Slowcooker

Det rekommenderas inte att man lägger i fryst mat pga risk för bakterietillväxt. Men en hel tinad kyckling kan du absolut tillaga i slökokaren :up: !

Fast det där undrar jag lite över. Då skulle man knappast kunna göra en tjälknöl i ugnen. Och det verkar skilja sig åt mellan olika bruksanvisningar och modeller.
 
Har recommenderar de att man inte lagar en hel frusen kyckling i slow cookern, daremot kyckling delar gar bra. Crockpot sjalva sager att om man lagar till fruset bor man ha i nagon deciliter varm vatska nar man startar.
 
Största problemet med hel fryst kyckling är att vätskan måste täcka. Jag har kört det vid något tillfälle när det skulle bli kycklingsoppa. Då var det vätska som täckte kycklingen och den blev klar på 12h ca.
 
Sådär, dags för premiär för min idag! Precis satt igång en "African-Inspired Peanut Stew" som den kallas på Pinterest (guldgruva för recept mvh fattar långsamt) , sötpotatis och annat gött i. Hoppas den blir så god som den ser ut. Får se om 8 timmar :nailbiting:
 
Igår fick jag en Crock-Pot I födelsedagspresent :love:
Men i jakten på recept blir jag bara förvirrad och får beslutsångest.

Hittar mest recept på engelska och i de flesta verkar det vara flera moment? :confused:
Jag trodde tanken var att man slänger i allt på en gång?

Kan man slänga i frysta saker, eller måste det vara tinat/färskt?

Någon som sitter inne på nåt enkelt recept, gärna med få ingredienser eftersom vi knappt har nåt hemma :p
(jag har tummen mitt i handen vad gäller matlagning och behöver exakta recept att följa..)
 
Igår fick jag en Crock-Pot I födelsedagspresent :love:
Men i jakten på recept blir jag bara förvirrad och får beslutsångest.

Hittar mest recept på engelska och i de flesta verkar det vara flera moment? :confused:
Jag trodde tanken var att man slänger i allt på en gång?

Kan man slänga i frysta saker, eller måste det vara tinat/färskt?

Någon som sitter inne på nåt enkelt recept, gärna med få ingredienser eftersom vi knappt har nåt hemma :p
(jag har tummen mitt i handen vad gäller matlagning och behöver exakta recept att följa..)
Hel färsk kyckling :d Silade av buljongen på slutet och hade i grädde. Går att koka med potatis, så har du allt i ett gryta! Likt detta recept! https://lindalagerstrand.wordpress.com/2016/09/25/crockpot-vitloks-och-citronfylld-kyckling/
 
Igår fick jag en Crock-Pot I födelsedagspresent :love:
Men i jakten på recept blir jag bara förvirrad och får beslutsångest.

Hittar mest recept på engelska och i de flesta verkar det vara flera moment? :confused:
Jag trodde tanken var att man slänger i allt på en gång?

Kan man slänga i frysta saker, eller måste det vara tinat/färskt?

Någon som sitter inne på nåt enkelt recept, gärna med få ingredienser eftersom vi knappt har nåt hemma :p
(jag har tummen mitt i handen vad gäller matlagning och behöver exakta recept att följa..)
Kalops, kanske?
http://attlevasunt.se/morbergs-kalops-i-crock-pot

Eller ärtsoppa? Jag brukar koka rimmad fläsklägg i min, och sedan servera rotmos/rotfruktsmos/potatismos till.
 
Tips: Kör inte pasta 3 timmar på high... Det blir inte gott, bara mos. :(

Just nu kör jag en improviserad linssoppa i slowcookern: röd lök, morot, röda linser - kryddat med tomatpuré, koriander, spiskummin, anchochili, gurkmeja och apelsinjuice. Ska reda av med kokosmjölk senare hade jag tänkt.
 

Liknande trådar

Hemmet Förutom storkok, vad är era bästa hacks för en smidig/billig/tidssmart vardag? Bästa städhacks kanske? Har börjat intressera mig för att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 151
Senast: Korven
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 352
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp