Slowcooker

Tja, receptet var för fläskfilé. Men det är sista gången den hamnar i slow cookern. Tror att en chili tex fungerar mycket bättre. Alternativt en fläsklägg.
Det är många som blir besvikna. De vill bjuda på en riktigt god och fin gryta och använder då fint kött. Med för dig känt resultat. Det gör ingenting att det är fett och senor i köttet vid långkok. Senorna smälter helt enkelt bort och fettet blir till delar av den goda såsen ;)
 
Det är många som blir besvikna. De vill bjuda på en riktigt god och fin gryta och använder då fint kött. Med för dig känt resultat. Det gör ingenting att det är fett och senor i köttet vid långkok. Senorna smälter helt enkelt bort och fettet blir till delar av den goda såsen ;)

Jo absolut och det vet jag redan. Problemet var väl mer att just det här slowcooker receptet var för just fläskfilé. Men ja, det hamnar aldrig mer i grytan. Högrev och oxsvans däremot gissar jag kommer fungera extremt bra. Verkar vara en av få som gillar oxsvans men jag har det alltid i min boeuf bourguignon just för att det ger mer smak och konsistens.
 
Nja, första receptet var ingen höjdare, fläskfilén var torr och hård. Hmm. Får försöka igen med ett annat recept.

Hur tillagades den enligt det receptet? Hade själv planerat fläskfilé idag men pga dåligt utbud i lokala butiken så fick jag inte tag på ingredienser så får steka istället.. Men blir det kasst i slowcookern så är det väl ingen förlust då.
 
Hur tillagades den enligt det receptet? Hade själv planerat fläskfilé idag men pga dåligt utbud i lokala butiken så fick jag inte tag på ingredienser så får steka istället.. Men blir det kasst i slowcookern så är det väl ingen förlust då.

stekyta, snitt i filén som jag lade bacon och getost i, lite kryddning och sattes på låg ca 5 timmar. Jag kanske överkokade den eftersom det stod 3-5 timmar i receptet. Men jo, torrt och hårt tyvärr.
 
Jo absolut och det vet jag redan. Problemet var väl mer att just det här slowcooker receptet var för just fläskfilé. Men ja, det hamnar aldrig mer i grytan. Högrev och oxsvans däremot gissar jag kommer fungera extremt bra. Verkar vara en av få som gillar oxsvans men jag har det alltid i min boeuf bourguignon just för att det ger mer smak och konsistens.
Oxsvans passar ju perfekt,
 
Jo absolut och det vet jag redan. Problemet var väl mer att just det här slowcooker receptet var för just fläskfilé. Men ja, det hamnar aldrig mer i grytan. Högrev och oxsvans däremot gissar jag kommer fungera extremt bra. Verkar vara en av få som gillar oxsvans men jag har det alltid i min boeuf bourguignon just för att det ger mer smak och konsistens.
Här är en till som gillar oxsvans :d ! Och, ja, det blir toppen i slökokaren :) !
 
Vill tipsa om att koka bönor/ärtor/andra torkade varor direkt i slowcockern. Behöver inte blötlägga innan man kokar ärtsoppa. Kikärtor, i med dem, vatten och kryddor och voilà! Tänk bara på att ha i tillräckligt med vatten!
 
Så då gjorde jag ärtsoppa i dag, utan blötläggning, så otroligt bra! 8 timmar hög värme, rörde om några gånger. Kändes eventuellt klar tidigare, eller hade kanske kunnat slå ner på låg värme efter 7 timmar, men jag körde på, det är ju ändå torkade ärtor. Och eftersom det blev jättebra så kommer jag göra så nästa gång också.
 
Nu har jag hittat hit.
Tänkte äta korvstroganoff till lunch imorgon. Recept från saltochpeppar. Kan man förbereda allt nu ikväll i själva "lådan" och bara imorgon stoppa in den i maskinen imorgon bitti med det som förberedas kan? Mejerivarorna ska ju in senare så de åker inte med i den förberedande delen.
 
Nu har jag hittat hit.
Tänkte äta korvstroganoff till lunch imorgon. Recept från saltochpeppar. Kan man förbereda allt nu ikväll i själva "lådan" och bara imorgon stoppa in den i maskinen imorgon bitti med det som förberedas kan? Mejerivarorna ska ju in senare så de åker inte med i den förberedande delen.
Ja, det kan man. Du kan låta grytan stå i kylen med ingredienserna i.
 
Ska göra tomatsoppa på färska tomater i min slowcooker. Tomater i kvartar, basilika, timjan, paprika, socker, kryddor, tomatpuré ska få stå hela dagen. Mixas slät och serveras med färsk basilika, olivolja och quinoa tror jag.
 
Jag kunde inte motstå jag heller, så nu har jag en slow cooker hemma. Provade göra den mexikanska grytan någon på upp recept på, den blev bra! Har samlat ihop lite recept på Pinterest så nu jäklar ska det slow cookas :D
 
Min ärtsoppa fick, av mina föräldrar, betyget "den godaste ärtsoppan någonsin"... :D

Recept?

Jag har hittills gjort potatis-och-purjolökssoppa och minestronesoppa i min slow cooker. Är tyvärr inte helt imponerad hittills. Men i helgen användes den till varmhållning av korv på en brunch, det var helt perfekt!
 

Liknande trådar

Hemmet Förutom storkok, vad är era bästa hacks för en smidig/billig/tidssmart vardag? Bästa städhacks kanske? Har börjat intressera mig för att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 178
Senast: Korven
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 356
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp