Skulle ni rösta samma vid ett eventuellt nyval?

Jag skulle rösta samma, det är ju vad jag vill rösta på just nu.

De jag hoppas skulle rösta annorlunda är väl de som stavade fel på sina lappar...:(
Det är ganska roligt att läsa alla alternativ som folk har röstat på (www.val.se) men ibland kan jag tycka att det är lite väl hård bedömning när folk uppenbarligen(?) har stavat fel, men jag förstår att man vill hålla på gränserna också. Men jag måste fråga, är det någon som vet vad A.V.H.M.Ö.S.O.S.H.G.G.F.M.F.B.O.B står för? :confused: 3 personer har plitat ner detta, så det kan ju inte något helt random...
 
Jag röstar högst troligt detsamma jag röstade först.

Det är vacklare och taktikröstare som möjligtvis ändrar sin röst. (Vilket troligtvis är samma sak.)
 
Jag frångick vad jag brukar rösta senast och skulle sannolikt gå tillbaks till ordinarie parti om det mot förmodan skulle bli omval. Detta för att förhoppningsvis slippa SD som tredje största parti.
 
Jag skulle rösta på samma, och hoppats på att dom som röstade blankt valde ett parti istället denna gången så slutresultatet kanske kunde sett annorlunda ut, och självklart inga röster på SD då utan andra partier :idea:
 
Förmodligen samma.

Men det beror på hur alternativen ändrar på sig och vilka nya framtidsvisioner förs fram som viktigast.
 
Garanterat samma, jag röstar på vad jag tror på och jag hoppas verkligen inte på nyval utan att sossarna får till det här nu
 
Jag hade röstat likadant vid ett nyval som jag gjorde vid detta val. Jag har mitt parti där jag känner mig "hemma" och har så gjort sedan jag fick lov att börja rösta.
 
Ett omgående nyval skulle knappast förbättra. Det krävs en massa turbulens och helvete innan man röstar annorlunda.
 
Jag skulle rösta på samma. Utgången av valet var ju rätt väntad, så jag röstade lite med tanke på det redan från början (valde mellan två partier som var ungefär lika i mina ögon och valde det som definitivt inte skulle "förråda" sitt block i dagens läge).
 
Kanske en liten dum och ignorant fråga, men eller hur är det bara valet till riksdagen som "går om" vid ett omval? I sådanafall hade jag röstat på samma, men ändrat det partiet jag röstade på i kommun och landsting (hade V till riksdagen och S i kommun + landsting).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är nyfiken på om ni har en inre röst eller monolog. Jag har en inre monolog
2 3
Svar
59
· Visningar
2 808
Senast: Sryoqwe
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 362
Senast: Madalitso
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 678
Senast: Scata
·
IT & mobiler Till min förvåning är numera vår grupp för byn privat! :cry: Det är verkligen inte meningen. Hittar ingenstans där jag kan göra gruppen...
Svar
18
· Visningar
1 057
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp