Snigelrodeo

A-K.Eng

Trådstartare
Har inhandlat tre st sniglar. Den store växer som attan. På tio dagar har skalet förlängts med minst fyra cm. Är det normalt? Och hur stora blir de?

Ypperliga som akvariestädare verkar de vara. Misshandlar de förhatliga tofsalgerna också. Det gör inte ancistrusarna.

Här är en liten film från idag. Den minsta åker snålskjuts på den stora. Höj upp volymen. För sambon kollar på ett dataspelsdemo och ljudet från det verkar passa bra.:D

 
Sv: Snigelrodeo

I början såg det ut som att den fällde ut en liten skärm. Skärmen blev bara större och större.

Före:
DSC00033.jpg



Efter: (man ser tydligt skarven som blev)
DSC00057.jpg

Det har blivit ännu längre än på sista bilden.

I diameter är den säkert inte större än fyra cm.
 
Sv: Snigelrodeo

Vad är det för en supersnabbväxande snigel?:eek:

Räknar lite lätt, 4 cm, var tionde dag, 100 dagar.....400 cm:eek:, du måste skaffa ett större akvarium.;)
 
Sv: Snigelrodeo

Herre min skapare!:eek:

DET får vi väl inte hoppas på!


I frihet kan de bli 20 cm i diameter men i fångenskap 6-7 cm. Låter lite trevligare tycker jag. Föreställ dig de där två brottandes på 400 cm i diameter!!!!!
 
Sv: Snigelrodeo

Brottas....:angel:
Vet du inte vad sniglar gör när det ser ut som de brottas?:D

De parar sig, med vem som helst och huller om buller, därefter kommer äggen, säkert en sisådär 100 stycken, som blir nya sniglar...som växer 4 cm om dagen...:devil:

Mitt råd: Skaffa simbassäng.:idea:
 
Sv: Snigelrodeo

Men de här skulle ju vara hermafroditer enligt försäljaren!
(Dock inte enligt min akvariebok).

*ser framför mig en lägenhet som överbefolkats av sniglar och hur man inte ens får vara ifred på toa*
 
Sv: Snigelrodeo

Hermafroditer måste också para sig- med en annan hermafrodit.:) Om dina nu är det. Men jag tror inte det finns sniglar som inte behöver någon partner alls för att få nya snigelbarn.
 
Sv: Snigelrodeo

Alla tre har en lång grej på vänster sida som de kan fälla ut. De sniglar sig upp till ytan ibland och trevar omkring med den där grejjen. Vad är det för nåt? Är alla hanar?

Här syns den på höger sida.
DSC00066.jpg
 
Sv: Snigelrodeo

Men de här skulle ju vara hermafroditer enligt försäljaren!
(Dock inte enligt min akvariebok).

*ser framför mig en lägenhet som överbefolkats av sniglar och hur man inte ens får vara ifred på toa*

Självklart inte, tänkte du ha badkaret bara för dig själv, din egoist? :mad: Jag får tydliga meddelanden från dina sniglar att de kan tänka sig att göra om både badkar och handfat till snigelbostäder.:p

Hermafroditer parar sig också med varandra, för övrigt, bara det att båda två sen lägger ägg efteråt. En rodeo, 200 barn, typ. Som växer 4 cm i veckan...:D
 
Sv: Snigelrodeo

Brottas....:angel:
Vet du inte vad sniglar gör när det ser ut som de brottas?:D

De parar sig, med vem som helst och huller om buller, därefter kommer äggen, säkert en sisådär 100 stycken, som blir nya sniglar...som växer 4 cm om dagen...:devil:

Mitt råd: Skaffa simbassäng.:idea:

:rofl::rofl::rofl:
Jag skratta så jag grinar...

:bow:
 
Sv: Snigelrodeo

Det är för det första snäckor, inte sniglar x) Sniglar är ju skallösa.
Sen brukar de kallas äppelsnäckor x) Sånna skulle jag vilja ha xD
Men iaf, det är nog rätt normalt att de växer asmycket som små och sen saktar de ner.
Har sett bilder på bisarrt stora äppelsnäckor på något petsnail forum men det hör nog inte till vanligheten att de blir SÅ stora :D
 
Sv: Snigelrodeo

Grattis! Du har börjat med tre snäckor och kommer att ha 20000000 inom kort;). Dom är tvåkönade och förökar sig som ohyra.

Det borde vara olagligt att sälja sådana i affärer.;)
 
Sv: Snigelrodeo

*håller för öronen*


Jag vill inte höööööööööra meeeeeeeer!!!!!!!!!!!


(om jag har en i handfatet, en i duschen och en i akvariet så ska det väl inte blir fler?)
 
Sv: Snigelrodeo

(om jag har en i handfatet, en i duschen och en i akvariet så ska det väl inte blir fler?)



Ha, du är inte lite naiv.:cool:

Kan du inget om livet?:angel:

Vet du inte att man , när man parar sig, oavsett ras, går dräktig ett tag?:idea:

Detta gäller även för sniglar, vare sig du vill eller inte.:D

Läs vidare om du törs eller inte förstår:

Alla är redan självklart befruktade.:idea::idea:
 

Liknande trådar

Äldre http://nyheteridag.se/nytt-sd-rekord-i-sentio-pa-otroliga-269-procent-moderaterna-stortdyker-till-samsta-nagonsin/ SD ( 26,9 )och C (...
Svar
19
· Visningar
1 635
Senast: Blue
·
Anläggning Hej! Jo nu är det min tur, min familj har köpt gård:love: Och vi flyttar in 1 april:love: Men nu börjar ju tankarna gå på hur allt ska...
2
Svar
31
· Visningar
3 067
Senast: LillaMusse
·
Foder & Strö Jag skaffade häst för ett halvår sedan och har lite bryderier i mitt stall. Jag har aldrig haft häst innan, men även de som har stallet...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 624
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 748
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp