Bukefalos 28 år!

Små vinstrika travare??

Sv: Små vinstrika travare??

Den häst jag tänkte som "Den Lille Krigaren" när jag skrev det i början ligger ett antal år bakåt i tiden.....
 
Sv: Små vinstrika travare??

Det är nog activity som du tänker på. Men jag skulle tippa på att han är runt 1.55-1.56 i alla fall.

Lite spinoff på tråden, någon som vet någon framgångsrik liten montéhäst? Vet att det funnits en som tagit rätt många segrar i monté (tror inte den är aktiv längre) som håller ponnymått. Någon som vet vem jag tänker på? Den har väl tjänat flera hundra även i sulkytrav. Kommer bara inte på vem jag tänker på.
 
Sv: Små vinstrika travare??

Jovisst var det Activity som kallades "den lilla krigaren".
Enligt hingstkatalogen är han 155 cm i mankhöjd och lika hög över
baken
 
Sv: Små vinstrika travare??

Lite spinoff på tråden, någon som vet någon framgångsrik liten montéhäst? Vet att det funnits en som tagit rätt många segrar i monté (tror inte den är aktiv längre) som håller ponnymått. Någon som vet vem jag tänker på? Den har väl tjänat flera hundra även i sulkytrav. Kommer bara inte på vem jag tänker på.

Vet inte vem du syftar på men visst är Simb Moonzoom också rätt liten?
Jag tror faktiskt inte att det är så viktigt med att ha en jättestor häst för monte. Det viktigaste måste väl ändå vara att hästen är ordentligt förberedd och orkar med samt att den har en bra travteknik.
F ö så är ju kallbloden oftast rätt små, jag har ridit monte på en som håller ponnymått.
 
Sv: Små vinstrika travare??

Ja, det var nåt sånt jag trodde. I montesammanhang så måste det väl ändå räknas som litet....
 
Sv: Små vinstrika travare??

Ja, fast den här som jag syftar på är max 1.45...??? Ingen??? Jag ska försöka komma på namnet:idea:.
 
Sv: Små vinstrika travare??

Vet inte vem du syftar på men visst är Simb Moonzoom också rätt liten?
Jag tror faktiskt inte att det är så viktigt med att ha en jättestor häst för monte. Det viktigaste måste väl ändå vara att hästen är ordentligt förberedd och orkar med samt att den har en bra travteknik.
F ö så är ju kallbloden oftast rätt små, jag har ridit monte på en som håller ponnymått.

Det var roligt att höra. Vår lille Best är bara 155 men vi vill prova monté med honom.
 
Sv: Små vinstrika travare??

*KL
Lite OT..
Vad hette hästen Svanstedt hade för några år sen som staplade segrar?
Den var typ fux och hade en väldigt speciell stil.
Hade också en gigantisk borstblinker..
Indian nånting tror jag han hette..
Han såg stor ut på banan men var tydligen väldigt liten egentligen..

Fasiken! Har namnet på tungan... :mad:
 
Sv: Små vinstrika travare??

Precis, ja! Thank you :bow:
Om jag inte är helt ute och snurrar så tror jag han var 147 :)
 

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
377
Senast: Cattis_E
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 976
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 595
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag har väldigt små/smala/trånga hörselgångar och har svårt att hitta in ear-lurar som håller sig kvar i öronen. Jag byter alltid till...
Svar
10
· Visningar
586
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp