Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltid dumt att titta på kattungar. Nu har jag en underbar liten krämkille på hjärnan som jag tycker skulle passat så himlans himlans bra här hemma hos oss... Vet inte om Fröknarna håller med. Ingen av dem är förtjust i förändringar.

Brunetten ligger hursomhelst som en bastant chokladboll ihoprullad på en köksstol. Skönhetsmissen är sin vana trogen lite uppjagad - morgonpratar svagt kuttranden medan hon travar från fönstret till matskålen, till mig, till toa-huset, tillbaka till fönstret. Sätter sig och vaktar på skatboet i trädet. Kuttrar.
 
Denna nedrans handfatskatt! Nästan varje toabesök avslutas nu med att jag får tvätta händerna i duschen istället. I handfatet lägger sig nämligen en liten silverkatt. Så fort jag går ut från badrummet så är hon också klar där. Så klart. En ska ju vara där matte är. :cool:

(Jo, jag tycker faktiskt att det är jättegulligt egentligen. :love:)

Haha! *igenkänning*

Jag tvättar vanligen händerna i köket numer.
 
Hur mycket aktiverar ni era kisar? Behöver ni aktivera dom öht eller är katterna "självgående" och ni mest finns för att klappa och mata? Är de inne eller utekatter? Är de ensamma eller flera katter?

Har två innekatter. Den äldre hanen behöver inte mycket aktivering, han verkar få sitt på nätterna när de röjer runt i huset, annars så kan han få lite utbrott då och då på leksaker eller sugrör.
Honan däremot är väldigt krävande, det ska helst lekas hela tiden, gör man inte det så förföljer hon en med sina leksaker :p Har lite dåligt samvete över att jag inte hinner aktivera henne så mycket som hon önskar då jag har bebis att ta hand om. Dock kan jag slå två flugor i en smäll då och då, bebis tycker ibland att det är väldigt roligt att titta på när jag leker med katten. :up:
 
Tjockis är duktig på att leka själv. Han hoppar runt efter sina möss och bollar och älskar att leka med mattor. Jag brukar plocka fram da birden eller någon annan vippa varje dag, men han lägger sig mest ner tyvärr. Nu när han vill gå ut är vi ute i sele nästan varje dag. Han är fyra år.

M vill för det mesta inte leka. Da birden är kul i nån minut, men inte mer än så. Mitt dressyrspö är däremot väldigt roligt, så det brukar vi leka med nån gång i veckan. M är utekatt och åtta år gammal.

De leker inte tillsammans. Tyvärr kommer de inte jättebra överens. De tolererar varandra men kan ge varandra ett litet tjuvnyp ibland :(

Hitta på bus är kul, såklart. Vi har fått sätta lås på sopskåpet, det var tydligen väldigt spännande att tömma ut sopkorgen. Nej, jag svälter dem inte :meh: Torrfoderskåpet har också blivit säkrat. Sedan gäller det att inte ha något annat ärbart framme. Pasta? Mums! Ris? Woho! Hårda, okokta nudlar? Underbart! Inte ens fruktskålen får vara i fred, utan äpplena ska både slickas på och gosas med :grin: Inatt åkte brödrosten i golvet med en jäkla duns, vet inte riktigt vem jag ska skylla på. Med tanke på att den stod med långsidan längst in mot en vägg vet jag inte riktigt hur de fick ner den :confused::p
 
Tjockis fick följa med ut och plocka jordgubbar idag. Inte jättekul tyckte han, när matte skulle stanna överallt. Han har blivit riktigt trygg ute vilket är jätteskönt! I början tyckte han att jag var väldigt läskig, som gick bakom honom. Då fick jag gå med superlätta, tysta steg och ändå kunde han hoppa till ibland. Idag klampade jag runt i ett par klumpiga arbetsskor i storlek 44 (jag har 37 ;)) och han rörde inte en fena :banana:
 
Nikita behöver faktiskt inte så mycket aktivering. Hon älskar Da Bird men det räcker med tio minuter eller så sedan tappar hon intresset. Laserpenna, bollar, vippor etc är totalt ointressant. Shit and race kör hon varje kväll plus då att hon dundrar runt och morrar och hojtar som en mistlur varje kväll också.

Inget intresse av att matte ska leka med. Just nu eftersom det står femtio+ ouppackade lådor så har hon väldigt roligt med dem. Hon har också några möss hon gillar och ibland när hon är på det humöret, Kong, men inga andra leksaker. Och jag har köpt tillräckligt många för en välsorterad djurbutik :meh: När ekonomin blir lite stabilare ska hennes gamla klätterträd bytas ut mot ett Petfun.

Har nu gett upp och skänkt bort det mesta. Liksom all blötmat hon ratat. Jaja, Nikita du vinner, som alltid. :mad:
 
Oj, jag är så lättad nu :) min lilla tjej fick en juvertumör bortopererad för ett tag sedan, och provsvaret sa att det inte var cancer alls! Oddsen sa inte det, så det blev ett enormt glatt och oväntat besked.

<-- titta på avataren tills jag eventuellt får in en annan bild på henne ;)

Edit: nu kanske.

DSC_4033_zps9jcldgsl.jpg
 
Oj, jag är så lättad nu :) min lilla tjej fick en juvertumör bortopererad för ett tag sedan, och provsvaret sa att det inte var cancer alls! Oddsen sa inte det, så det blev ett enormt glatt och oväntat besked.

<-- titta på avataren tills jag eventuellt får in en annan bild på henne ;)

Edit: nu kanske.

DSC_4033_zps9jcldgsl.jpg
Vad härligt besked :banana:
 
Krävs inte så mycket aktivering här... Kör väl vippa eller laserpekare några gånger i veckan och hon letar rätt på egna "leksaker" (gruskorn, påsklämmor, senast sonens mjuka boll). Får lite ny berikning ibland. Mest massa uppmärksamhet och kel från husse (jag duger inte) som krävs för att hålla damen nöjd.
 
Jag är på Island och katten är förtvivlad! Hon avskyr när någon av oss åker bort :cry: Vi funderar desperat på om en kattkompis skulle hjälpa henne. Vad tror ni? Skulle vi bli mindre viktiga då och på så vis ge fröken mer frid?
 
Bra val (totalt opartisk :angel:). Du har säkert bra koll själv, men du får höra av dig om du har några frågor angående uppfödare eller liknande. Jag känner nog till de flesta etablerade i Sverige :)

Tack! Håller på att skaffa mig koll så jag hör gärna av mig lite längre fram.
 
Jag är på Island och katten är förtvivlad! Hon avskyr när någon av oss åker bort :cry: Vi funderar desperat på om en kattkompis skulle hjälpa henne. Vad tror ni? Skulle vi bli mindre viktiga då och på så vis ge fröken mer frid?
Mycket möjligt att det skulle bli bättre med en kattkompis. Jag brukar säga att det oftast är lättare att ha två katter än en katt. En katt blir ju ganska bunden till människorna och (i alla fall fall jag) man får dåligt samvete bara man varit iväg från katten ett par timmar. Våra katter vet jag tyr sig till varandra och jag kan lämna dem över natten utan att dö av oro och dåligt samvete :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 078
Övr. Katt En dubbelgängad skruv till mitt Natural Paradise Magnolia klösträd i takhöjd försvann när flyttgubbarna höll på. Någon som vet vart jag...
Svar
1
· Visningar
274
Senast: sweep
·
Fritid Jag behöver en ny hobby. Nått jag kan tillbringa alldeles för många timmar på Youtube med att lära mig kring och sen utöva praktiskt...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 684
Senast: Badger
·
Fordon Min bil ska få ny startmotor, förhoppningsvis på fredag om den hinner fram. Men om den inte hinner, finns det nått sätt jag ändå kan få...
2
Svar
24
· Visningar
1 534
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp