Bukefalos 28 år!

Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast om man ser på det så här ...

434_BEAUTIFUL_BLUE_BI_COLOR.jpg
eller
Maine_coon_kitten_Calida_by_ropo_art.jpg
?


tumblr_n6r1d5Pjd71rjtijmo3_250.gif

JAG KAN INTE BESTÄMMA MIG!
Helt objektivt röstar jag ju på en ragdoll såklart... :angel:
 
Jag är så stolt över gizmo! Han har inte träffat en annan katt sedan han var bebis och nu är han och lillen som helan och halvan :love:

Vi åker på semester imorgon och då ska de få flytta hem till min kompis som passat gizmo innan, tycker ni man ska sära på dem när de är själva? (När kompisen jobbar) Gizmo blir lite hårdhänt ibland och hoppar på lillen, håller fast honom och biter på honom så lillen jamar. När man har koll är det väl lugnt och kan säga ifrån men jag vill inte lillen ska få ont och det händer något när man inte är hemma??

Eller överdriver jag och får ont i mammahjärtat utan anledning..?
 
Ja du är nog så objektiv som man kan vara ;) försöker du fiska efter framtida köpare? :D
Haha, precis. Ska bara hitta en potentiell mammakatt först :). Det verkar ju gå sådär... Men jag har fått en jäkla koll på svenska ragdollupofödare (och en del utländska) i mitt letande.
 
Haha, precis. Ska bara hitta en potentiell mammakatt först :). Det verkar ju gå sådär... Men jag har fått en jäkla koll på svenska ragdollupofödare (och en del utländska) i mitt letande.
Då vet jag vart jag ska vända mig om jag skulle behöva hjälp där ;)
 
Nu ikväll togs en mus i en dödande musfälla så slapp vi problemet med att katterna skulle fånga musen (... och en mus som smiter :p ). Men katterna fick musen iaf. Lotta tog den och åt sen upp hela förutom svansen och typ magsäcken eller nått - samtidigt som hon morrade åt Pia när hon kom nära. Så Pia fick en kalkonskiva istället för jag tyckte så synd om henne :p Hon var iaf klart intresserad av musen!

Lite nya bilder:
Bästa gömstället är kökets inbyggda vinställ;
dsc_3748_copy_548d94a4ddf2b31688fa3d14.jpg

Lotta:
dsc_3755_copy_548d94a8e087c340fddbb7bb.jpg

dsc_3764_copy_548d94b0e087c30c6d803033.jpg


Pia:
dsc_3759_copy_548d94aa2a6b22525207ac67.jpg

dsc_3768_copy_548d94a2ddf2b350e832c5a2.jpg
 
Vad har ni för transportburar till era katter? Och framför allt: vad tycker ni om dom?

Jag har i dagsläget två st, men behöver skaffa en till om den lille chokladgrabben ska flytta hem till oss (jag vill kunna sätta dom i var sin bur för att åka och vaccinera, eller om det skulle hända något så man behöver flytta alla på en gång). Har nu en bur i hårdplast och en mjuk ihopvikbar. Planen är att ställa ut katten jag ska köpa, så det måste bli en bur som funkar för katten på tåg och buss. Dvs en där katten får plats att röra på sig lite mer än vad som behövs när man bara ska till veterinären.

Fördelen med den i plast är att den inte går att rymma ut från genom att riva runt. Men den är lite otymplig att förvara och känns lite trång. Hade tidigare en som man kunde fästa bältet i bra fästen, men det går inte på min nya (tappade min gamla gulliver i backen så den sprack och fick denna bur i present, så jag kunde inte välja en med bältesfästen, annars hade jag gjort det), det går att sätta bältet helt okej runt den dock.
Fördelen med den ihopvikbara, mjuka är att den inte tar någon plats när den inte används, men den är ful och svår att bära på ett bra sätt eftersom den bara har ett litet nylonhandtag mitt på. Den går inte att spänna fast i bältet.

Har kikat lite på Sturdis varianter och är lite sugen på en mediumstor sådan (showvarianten, som jag förstått det). Men är dom värda sitt pris? Finns det liknande i billigare prisklass?
Är inte så sugen på en till i hårdplast, men vill ju inte strössla med pengar i onödan ;)


Min mjuka är en sån här:
30794.jpeg

Min hårda är en sån här:
37894.jpeg
 
Vad väger era katter? :-) ras, ålder etc intressant!
Huskatt, 7 år, hona, ca 4 kg. Tydligen stor i växten för att vara hona (enligt andra), själv tycker jag att hon är normal :p . Ser väldigt proportionerlig ut, men är lättare än man kan tro när man ska lyfta henne.
Huskatt, 5 år, hona, ca 6 kg. Tjock (planen är att hon ska gå ner lite långsamt med mer blötmat och mer motion, det går åt rätt håll). Himla bastant och rätt tung i kroppen även när hon inte är tjock.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 248
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
3 928
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 810
Senast: Sparksfly
·
Katthälsa Hej, skriver denna tråden i hopp om att få andras tankar kring min situation, kanske finns det någon som varit eller är i samma sits...
2
Svar
32
· Visningar
6 555
Senast: canine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp