Smärtstillande receptfritt

Sv: Smärtstillande receptfritt

Varför ska man ge human-preparat när det finns preparat speciellt för hund?

TS - tycker också du ska börja ge glukosamin med grönläppad mussla. Varför inte ge hunden nånting dagligen för att förhindra att hon får ont, än att vänta tills hon får ont och då ge något? Bättre förebygga.
Massage, stretching och simträning är också bra. Dock på rätt sätt, kontakta ett rehab för hund.
 
Sv: Smärtstillande receptfritt

Acetylsalicylsyra används sällan som smärtstillande syfte inom veterinärvården. Inget man skulle ge en hund med led/muskelbesvär av den art TS beskriver.

TS, förstår inte riktigt ditt syfte. Varför vill du ge hunden medicin när den enligt veterinär mår bra och inte behöver det?

Det du dock kan börja med är att ge förebyggande behandling i form av olika tillskott (många bra förslag i tråden, man får prova sig fram vad som fungerar bäst på den egna hunden).
 
Senast ändrad:
Sv: Smärtstillande receptfritt

Nej, men ts frågade ju om ett receptfritt och då skrev jag barnalbyl...easy as that...
 
Sv: Smärtstillande receptfritt

Mina gammelhundar fick glucosamin när de blev stela och de blev som valpar igen. Men det är ju iof inte som "alvedon". Däremot har jag en tik på snart sex år som brukade få lätt värk i ena frambenet typ en gång i månaden (hon rejsar gärna) och veterinären skrev ut loxicom som jag kunde ge vid behov. Nu får hon det varje dag eftersom hältan kom allt oftare och det visade sig att hon har artros i armbågen.

Ang Magnecyl så skulle jag nog vara försiktig med det även om jag fått höra att man kan ge lite av det till hund. Jag har fått rådet att använda det två gånger och den ena gången ville första hunden bara sova och jag trodde han skulle dö typ och den andra hade ingen reaktion alls. Varken bra eller dåligt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 191
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 437
Senast: s957
·
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
2 724
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp