Skulle ni rösta samma vid ett eventuellt nyval?

Jag hade röstat samma som innan. Hade jag dock röstat på ett parti vars partiledare gjort som Löfven hade jag nog mycket väl kunnat byta, pga tappat förtroende.

Fast Löfven var tydlig redan innan valet. Mp är vår naturliga samarbetspartner och veckor innan valet sa Löfven att S samarbete med C och FP skulle vara bra. När sedan parlamentet ser ut som det gör är det absolut inget konstigt.

Sjöstedts spelade chockartade besvikelse är ganska fjantig givet informationen som fanns före valet och sedan valresultatet.

Men säkert bra ur PR-synpunkt.
 
Självklart röstar jag lika.
Jag byter inte åsikter eller grundvärderingar bara för att ett blir ett nytt val. Att taktikrösta skulle jag nog inte kunna leva med heller.

(ungefär som den konsthantverkare som pluggade alla sina träfigurer och fick frågan av reportern om han inte skulle kunna skruva och limma. Jo, det skulle han kunna. Men han skulle inte kunna leva med det).
 
Apropå ideologier...Sossarna är inte samma idag som dom var för 40 år sen ..dom strävar mer o mer mot höger o högern åt vänster
( ifall ingen noterat det ;) )
 
Nu känner jag mig lite dum som inte fattar, men om det blir nyval och alla röstar likadant som första gången... så är väl problemet exakt samma som innan? Blir det ett till nyval då? Vad händer sen? Eller räknar man helt enkelt med att tillräckligt många kommer rösta annorlunda för att resultatet ska bli ett annat?
 
Varför/varför inte?
Nej, jag skulle byta parti vid ett eventuellt nyval.

Jag skulle nog rösta på S istället, för att ge dem en större majoritet och slippa krånglet som blev nu.

Gillar inte riktigt Löfvén, och vet inte riktigt vad han har att komma med som statsminister, men han lär ju inte bytas ut i vilket fall. ;-)
 
Fast Löfven var tydlig redan innan valet. Mp är vår naturliga samarbetspartner och veckor innan valet sa Löfven att S samarbete med C och FP skulle vara bra. När sedan parlamentet ser ut som det gör är det absolut inget konstigt.

Sjöstedts spelade chockartade besvikelse är ganska fjantig givet informationen som fanns före valet och sedan valresultatet.

Men säkert bra ur PR-synpunkt.

Nu var det inte enbart det jag syftade på, utan fler saker. Som faktiskt gör mig skeptisk till Löfven som statsminister överlag, jag upplever inte honom vidare professionell, tyvärr.
 
@Hedinn

Ok, jag trodde det var beslutet att inte vilja ha med V i regeringen som gav skepticismen. Jag tycker nog att han är mer professionell än många andra politiker, men det beror på vad man lägger i ordet.
 
Jag skulle rösta på samma (som jag har röstat på sedan jag blev gammal nog att rösta). Brukar halvt skämtsamt säga att pappa skulle komma och hemsöka mig om jag röstade på annat, han var trots allt ordförande i det partiets ungdomsförbund i vår hemort. Jag tror dessutom starkt på det partiets partiledare, och känner att det är det parti som hållit bäst på sina grundprinciper och -frågor istället för att vända kappan efter vinden (läs: lönekuvertet).
 
Fast Löfven var tydlig redan innan valet. Mp är vår naturliga samarbetspartner och veckor innan valet sa Löfven att S samarbete med C och FP skulle vara bra. När sedan parlamentet ser ut som det gör är det absolut inget konstigt.

Sjöstedts spelade chockartade besvikelse är ganska fjantig givet informationen som fanns före valet och sedan valresultatet.

Men säkert bra ur PR-synpunkt.

Det är taktik alltihop. Sjöstedt har varit med tillräckligt länge i leken för att inte ha trott att S ville ha med dem att göra även om de sade ifrån innan.

Att inte visa besvikelse och chock vore olämpligt gentemot alla väljare, även om han visste innan hur det skulle bli.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är nyfiken på om ni har en inre röst eller monolog. Jag har en inre monolog
2 3
Svar
59
· Visningar
2 809
Senast: Sryoqwe
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 362
Senast: Madalitso
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 678
Senast: Scata
·
IT & mobiler Till min förvåning är numera vår grupp för byn privat! :cry: Det är verkligen inte meningen. Hittar ingenstans där jag kan göra gruppen...
Svar
18
· Visningar
1 057
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp