Snäck-funderingar :)

Sv: Snäck-funderingar :)

Ah, då hänger jag med :D Sphagnummossa går utmärkt, det är typ det bästa man kan ha. Tänkte köpa sånt själv men det blev så dyrt :p

Jag hade låtit bli om jag vore du. Det är ju handeln som gör att de kan fortsätta, inga kunder inga fler snäckor ;) Dessutom är det överjävligt med viltfångade just för att man blir så nojig... Själv brydde jag mig inte i råttlungmask iom att den är rätt ovanlig, jag är en sån där "det händer inte mig"-person - däremot en annan mask som är desto vanligare och borrar sig ner i skinnet på en var jag mer än lovligt nojig över, och den är ändå helt ofarlig :o

Och så är det som kornet säger, räkna med att inte få ta med de hem. Du får snällt skicka de med posten om du ska få hem de :p

När det kommer till ungar så hade jag satsat på någon av alla Archachatinor - de får färre men större ägg så det blir inte hundratals småttingar med såna och det är nog lite enklare att hantera så man inte drunknar i de till slut. Vad du än gör, skaffa inte Achatina iredalei för att ta smått av, de föder levande ungar :p
Und yes, fulica är lite omöjligt att bli av med. Möjligtvis att rodatzi och sånt kan funka, de fanns det en del habegär för sist jag hörde nåt iaf. Men, det blir mååånga småttingar.
 
Sv: Snäck-funderingar :)

Hahaha :rofl:
Jag har också varit så himla sugen på afrikanska jättar :love: men en sak jag har undrat över... slemmar de inte ner rutorna på terrariumen totalt? :o

Nyduschade snäckor+jord i karet=bruna glasväggar :angel:
Men slajm och jord och sånt är ju bara att tvätta bort. Då är det värre med inredningen som inte får vara ifred... Glöm plastväxter med sugpropp på baksidan till fullvuxna A. achatina tex :p
 
Sv: Snäck-funderingar :)

Pfft, skyll på annonsören, jag är också drabbad av vill ha-sjukan ffs :p

(Nämnde jag att reticulata är en jävligt trevlig art som är rätt sällskaplig förresten? Well, det är de :devil: )
 
Sv: Snäck-funderingar :)

Har svarat på annonsen med tigrarna nu :D Blev sugen på dom där albino reticulata men det går ju alltid att skaffa fler arter sen om man blir frälst, kanske inte ska köpa för många olika på en gång :angel:

Har även diskuterat med mina föräldrar :rofl: Pappa frågade mamma: "Tycker du verkligen att hon ska få lov att köpa jättestora sniglar??" och hon såg inga problem i detta :p Då frågade han mig med lite lätt panik i rösten hur stora dom egentligen blir?? Och jag sa "tja, mindre än hundarna"...Sen visade jag med händerna och han verkade inte så lugnad av det haha. Tänker inte visa honom bild på en vuxen bättre att han får träffa bebisarna :D
 
Sv: Snäck-funderingar :)

Mjo, det är lätt att tröttna så det är definitivt bättre att börja med en art och sen utöka om du känner för det :D

Betalar far din tv-licensen? Om inte är han säkert bara rädd för att få en snigel i ögat :angel:
 
Sv: Snäck-funderingar :)

Tänkte väcka liv i min gamla snäcktråd och säga att jag numera är snäckfrälst sedan i somras och familjen har utökats med tre tigerbebisar och sex vinbergssnäckor :D Dom är mycket trevliga, och det är lagom mycket pyssel med dom. Är lite sugen på Marginata och albino fulica nu också...eller rodatzi :angel: gäller bara att inte skaffa för många, dom ska ju få plats när dom är modell större hehe :) Dom flesta av mina kära internatkompisar tycker dom är udda men spännande och lite för slemmiga.:pMen de stora vandrande pinnarna väcker ju mer avsky..:angel: nåväl, tur att alla på skolan är djurälskare :D
 
Sv: Snäck-funderingar :)

img6181n.jpg

img6189d.jpg

img6204.jpg

img6230f.jpg

Dom tre vuxna vinbergarna, Snäckan, Yellow och sist men inte minst Skruven :love: Väldigt tacksamma att fotografera (springer inte iväg och tröttnar aldrig..) och riktiga små personligheter. :) Har inte tagit några bilder på tigrarna än, dom är löjligt små fortfarande och har inte riktigt samma tider som mig, jobbiga nattaktiva djur :P ;) Ska försöka ta bilder i veckan när dom är ute och slemmar runt. :D
 
Sv: Snäck-funderingar :)

De ser inte jättevuxna ut :p Typ 2-3år eller något. Såg en sån där mörkbrun ~1åring i trädgården för några månader sedan :love:
Fördelen med snäckor är just att de är bäst på att vara fotomodeller :D
 
Sv: Snäck-funderingar :)

Fast dom har ju lagt ägg, då måste dom väl vara fullvuxna?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
21 232
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp