Snälla hjälp! Långt.

Sv: Snälla hjälp! Långt.

gör som zaga sa ock skriv till SRR. Sådär får de verkligen inte gå till på ett läger. Tänk så många som blivit lurade :mad:
Fick du inte ut nå pengar alls för den tiden du jobbade?

Usch, tkr verkligen synd om dig. Inge vidare att uppleva såna saker. JAg har själv svårt att se när hästar far illa och inte får tillräckligt med mat och blir ridna på fel sätt.

Och säkerhetsvästen måste du se till av få ersatt på ngt vis. Men kan nog bli riktigt svårt på ett så oseriöst ställe :(
 
Sv: Snälla hjälp! Långt.

HERREGUD!

Nu ringde min jobbarkompis Elin från ridlägret, hon har ju jobbat kvar men idag packade hon sina saker och åkte hem..

Nåra deltagare har anmält till SRR och vi ska gå till botten med det här!

FYFAN vad arg jag är. Jag kokar..

Finns det ingen jurist eller kunnig person här på forumet? Jag vill verkligen ha seriös hjälp.

Under veckan har det paret som bott på gården stått framför barnen och slagits med plankor på varandra bråkat. Behöver jag säga att alkohol var inblandat? :smirk:

En utav hennes hundar har bitit ett barn i huvvudet.. HERREGUD. Jag vill slåss!
 
Sv: Snälla hjälp! Långt.

HERREGUD!

Nu ringde min jobbarkompis Elin från ridlägret, hon har ju jobbat kvar men idag packade hon sina saker och åkte hem..

Nåra deltagare har anmält till SRR och vi ska gå till botten med det här!

FYFAN vad arg jag är. Jag kokar..

Finns det ingen jurist eller kunnig person här på forumet? Jag vill verkligen ha seriös hjälp.

Under veckan har det paret som bott på gården stått framför barnen och slagits med plankor på varandra bråkat. Behöver jag säga att alkohol var inblandat? :smirk:

En utav hennes hundar har bitit ett barn i huvvudet.. HERREGUD. Jag vill slåss!

Bra att det är anmält!

Skulle vara intressant att kolla om människan hade några som helst tillstånd öht, samt hur en djurskyddsinspektör skulle bedöma stall samt hästar..
Foderföretagare,tillstånd att ha fler än 4 hästar, tillstånd att ha verksamhet, olycksfallsförsäkringar, försäkringar på hästarna,

Kan fortsätta i en evighet, & som ngn sa, skulle vara mkt intressant att höra skatteverkets agerande:devil:
 
Sv: Snälla hjälp! Långt.

Bra att det är anmält!

Skulle vara intressant att kolla om människan hade några som helst tillstånd öht, samt hur en djurskyddsinspektör skulle bedöma stall samt hästar..
Foderföretagare,tillstånd att ha fler än 4 hästar, tillstånd att ha verksamhet, olycksfallsförsäkringar, försäkringar på hästarna,

Kan fortsätta i en evighet, & som ngn sa, skulle vara mkt intressant att höra skatteverkets agerande:devil:


Just ja!att hunden bet ett barn i huvudet ska POLISANMÄLAS!Pronto.
 
Sv: Snälla hjälp! Långt.

Tipsa tidningarna, så här får det inte gå till! :mad:

Hur seriös är man som förälder som inte reagerar på hur det sköts när man har sina ungar på läger, om det stämmer vad du skriver borde väl någon ana att det är skumt? Trasig, skitig missanpassad utrustning och magra ponnyer, fy!
 
Sv: Snälla hjälp! Långt.

Man kan ju fråga sig hur seriöst SRR är då? :S

Man får skriva under ett papper där men åtar sig att fullfölja de "bestämelser" som finns från SRR för att lägret ska få vara anslutet och betala in en avgift på 7000:-

Ingen som åker ut o kollar el dyl.
 
Sv: Snälla hjälp! Långt.

Va?! Vad i hel*ete.

FYFAN. Nu blir jag ännu argare.
 
Sv: Snälla hjälp! Långt.

Ja, det är det som är lite halvskumt.. Då undrar man helt plötsligt hur seriöst SRR är? :(

Fast det kan vara svårt att få reda på om missförhållanden ganska plötsligt "dyker upp" på ett ställe. Alla certifieringar bygger på att det kommer in anmälningar om missförhållanden, det går inte att bedriva en effektiv verksamhet om man ska göra besök tre gånger om året. Inte ens den lokala kommunen klarar att göra det mer än vartannat år här....

Så, anmäl! SRR borde tacka dig för upplysningen, får sådan verksamhet pågå så skadas deras varumärke.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Lång historia kort,för en dryg månad sen fick vi en äldre haflinger tjej utav min dotters kompis mamma. Dom hade i sin tur fått hästen...
Svar
11
· Visningar
1 038
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
963
Senast: Oknytt
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 096
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 173
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp