Skulle du...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Skulle du...

Tror inte den är avsedd att användas som ett substitut för mänsklig tröst..
Tror inte jag ens skulle tänkt den tanken själv om jag hade sett en sådan när barnen var små
 
Sv: Skulle du...

Vi fick en begagnad sådan från min svåger. Hans fru är amerikanska så de har en hel del saker därifrån. Han sa att den har räddat dem några trötta vaknätter för vibratorn gillade deras son åtminstone. Man kan ju använda den som en vanlig babysitter också, det var vad de gjorde oftast. Vårt barn ska frodas i magen 3 månader till (hoppas jag) men jag tror nog jag kan tänka mig att använda vår stol (vet ej vilka ljud den har eller om det "bara" är vibration) också någon gång om det faller sig väl ut. Jag menar, inte dag och natt men det är säkert så att man kan i sin trötthet prisa ett sådant hjälpmedel, OM det hjälper. Tycker inte alls den känns smaklös.

Kan lägga till att den vi fick inte såg likadan ut utan enklare, mer som en vanlig babysitter men tyvärr lite fult rysch-pysch.
 
Senast ändrad:
Sv: Skulle du...

Har man en kolikunge eller något liknande tror jag det vore väldigt bra. Speciellt om man har fler barn hemma som någon gång behöver uppmärksamhet. Då är det bättre att ha bebbe i en så'n än att släppa ungen någonstans få höra skriket trots att man inte kan göra något.
 
Sv: Skulle du...

Min son sov i vissa perioder endast när jag körde bilen eller när jag drog vagnen och då fick inte jag sova så en vibrerande babysitter hade jag absolut köpt då om jag vetat att de funnits.
Men det förstår man nog inte förrän man är så trött att man skulle kunna kasta ut ungen genom fönstret bara man får sova.
 
Sv: Skulle du...

Ja varför inte?

Min 2 månaders är just nu inne i en period där man är vaken HELA dagen & sover på natten,så hade något förutom jag själv kunnat hålla honom sysselsatt en kvart kanske medans man tog en dusch,sorterade tvätt,vattnade blommorna så hade det varit GULD värt.
Sen känner jag ingen unge som vart nöjd att sitta i en baysitter en hel dag,barn brukar säga ifrån när de har tråkigt med besked.

varför tyckter du det är smaklöst?

Mvh zaria
 
Sv: Skulle du...

Varför inte? Jag tycker det verkar vara ett utmärkt substitut ibland.
Föräldrar behöver ju en paus ibland, jag tror ungar kan känna av omgivningen och då hjälper det knappast babyn om mamma eller pappa är nära ett sammanbrott...
 
Sv: Skulle du...

Nej, inte till Ella som varit en jättesnäll bebis ända sedan den dagen hon föddes. Men om jag hade haft en bebis som hade kolik och skrek sig igenom varje natt så skulle jag nog tacksamt ta emot alla medel som hjälpte efter att tag.

// K
 
Sv: Skulle du...

Jag får samma "känsla" för den här mojängen som jag får för exempelvis skrittmaskiner. Andra får gärna använda det, men för mig skulle det kännas som om jag "tagit mig vatten över huvudet" om jag måste tillgripa såna saker för att få en lugn stund eller för att jag inte orkar massera mitt kolikbarn.

Känns så "TV-shops-billig-dynga" över hela grejen. Men som sagt, använd den gärna ni andra. Jag kommer inte att göra det.

Jenny
 
Sv: Skulle du...

Det finns varre...Min svagerska hade tva prylar till sina tre pojkar nar de var bebisar som jag oht inte fattade hur nagon kunde lagga ut pengar pa.

Pryl # 1: En typ speldosa (plastlada med akvariefiskar av plast som guppade runt och spelade musik att hanga over kanten pa spjalsangen) med fjarrkontroll !!?? Meningen var alltsa om bebisen borjade grata nattetid sa skulle man slippa kliva ur sangen sjalv for att ga och trosta, istallet slog man igang speldosan med fjarrkontrollen och hoppades pa att ungen skulle lugna ned sig. :mad:

Pryl # 2: Matstol med bricka dar sjalva sitsen gick att justera till liggande stallning. Mao om ungen borjade somna sa tippar man helt enkelt tillbaks den plastkladda sitsen och later ungen sova pa, matkletig och dan. Hur trevligt ar det? :mad:

Det absolut varsta jag sett dock (svagerskan hade som tur var ingen sadan) ar en barsele som har kardborreband i brosthojd. De faster man runt nappflaskan nar bebisen ska ata sa att man sjalv har bada handerna fria och kan (enligt reklamen) Ta Tid At Sig Sjalv, typ prata i telefon, lasa en bok, surfa pa natet, diska, vika tvatt eller vad det nu ar man hellre vill gora an att spendera en mysig stund med sitt barn. Usch, jag blir sa arg sa det kokar. :mad:
 
Sv: Skulle du...

När jag hade barnen små vet jag att det fanns en liten "skakmotor" man kunde fästa på spjälsängen just för att härma bilåkning eller liknande som får bebban att somna.
Min killkompis som förmodligen är helbror med Ride On på senior byggde en själv av en vindrutetorkarmotor när deras pojk hade kolik och vrålade dygnet runt.
 
Sv: Skulle du...

Babysittern är bland de bästa man kan ha, ställ den på köksbordet eller köksbänken så har du händerna fria och kan samtidigt prata med bebban. Men bara när de är små, när de blir större så är det golvet som gäller.
 
Sv: Skulle du...

Jamtland skrev:
Jag får samma "känsla" för den här mojängen som jag får för exempelvis skrittmaskiner. Andra får gärna använda det, men för mig skulle det kännas som om jag "tagit mig vatten över huvudet" om jag måste tillgripa såna saker för att få en lugn stund eller för att jag inte orkar massera mitt kolikbarn.

Känns så "TV-shops-billig-dynga" över hela grejen. Men som sagt, använd den gärna ni andra. Jag kommer inte att göra det.

Jenny

Men man sätter inte barn i babysitters under kolikanfall ! :crazy: De är till för att sitta i när man själv behöver diska, klä på sig, svara i telefon och liknande och barnet är vaket och alert och inte behöver ligga i sängen!
 
Sv: Skulle du...

Ett förtydligande, en babysitter kommer jag säkert att använda då jag tex diskar, äter, osv för att ha bebis nära men inte har händer så jag kan bära/hålla. Det var mekaniseringen av babysittern som jag tycker är lite osmaklig.

Jenny
 
Sv: Skulle du...

Jag vill bara säga att det är lätt att ha tankar om hur det ska gå till när man får sitt efterlängtade barn.

Men saker kan hända som förändrar tillvaron på ett sätt man inte kan råda över. Barn är precis som människor; individer. Barn kan födas för tidigt och behöva ligga på barnintensiven i tre månader, de kan ha hjärtfel, de kan ha en massa åkommor där kolik kanske är en av de lindrigaste. Då ställs saker på sin spets och speciallösningar går åt.

Ödmjukast Stina, som var väldigt på det klara med hur mina barn skulle behandlas och bli. Första har alltid varit precis som gjuten ur en form men den andra har jag undrat många ggr om han inte blev utbytt på neo...
 
Sv: Skulle du...

Min åsikt är nog att detta är ngt som säkert underlättar och är bra, men inte bör bli en ovana.

Det är ju samma sak med att ha en "pappa". Man avlastar varann, den ena tar hand om bebben en stund medan andra duschar eller liknande. Kanske jobbar pappa mkt under en kort period. Varför då inte ha en babysitter som underhåller liten en stund när man behöver göra något?

Eller om man har ett barn som inte somnar annat än i bilen. Varför ska man ut i bilen o slösa bensin om man kan göra det på ett enklare sätt?

Det blir en liten "så jävligt som möjligt" känsla över detta. Som att man SKA ha det så jävligt det bara går, bara för att man haft det förr i tiden. Förr i tiden överlevde färre människor barnahavande. Och förr i tiden såg vardagen inte ut som den gör idag. Förr i tiden fanns heller inga bilar, men det är tydligen acceptabelt att använda? Eller ska man bojkotta det också och låta ungen skrika?

Jag tycker inte att man ska låta maskiner ta hand om ens ungar, men jag tycker inte heller att man ska behöva nobba alla hjälpmedel bara för att vara traditionell.
 
Sv: Skulle du...

Både jag och min bror kunde enbart sövas genom att åka bil när vi var små. Vagga, bära runt, osv, allt var lönlöst. Om man kan åstakomma den effekten utan att behöva köra runt, runt i en bil så är det väl bara positivt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 473
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
227
Senast: Enya
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 697
Senast: Hellhound
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
972
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp