Skumt meddelande vid citatsvar

Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Jag har tidigare set den blåa downloadrutan, men inte idag och inte igår vad jag minns heller. Hoppas det är löst.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Det fick jag oxå in, det saboterade massor av programvaror för mig på arbetsdatorn så ladda inte ner den.
Det känns som ett spionprogram
senast igår försökte den lada ner hos mig
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Jag har sett den "blåa" sidan en gång men inte här på Buke utan på Mediafire.

Spybot blockerade sidan direkt och sedan har jag inte råkat ut för det igen.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Jag surfade på jobb en stund nu, så pass länge att varningen borde komma upp, men inget har hänt. En liten indikation i vart fall.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Jag har inte hunnit surfa mycket hittills idag. Lite i morse, en liten stund på rasten på jobbet och så nu. Jag har inte sett någon av sidorna ännu.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Jag har drabbats flera gånger. Nu vågar jag inte ha Buke öppnat fönster om jag inte sitter vid datorn. Viktigt att detta problem löses, för jag vågar knappt titta in här nu!
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Drabbades ett par gånger förra veckan av den blåa-nedladdningssidan, men ingenting om någon porrsida och det har inte hänt igen på ett par dagar.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Har inte råkat ut för rutan på några dagar, men buke har börjat hänga sig för mej efter att denna dök upp sist. Har rensat datorn både med antivirusprogrammet och någon antivirusspecial-skiva från makens jobb. Skivan hittade några skumma filer som togs bort men det hänger sig ändå titt som tätt. Kan ju givetvis bero på datorn, men det började i samband med den blå rutan.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

kl

Har inte drabbats någon gång men jag har samtliga annonser, här och på andra ställen, blockade.

AM
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

KL
Det verkar helt klart som att problemet försvann i och med ändringen till enbart textannonser eller så har google hittat den problematiska annonsen och tagit bort den om det nu var problemet.
Jag testar nu lite till genom att slå på bildannonser för några annonsformat. Återkom gärna om ni får upp något suspekt.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Detta tycker jag verkar vara ett bevis på att det är någon form av "virus" och att åtminstone Nod 32 hittar det.
Om andra virusprogram inte hittar det än så är det inte ett bevis på att det inte finns.
Det skulle vara intressant med så mycket info som möjligt runt vad Nod 32 hittar, är det en fil, vad heter den, vad ropar på den filen om den informationen finns.

Det nod32 upptäckte var inte någon fil i min dator utan att det var något som var på väg att laddas ner i min dator, ingenting hittas vid genomsökning av dator varken innan eller efter.

/Camilla
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

KL
Har fått min dator genomsökt också, ingenting hittades.
Men nu har jag inte fått upp den blå sidan mer.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

KL
Eftersom jag inte hört något om några problem under gårdagen slår jag på resterande annonsformat att tillåta bildannonser. Hör av er om problem uppstår.
Troligast är väl att google nu hittat och tagit bort den eller de annonser som verkar ha varit upphovet till problemet. Om så inte är fallet ber jag er höra av er, det är viktigt.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Jag har fått upp downloadruta idag. Och porrsida igår. Jag har inte varit drabbad tidigare. Jag surfar med crome och har adblock så jag brukar slippa alla pop-up skit typ porrsidan.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Jag har inte fått upp downloadrutan eller ljudet något mer, dock har buke blivit segt mellan varven. T.ex. när man går in på förstasidan. Det hänger nog inte på min dator eller uppkoppling, för allt annat går lika snabbt som vanligt.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Jag har inte fått upp nån skit alls de senaste dagarna! :)
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Nytt problem med buke: det piper när jag har buke uppe. Trodde det var min dator som var problemet men Sleepans dator pep visst när buke var uppe, insåg att det var samma sak för min. Testade min gamla dator och då var det precis samma sak där :confused:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
220
Senast: Enya
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 013
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 153
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 381
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp