Bukefalos 28 år!

Skumt meddelande vid citatsvar

Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

kl

Fick nyss upp "preparing for download" sidan, fick typ panik och kryssade. Har innan blivit skickad till porrsidan också. :o Vågar inte öppna bukegrejer i nya flikar längre, vill inte ha massa skumma grejer på min dator.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Kl

Jag var nyss inne och kollade på inställningarna här och jag kör Mozilla som webläsare. Mozilla hade självmant blockerat java av den version som var sårbar just därför att den var sårbar vilket borde innebära att det inte hjälpt mig att blockera java. Fick upp den där trudilutten för en liten stund sedan igen.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

kl

Vill bara säga att de tillfällen jag har fått upp det har jag inte heller klickat eller svarat på nåt eller så, bara läst i nån tråd, kanske klickat in mig i nån tråd men inget annat... gah, går ju inte att vara ute buke ju! Kan inte låta bli att gå in ändå... :crazy::confused:

Låt bli vårt buke :devil:
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Låt bli vårt buke :devil:

Eller hur! :devil: Sambon försökte påpeka lite fint att jag kanske inte borde vara inne på "den där sidan" tills problemet är löst men det är ju lätt, som bukeberoende och allt.

Gunnar: Kanske kan du kolla med de som har reklamen om de märkt av något? Det kanske är de som är infekterade egentligen ?
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Hade också den blå nedladdningssidan som dök upp, men sedan dök det upp en förfrågan från visrusprogrammet om jag ville skicka in några misstänkta filer för analys, efter det så har jag inte fått upp den blåa sidan fler gånger.
Kör för övrigt Nod 32´s gratis version just nu, så det verkar i alla fall som dom hittar det.

/Camilla

Bara för jag skrev det, så dök den upp igen. Däremot plockade nod32 upp vad som var på gång och stoppade det, och frågade om det verkligen var något som jag ville ge tillgång åt...

/Camilla
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Detta tycker jag verkar vara ett bevis på att det är någon form av "virus" och att åtminstone Nod 32 hittar det.
Om andra virusprogram inte hittar det än så är det inte ett bevis på att det inte finns.
Det skulle vara intressant med så mycket info som möjligt runt vad Nod 32 hittar, är det en fil, vad heter den, vad ropar på den filen om den informationen finns.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

kl*

Win7, Mozilla, AdBlock, Redirect Cleaner/Remover, inget antivirus
Inget skumt än så länge, inte på iPh heller.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Jag tyckte mig upptäcka att adressen uppe i adressfältet plötsligt innehöll ordet download ibland det vanliga som står, innan jag klickade 'bakåt' och kom ifrån den blå sidan som dök upp.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

På hemmadatorn inträffar det inte alls för mig, iaf inte än. Windows 7, Firefox, Adblock Lite, ingen Java.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Har också fått upp den "downloadsidan" ett par gånger, har dock aldrig blivit vidareskickad.

Körde Windows Essentialsnånting som söker virus och farliga filer. Senaste månaden har min dator blivit infekterad av en trojan och sedan var de tre program/filer till som benämndes nånting om Java (jag är väldigt okunnig om sådant).

Att nämnas bör är att jag i princip bara surfar på Buke, Hästnet och någon enstaka blogg. Är rädd att Buke smittat min dator :cry:
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

*kl*

Oj, jag trodde det var endast min dator! Har terroriserat kunnig vän och min dator är genomsökt på alla sätt och vis utan att finna något. "Skönt" att höra att jag inte är ensam om problemet, höll på att slita mitt hår.

Download sidan kommer upp och nyss när jag skulle svara på ett inlägg kom ljud med massa skrik, jävlar vad rädd jag blev :o
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Jag fick precis upp den blå nedladdningssidan för första gången. Fick upp den direkt istället för bukefalos när jag skrev in bukefalos i adressfältet. Jag han alltså inte ens in på Buke. Stände ned fönstret och provade igen. Då var allt som vanligt. Jag använder Crome och har uppdaterat alla mina antivirusprogram och letat trojaner, men hittar ingenting.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

kl

Vågar man surfa på Buke eller vad händer?

Kan någon förklara för mig..?
Blir datorn infekterad eller är det bara Buke som fått virus?
Väldigt okunnig på detta..
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

kl

Jag har inte varit med om någon omdirigering av något slag, kör Firefox och Chrome med en hel del tillägg i Win8 på PC samt Safari utan tillägg i iPhone.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

kl

Kör windows 7 x64, firefox, adblock, har aldrig fått något konstigt hos mig.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

kl

Även jag har blivit skickad till de båda sidorna. Detta har skett under den senaste veckan, +/- någon dag.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

KL

Igår var det lugnt, och jag surfade ändå buke mycket eftersom jag var ledig och hade tid att vara inne regelbundet under dagen, tills den blå sidan helt plötsligt dök upp igår kväll. Jag klickade på en forumtråd som jag ville öppna och läsa, men i stället så hamnade jag på den "blå sidan". Hittills har den blå sidan velat öppna oftare än porrsidan på min dator. Min man har gått igenom datorn på "längsen och tvärsen" känns det som, men vi kan inte hitta något konstigt. Men ändå känns det obehagligt att surfa på buke numera, tycker jag...:(:crazy: Lite av en tidsinställd bomb.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
236
Senast: Enya
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 037
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 233
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 503
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp