra plagg/saker...
 
Gällande muckartraditioner och knarkaffärer så kan jag fråga de intagna när min lilla semester är slut :) Börjar jobba igen på tisdag så ska försöka komma ihåg att fråga då :up:
På drygt två år inom Kriminalvården så har jag inte hört om detta men jag blev väldigt nyfiken!

Gör det!! Har ju också sett detta fenomen, då mellan Sala och Västerås, och då är det ju inte långt från Salberga...
 
Har rätt bra koll på vad som finns efter vägrenen när jag kör faktiskt och nope.. Skor har aldrig beskådats.
 
Tror många ställer skor på taket på bilen när man kanske byter skor eller något och kör iväg och glömmer dem.
 
Tror många ställer skor på taket på bilen när man kanske byter skor eller något och kör iväg och glömmer dem.

Ja, så kan det nog vara. Och kanske ena skon flyger av innan den andra eller på olika sidor av vägen varför man ser ensamma skor ibland..? :)
 
Jag har tappat en sko ur en bil! Jag var yngre tonåren och åkte bil med pappa. Exakt hur det gick till vet jag inte, men när jag på kvällen, trött och hungrig skulle kliva ur bilen i ett regnigt hamburg efter att ha åkt hela vägen från Göteborg hade jag bara en sko på bilgolvet istället för de två jag hade vid avfärd.
Teorin är att jag tagit av mig skorna och att en sedan ramlat ut när man stökat runt med saker på bilgolvet med dörren öppen.
Min pappa var inte glad kan jag meddela...
 

Liknande trådar

Hästvård Jag ska nu berätta hur det har gått med MIN häst. Det var het diskussion om ämnet i tråden "Varför skor ni?" för 1-2 veckor sen, vilken...
2
Svar
20
· Visningar
2 316
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp