Skor längs vägarna...!

När vi rider upp till grustaget så ligger det en svart ihopknuten och välfylld sopsäck med ett par skor prydligt uppställda brevid. Gissa om det triggar min fantasi och NEJ, jag tänker inte kolla vad som finns i säcken :nailbiting:

Alltså, kan inte riktigt släppa detta! Ingen bukare som känner sig manad att öppna säcken?! :D
 
Har också funderat på detta, men har inte kommit på någon bra förklaring... Hoppas på att någon här vet :)
 
Jag vill minnas att jag läst någonstans, kommer inte ihåg var, att ett par ihop knutna skor, som hängts upp på en eltråd eller telefontråd längs vägen, skulle vara en en muckar tradition från fängelset.

Vi bor relativt nära ett av Sveriges större och mer namnkunniga fängelser, och på ett par ställen längs de större länsvägarna här några mil bort, så finns ansamlingar av skor där det finns en eltråd som passerar över vägen...

Jag vill minnas att jag såg en väldig massa skor över en eltråd när jag körde igenom någon håla som ligger ganska nära Kumla för ett tag sedan, så det kanske stämmer.
 
Jag vill minnas att jag såg en väldig massa skor över en eltråd när jag körde igenom någon håla som ligger ganska nära Kumla för ett tag sedan, så det kanske stämmer.

Vi har förresten en stövel som hänger i ett träd här i närheten! Var mycket brydd över detta men fick senare veta (av en slump, av en klasskompis) att det var en sån där grej för geocaching :p
 
Skor på luftledningar trodde jag var en mobbningstradition från USA.

Men hur kan man då förklara att det ibland hänger hästskor hopknutna över en luftledning?
Mobbade hästar?

Jag har även hört att skor över elledningar kan betyda att knarkaffärer görs upp där. Men det har jag inte fått bekräftat.
 
Gällande muckartraditioner och knarkaffärer så kan jag fråga de intagna när min lilla semester är slut :) Börjar jobba igen på tisdag så ska försöka komma ihåg att fråga då :up:
På drygt två år inom Kriminalvården så har jag inte hört om detta men jag blev väldigt nyfiken!
 
Åh, jag hade verkligen inte kunnat hålla mig från att kolla i säcken! :p

Grejen är att jag alltid rider förbi och jag har en häst som inte går att sitta upp på hur som helst så jag kliver inte av i första taget när jag väl fått lov att kliva upp!
Men nyfiken är jag så jag måste nästa ta bilen och åka förbi och kolla om den är kvar nu när jag blev påmind :o
 
Eller så kan man göra som jag.
Jag la dotras skor på draget till hästtransporten för att kolla att allt var kopplat rätt och glömde visste dem där.
De var inte kvar när vi kom fram hahaha :)
 
Men hur kan man då förklara att det ibland hänger hästskor hopknutna över en luftledning?
Mobbade hästar?

Jag har även hört att skor över elledningar kan betyda att knarkaffärer görs upp där. Men det har jag inte fått bekräftat.


Har hört att det är när man förlorat oskulden, men har verkligen ingen aning :p
 
Jag har hört samma, med oskulden. Enda stället jag sett det på är mitt i finaste fin djursholm där jag spelade fotboll, sprang den rundan en hel del under alla mina rehabperioder och det tillkom nya skor. Det förekommer säkerligen en del ekonomisk brottslighet där iofs men känns ändå inte som en muckartradition. Kanske mobbar varianten är mer nära tillhands? Jag har aldrig tänkt på skor längs vägar, kommer definitivt börja göra det nu!
 
Jag tycker att jag ser allt möjligt konstigt liggandes ute i det offentliga. Skor, kammar (i mängder! Jag funderar mer över dem än över skorna. Är det så vanligt att gå omkring med kam - och tappa den?), diverse klädesplagg, cykellås, överkörda exotiska frukter med mera.
 
Jaag har tyvärr ingen aning om hur det kommer sig att det finns skor längs vägarna men jag hade också för mig att skor över elledning hade med att förlora oskulden att göra.

Men apprropå att hitta klädesplagg i naturen, En kompis till mig har en hund som har hittat flertalet herrkalsoner ute i naturen, en gång hittade hon tre par under samma vecka! Fråga inte vaför hon letar upp just kalsonger för det vet jag inte, men jag undrar hur fasiken det är möjligt att det ligger så många kalsonger ute i skog och mark?? :wtf:
 

Liknande trådar

Hästvård Jag ska nu berätta hur det har gått med MIN häst. Det var het diskussion om ämnet i tråden "Varför skor ni?" för 1-2 veckor sen, vilken...
2
Svar
20
· Visningar
2 315
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp