Bukefalos 28 år!

skumma annonssvar

P

paxmojo

har annonserat ut en del grejer på annonssidorna här på buke på sistone. men har fått en del skumma svar bl a från en person som skriver till mig från samma mailadress, men med tre olika namn på "från"-raden varje gång h*n mailat... känns inte helt seriöst... nån som råkat ut för samma sak?
 
Sv: skumma annonssvar

Men när man mailar första gången på något från annonssidorna fyller man i sin mailadress OCH ett namn. Det namnet kanske inte är detsamma som man har fyllt i när man skaffade mailen. 2 namn kan förklaras så, men inte tre.. tror jag inte.
 
Sv: skumma annonssvar

men om man heter stina fyller man väl inte i att man heter maria när man svarar på en annons? speciellt inte när det gäller en "seriös" sak som att köpa nåt. har full förståelse för att folk vill vara anonyma på nätet och använder fejknamn ibland. men inte om man är vill köpa nåt väl? vill man inte verka seriös då?

verkar som det är antingen nån som vill driva med mig alt nån som vill lura till sig grejerna utan att betala.
 
Sv: skumma annonssvar

Hade jag varit intresserad av något så skriver jag ut mitt riktiga namn, alltid. Det ser himla oseriöst ut om det ändras o grejas tycker jag..

Om du är osäker, sälj inte, det kanske bara slutar med tråkigheter..!
 
Sv: skumma annonssvar

Jodå en hel del oseriösa svar har jag/vi råkat ut för... En häst som jag klart och tydligt skrev att de skulle svara via telefon fick jag ett mail där personen ifråga bjöd 500 kr över priset annars skulle den inte ha hästen... Och när karln skulle sälja sin motorbåt var det en som undrade om den gick att byta mot en trampbåt... Nu har det löst sig med båda sakerna men man blir lite matt...
 
Sv: skumma annonssvar

Det finns många lustiga typer som svarar på annonser för att det är roligt utan att ha någon plan på att köpa. Har tyvärr råkat ut för många lustiga/oseriösa svar.
Skriver aldrig mer ut mitt telefonnummer på bukes annonssidor. Folk tror visst att det är OK att ringa vid diverse lustiga tider (typ klockan ett på natten) :mad: .
 
Sv: skumma annonssvar

En gång i min gröna ungdom (jättelänge sen) köpte jag lårhöga mocksstövlar med platt sula, alltså inte något sexigt i lack eller så. Tyckte själv att det var fint till grova strumpor och kort kjol, dvs jag tyckte så när jag köpte dom. I verkligheten sedan trivdes jag inte ett dugg och annonserade ut dom i gula tidningen(minns ni den?).

Jag fick några hundra svar till vi drog ut jacket :p . Alla från killar som ville få dom beskrivna, dom skulle köpa till sin tjej osv....dom första trodde jag ju på(dum eller hur?) och svarade snällt hur högt dom gick på låren men trögfattade jag fattade snart .... :D . Telefonen ringde i många dagar efteråt och min dåvarande fick svara. Jag slängde så småningom stövlarna....
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 631
Senast: Barbabelle
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 185
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 661
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 345
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp