Bukefalos 28 år!

"Skulle du låta din partner vara med någon annan för 1 miljon kronor?"

För mig är frågan felställd. "Skulle du kunna acceptera att din partner hade sex med en annan person, om din partner fick 1 miljon för det hela?".

Däremot är jag tveksam till att jag skulle gilla det om min partner sa ja till förslaget, jag tycker 1 miljon är alldeles för lite pengar för något så vidrigt som att tvinga sig till att ha sex med en annan människa en inte vill ha sex med egentligen.
 
Ja men precis! Hela det här med att tillåta samt blanda in pengar gör att jag reagerar - det känns kanske rimligare att diskutera utifrån vad partnern vill.

Alternativt hur en förhåller sig till ett sådant erbjudande?

Skulle någon erbjuda mig en mille för att min sambo skulle ligga med någon, så skulle jag dels bli rätt fundersam kring den personens motiv. Och skulle min sambo gå med på ett sådant deal så skulle jag bli allvarligt bekymrad över min sambos inställning till att sälja sig själv.

Jag skulle bli enormt förvånad oavsett vem av oss pengarna bjöds för. Jag älskar honom men ingen av oss är direkt modellsnygg eller sticker ut på något extremt vis så VARFÖR skulle någon vilja betala sådana pengar?

Personligen hade jag sagt blankt nej. Jag är inte till salu. Jag har dejtat en kille som verkligen hade pengar men jag gjorde slut för jag insåg att jag inte var kär i honom (även om jag tyckte väldigt mycket om honom). Eftersom han var en av de vettiga jag varit med hade det inte varit någon vansinnig uppoffring att fortsätta vara med honom men för mig hade det känts helt fel.

Jag kan ju inte vara säker men jag misstänker att särbons tankar är liknande mina.
 
Om det hela skulle vara så enkelt som i frågeställningen (eller dess andemening) så hade jag absolut kunnat tänka mig att överväga erbjudandet - oavsett om det var riktat till mig eller till min partner. En miljon kan man göra mycket roligt för tillsammans. :)
Men i praktiken finns ju en risk att det kanske inte skulle bli riktigt så renodlat och förenklat, vilket ju filmen Ett oanständigt förslag bygger på.
 
Jag vill inte att min partner ska ha sex med personer som hen inte vill ha sex med - oaktat pengar. Känns ju bara helskevt att uppmuntra något sådant.

Vill partnern ligga annars är det väl upp till hen, även om jag tycker att prostitution är oerhört diskutabelt oaktat summorna.
 
Grejen är att jag har svårt för vad som kommer efter. Visst jag kanske skulle vara okej nu med set, men sen då? Jag vet att han låg med någon annan under vårt förhållande pga pengar, hur vet jag att han inte får samma erbjudande igen för en annan summa? Var drar man gränsen licksom.

Sen hade jag nog haft lite svårt för närhet sen, man vet ju inte var den personen har varit innan och som nu har kladdat på min sambo. :wtf:
 
Jag kan inte ta ställning till frågan då den innebär en syn på förhållanden som är helt och fullt främmande för mig. Vad min partner väljer att göra är helt och hållet hens ensak.
 
För mig handlar inte själva frågan om man ser sin partner som ens ägodel och får lov att sälja utan mer att man ger ett samtycke till ett avtal som bryts om man går in i ett förhållande där man är exklusiva.

Typ som en del har "frikort" på kändisar.

Jag uppfattar frågan som om partner själv vill ha sex med någon annan men vill ha ett godkännande först. Oavsett om det är pengar med eller inte., Det är ju inte sexhandel där partnern tvingas ha sex med någon annan för att jag ska tjäna pengar
 
Nu tolkar jag kanske lite väl bokstavligt men jag känner mest att ja, självklart, hit med pengarna.
Jag äger ju inte min partner, således låter jag honom ligga med vem som helst alldeles oavsett, men att jag låter honom måste ju inte betyda att han väljer att ligga med någon annan när han vet att jag skulle bli sjukt sårad och inte kunna vara kvar i relationen. Såatteh, då kan jag ju lika gärna ta emot miljonen och hoppas att karln inte väljer otrohet och om så, dumpa och trösta mig med att jag iaf är miljonär och att han är ett as :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp