Skumt meddelande vid citatsvar

Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

kl

win 7, chrome, kör med adblock, ej fått något.

Dock blev det lite panik på jobbet när jag satt och slösurfade på buke, och fick nerladdningssidan. (var inne på ponnyakuten-tråden när jag fick den) IE, och har inte adblock där. Snabbt stänga och konstantera jag får klara mig utan buke på jobbet hädanefter.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

kl

Jag har inte märkt nåt konstigt alls. Surfar på lite olika datorer med IE, firefox eller Chrome. Vissa datorer har obefintligt virusskydd, medan andra är noga skyddade.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

kl

Kan tillägga att jag också kör Adblock och just scannade datorn med AVG, som inte hittade något. Om det kan vara till någon hjälp. Kör ingen brandvägg men har väl någon annan form av realtidsskydd från AVG.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

KL

Det hände nu igen, alldeles precis nyss (en minut sedan typ). Jag gick in på utrustning, och precis när utrustningsforumet hade laddat började download-sidan laddas i stället. Jag klickade snabbt ner och öppnade sedan Chrome (och buke) igen helt utan problem.

Irriterande som bara sjutton :mad:!!
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

KL

Har råkat ut för nedladdningssidan och slingan med ljud två gånger. Nu senaste för ungefär en halvtimme sedan när jag gjorde ett citatsvar. Hade hörlurarna ikopplade men inte i öronen så jag hörde det först inte och innan jag upptäckte vad som var fel laggade det när jag skrev så en massa bokstäver föll bort.

Jag gissar att jag inte tillför något till probleminringning men bidrar till statistiken.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Det är grymt irriterande.
Fick upp det nu alldeles nyss, var inne på en tråd på äu och plötsligt var det där.
Hann stänga ner det dock.

Ska låta min datakunniga styvfar gå igenom datorn och se om han hittar nåt.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

KL

På flashback pratar man också om det: länk

Kort tråd än så länge, men med lite tur dyker det upp någon som vet något.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

*KL*

Har också fått upp det blå rutan och det händer bara här på Buke. Använder crome. Upplever datorn segare och hänger sig titt som tätt efter att detta hände (inte hänt på ett par dagar nu). Antivirusprogrammet blockar efter detta annonserna här på Buke. Har både brandvägg och antivirusprogram som inte hittar något i min dator. Något skumt måste det ju vara...
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

kl
Nu när jag klickade på senast lästa inlägg i den här tråden :eek: så kom blå rutan upp och något började ladda ner, jag klickade på avbryt.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Brandväggen blockar adressen på jobb, den är registread som suspekt åtminstone.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

*KL*

Har också fått upp det blå rutan och det händer bara här på Buke. Använder crome. Upplever datorn segare och hänger sig titt som tätt efter att detta hände (inte hänt på ett par dagar nu). Antivirusprogrammet blockar efter detta annonserna här på Buke. Har både brandvägg och antivirusprogram som inte hittar något i min dator. Något skumt måste det ju vara...

Samma här, min dator är jätteseg och hänger sig hela tiden.
Internetanslutningen krånglar också men vet inte om det har med saken att göra.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

KL
Eftersom mycket pekar på att google-annonserna på något sätt spelat roll för problemen har jag nu lyckats ändra så det enbart visas textannonser. Förhoppningsvis kan det innebära att nedladdningsrutan inte kommer upp mer. Jag tror dock att ni som drabbats av vidarebefordringar kan tänkas råka ut för dessa fortfarande.

Skriv gärna och berätta om ovanstående verkar stämma, från och med nu.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

KL

En förmodligen helt amatörmässig fundering:

Har alla som drabbats kollat under Avinstallera/ändra program om där ligger något program med datum från senaste tiden (alltså sedan ni började omdirigeras)?

I somras fick jag virus för första gången någonsin och lyckades faktiskt bli av med det genom att helt enkelt avinstallera det.

(Bortse från detta om det är för korkat)
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

KL

En förmodligen helt amatörmässig fundering:

Har alla som drabbats kollat under Avinstallera/ändra program om där ligger något program med datum från senaste tiden (alltså sedan ni började omdirigeras)?

I somras fick jag virus för första gången någonsin och lyckades faktiskt bli av med det genom att helt enkelt avinstallera det.

(Bortse från detta om det är för korkat)

Jag kikade direkt och gjorde en extrakik nu igen, ända bak till maj 2012. Inget nytt eller konstigt.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Ni som tidigare drabbats har ni drabbats på något sätt idag?

Har någon ny drabbats idag?

Jag vore väldigt tacksam om ni kunde skriva här. Om vi kan komma fram till att det är någon av googles bildannonser som ställt till detta blir det enklare att gå vidare, det blir färre saker att leta efter.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 153
Senast: Sassy
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 437
Senast: emma-vsm
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 668
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 649
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp