Bukefalos 28 år!

Snedhetsdjungeln.. Ibland blir jag bara less (fast är glad idag ändå ;))

Sv: Snedhetsdjungeln.. Ibland blir jag bara less (fast är glad idag ändå ;))

Lavinia skrev:
Själv har jag en kota som hoppar fram och tillbaka och om jag inte sköter stretchen (och det gör jag ju inte) så hoppar den fel igen.. Rättar man den åt ena hållet hoppar den till andra.. Men jag tror den hoppar tillbaka igen när jag stretchar för då slutar det göra ont..(och då slutar jag stretcha och då kommer det tillbaka igen..:-)

/ Lavinia

Kotor kan inte hoppa fram och tillbaka.

De sitter så fast förankrade att det krävs enorma krafter för att rubba dem.
 
Sv: Snedhetsdjungeln.. Ibland blir jag bara less (fast är glad idag ändå ;))

Alexandra_W: Jag var till en kotknackare för några år sen och det häftigaste med honom är att han är så gott som blind (han kan urskilja skuggor 0ch konturer) och det gör att han har en förträfflig känsla!
Precis som du beskrav så tryckte han på en punkt på min rygg och frågade om det gjorde ont (och jag höll på att dö av smärta typ) Han frågade också om jag hade huvudvärk och ont i knäna! Och han rättade till mig... Tyvärr har jag varit med om en ofrivillig avsittning med en delad ryggmuskel som avslutning så idag skulle jag behöva träffa honom igen för att kolla upp mig.
Tyvärr vet jag inte om han jobbar längre, eller om han ens lever!

Min kompis blev översprungen av en häst vid ett tillfälle och skadade ryggen och läkarna har gett henne allt från smärtstillande till sjukgymnastik men inget verkar fungera bra.
Som tur var så är hennes bror kiropraktor (har jobat med Gladiatorerna på TV!) och när han var klar med sin utbildning gick han igenom henne och skrek rakt ut när hon sa att hon gick på sjukgymnastik!
När hon blev översprungen så hade hennes muskler runt nån kota i ryggen trasats sönder och nu höll de på att växa samman RUNT kotan!!! Och det ville läkarna alltså att hon skulle träna???
Jag vet inte exakt var i ryggen det var och så men detta var vad hon sa till mig och hon har slutat med sjukgymnastik och smärtstillande och gått ner i vikt och hon klagar inte alls så mkt längre över smärtan...

Men som sagt, det gäller ju att hitta rätt människa också och in tebara nån som vill ha betalt för at plåga en...

//Lillan
 
Sv: Snedhetsdjungeln.. Ibland blir jag bara less (fast är glad idag ändå ;))

Lillan_tuff skrev:
När hon blev översprungen så hade hennes muskler runt nån kota i ryggen trasats sönder och nu höll de på att växa samman RUNT kotan!!! Och det ville läkarna alltså att hon skulle träna???

Djupt imponerad att man kan se sånt genom hud och underhud...

Ännu ett fall av alternativ anatomi.
 
Sv: Snedhetsdjungeln.. Ibland blir jag bara less (fast är glad idag ändå ;))

Ja jag vet ju inte hur han tagit reda på det... Men så var det som hon berättade för mig... Hon har fått vika en handduk att han under ryggen när hon ligger ner för att på så vis "lösa upp" denna knut av muskler...
Hon har iaf blivit bättre, vilket hon inte blev av smärtsillande tabletter och sjukgymnastik...

Och jag kan tala lite av egen erfarenhet vad gäller vården. Jag föll av en häst för ett par år sedan och knäckte en muskel mitt itu och alla som har haft en muskelbristning vet hur fruktansvärt ont det gör. Jag hamnade på akuten, då jag inte ens kunde ställa ner foten och stödja på den. När de hade kollat röngtenplåtar och gratulerat mig till att jag skulle kunna gå igen skickade de hem mig med ett par kryckor och så fick jag klara mig bäst jag kunde. Nu har det gått bra för min del, förutom att jag är totalt sned och får jordens träningsvärk i den där muskeln om jag tex blir tvungen att skura större ytor...
Men om jag hade fått problem så hade jag nog stått där för tider på vårdcentralerna är det ont om. Innan vi flyttade gick de tinte ens att komma fram påtelefon!
Detta är inte sjuksköterskorna/läkarnas fel utan problemet sitter högre upp i ledningar och beslutstagare som inte vill satsa mer på sjukvården och detta är synd. Sverige ska vara ett välfärdsland och folk kan inte ens få vettig sjukvård!!!!:(
Men till tröst kan jag säga att jag läste att här i Örebro län ska de satsa på lite friskvård, en kiropraktior och en massör tror jag det var (?)
Sorry att jag sladdar lite på tråden... Jag tycker bara att det är synd att de inom vården ska behöva slita häcken av sig för dålig lön och vi sjuka människor får söka vård inom privat sektor...

//Lillan
 

Liknande trådar

Kropp & Själ *Ursäkta för mycket privat info* Har blivit så less på konventionella mensskydd att jag snart kroknar och går av på mitten. :wtf: Bindor...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
10 033
Senast: Tiffanys
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 797
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 836
Senast: Alexandra_W
·
Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 655
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Äter hundar småfåglar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp