Små barn och svälja tabletter

Sv: Små barn och svälja tabletter

Det är nog individuellt. När min son var ca 2 år gav vi upp suppositorier och oral lösning för att testa tabletter. Det funkade utmärkt. Vi delade tabletten i två delar och så fick han själv ta en sked med yoghurt (i nån rolig förpackning), lägga i tabletten och sen stoppa in skeden i munnen. Dottern på snart 5 år vet jag däremot inte om jag skulle få i tabletter. Så som sagt, det är nog olika från barn till barn.
 
Sv: Små barn och svälja tabletter

Jag har ett barn som tagit tabletter sen han var 3-4 år utan problem medans det andra barnet kan fortfarande vid 15 års ålder inte ens svälja dom minismå Voltaren tabletterna
 
Sv: Små barn och svälja tabletter

Jag har en 5½åring som ff inte kan svälja tabletter. Det mosas och sväljs med filmjölk.
 
Sv: Små barn och svälja tabletter

Det är ju så olika, min make har jätte svårt att svälja små voltaren tabletter medans jag utan problem kan svälja 4-5 tabletter samtidigt, utan vatten ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har jättesvårt för tabletter. Pyttesmå piller funkar bra, och huvudvärkstabletter funkar på grund av formen. Men typ alla...
Svar
15
· Visningar
584
Senast: nullo-modo
·
Övr. Barn Hur mår ni ute i stugorna? Här har alla blivit sjuka nu. Det känns tufft att ta hand om små när man är så sjuk själv. Ingen sömn. Uppe...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
14 115
Senast: BernT
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 501
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 162
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp