Bukefalos 28 år!

Snigelrodeo

Sv: Snigelrodeo

Jag antar att du är här för att vila upp dig, hämta lite energi tills nästa drabbning på trav, jag ser fram till den med viss spänning.:devil:

Mhä.. den pågår ju FÖR FULLT det gäller bara våga gå in på konstiga rubriker :angel::p

Annars kan du få låna min starthäst nu tills betäckningsäsongen börjar, hon kan lära dig allt om vad som sker om man försöker driva hårt... eller ja, det räcker med 3 smack så... och eftersom jag tycker du är rätt kul, rekommenderar jag dig att hålla dig till smackandet ;):p
 
Sv: Snigelrodeo

Ha, du är inte lite naiv.:cool:

Kan du inget om livet?:angel:

Vet du inte att man , när man parar sig, oavsett ras, går dräktig ett tag?:idea:

Detta gäller även för sniglar, vare sig du vill eller inte.:D

Läs vidare om du törs eller inte förstår:

Men självklart har just dina snäckor inte hunnit bli befruktade.:idea::idea:


Moddreallanlej...:angel:
 
Sv: Snigelrodeo

*host*

Uschläckta mej, men spårar ni inte ur lite nu va?;)

Va??:eek:
Inte alls kära du, Rodeo är djurplågeri o det vet ju alla o det Ginnies vill diskutera är just djurplågeri...
Så fort hon kommer in här ska vi diskutera det stora problem med sniglar som i detta fallet i din vård, får avla av sig hur som helst utan att faktiskt vara granskade o godkända avelsdjur.. :mad:

Jag ser även en utvecklig för både debatt ang. Blandras avel, äftliga sjukdommar, om NH eller klicker är det mest lämpliga inom snigel hantering samt om det verkligen är rätt att hålla sniglar på en så liten yta utan daglig rastning utomhus?
Övriga frågor till dig är om dessa är försäkrade och om du kollat upp eras beteende på klinik? De kan ju faktiskt ha ont o därför uppföra sig som de gör?

Dessutom ifrågasätter jag lämpligheten att din sambo spelar så olämpliga spel i sniglarnas närvaro, dessa kan vara lättpåverkade för våld o det kan oxå vara förklaringen till vad de sysslar med i filmen!

Annars föreslår jag även att när ni kollar vuxen film, gör något för att skydda dessa små okyldiga djur, ev, genom att flytta deras akvarium till annan del av huset.. dock endast en del de själva trivs i såklart, vilket gör att jag förutsätter du tagit ditt ansvar som djurägare o låtit dessa Sniglar fått tala med en djurtolk?

Du ser, inte alls från ämnet... :p
 
Sv: Snigelrodeo

Precis, usch och fy för en sån okontrollerad hussnigelavel som du håller på med! :mad: Vet du hur många hemlösa sniglar som kryper runt i skogarna? Eller hur många som dagligen går på slakttransporter till Frankrike? :cry:

Nä, just det! Bara för att du tycker de är så söta, men har du tänkt på marknaden för stackars små snigelungar utan papper?
 
Sv: Snigelrodeo

Precis!

Och jag har startar just Humlans Befrielsefront och är i full gång att leta upp A-K.Eng´s adress så vi kan åka dit o släppa ut dessa små stackare! :devil:
 
Sv: Snigelrodeo

Släppa ut??:eek: I mörker och kyla?:cry: Nä, vet du vad, då kommer jag starta upp Mabuses Snigelhem, för att ta hand om alla stackars sniglarna och se till så att de kastreras och kommer till riktiga, kärleksfulla hem.:love:

Det är faktiskt inte vildsniglar vi pratar om här, utan tamsniglar som vi har fött upp, och då måste vi ta ansvar för dem också. :cool:


;)
 
Sv: Snigelrodeo

Släppa ut??:eek: I mörker och kyla?:cry: Nä, vet du vad, då kommer jag starta upp Mabuses Snigelhem, för att ta hand om alla stackars sniglarna och se till så att de kastreras och kommer till riktiga, kärleksfulla hem.:love:

Det är faktiskt inte vildsniglar vi pratar om här, utan tamsniglar som vi har fött upp, och då måste vi ta ansvar för dem också. :cool:


;)

Jaaa självklart, det tänkte jag inte på :o
Omplacering för sniglar... ska genast kontakta blocket, denna grupp ska ju ha en egen kategori precis som hästar o hundar!
Sen tycker jag det ska bli obligatoriskt för SnigelKörkort! Vem som helst kan ju nu för tiden skaffa snigel utan nån som helst kunskap... :mad:

Jag hittar inte kukelugnen på eniro??
 
Sv: Snigelrodeo

*host*

Uschläckta mej, men spårar ni inte ur lite nu va?;)



Jag håller verkligen med er andra om vattensniglarnas liv hos TS ,så oansvarigt:eek:, så korttänkt och dumdristigt:mad: av TS att bara åka in till stan sådär och köpa levande varelser som behöver tid, aktivering, uppfostran och framförallt ett stabilt och rogivande hem att bo i.

Lägg märke till TS lite slöddriga prat, redan tidig fredag em, varit i flaskan nu igen, VAD är det för hem för sniglarna att växa upp i ?:D
 
Sv: Snigelrodeo

*håller för öronen*


Jag vill inte höööööööööra meeeeeeeer!!!!!!!!!!!


(om jag har en i handfatet, en i duschen och en i akvariet så ska det väl inte blir fler?)

Tyvärr så befruktar dom sig själva så det hjälper nog inte ens om du har dom i olika världsdelar;)
 
Sv: Snigelrodeo

Va??:eek:
Inte alls kära du, Rodeo är djurplågeri o det vet ju alla o det Ginnies vill diskutera är just djurplågeri...
Så fort hon kommer in här ska vi diskutera det stora problem med sniglar som i detta fallet i din vård, får avla av sig hur som helst utan att faktiskt vara granskade o godkända avelsdjur.. :mad:
Godkända o godkända, vafan, jag är för fritt sex!

Jag ser även en utvecklig för både debatt ang. Blandras avel, äftliga sjukdommar, om NH eller klicker är det mest lämpliga inom snigel hantering samt om det verkligen är rätt att hålla sniglar på en så liten yta utan daglig rastning utomhus?
Klickerträningen fungerar alldeles utmärkt. Lyder inte en så krossar jag en annan med ett klick mot glaset för att statuera exempel. Har inga problem med lydnad.

Övriga frågor till dig är om dessa är försäkrade och om du kollat upp eras beteende på klinik? De kan ju faktiskt ha ont o därför uppföra sig som de gör?

Dessutom ifrågasätter jag lämpligheten att din sambo spelar så olämpliga spel i sniglarnas närvaro, dessa kan vara lättpåverkade för våld o det kan oxå vara förklaringen till vad de sysslar med i filmen!
Är de så lättpåverkade så får de skylla sig själva!

Annars föreslår jag även att när ni kollar vuxen film, gör något för att skydda dessa små okyldiga djur, ev, genom att flytta deras akvarium till annan del av huset.. dock endast en del de själva trivs i såklart, vilket gör att jag förutsätter du tagit ditt ansvar som djurägare o låtit dessa Sniglar fått tala med en djurtolk?
Här tolkas allt genom klicker...
Du ser, inte alls från ämnet... :p

Hoppas att du fått nöjaktiga svar din jädra gnällhagga.
 
Sv: Snigelrodeo

Släppa ut??:eek: I mörker och kyla?:cry: Nä, vet du vad, då kommer jag starta upp Mabuses Snigelhem, för att ta hand om alla stackars sniglarna och se till så att de kastreras och kommer till riktiga, kärleksfulla hem.:love:

Det är faktiskt inte vildsniglar vi pratar om här, utan tamsniglar som vi har fött upp, och då måste vi ta ansvar för dem också. :cool:


;)

*skriver upp*

Tack, då vet jag var jag ska skicka snigelslynglarna sen!

Jaaa självklart, det tänkte jag inte på :o
Omplacering för sniglar... ska genast kontakta blocket, denna grupp ska ju ha en egen kategori precis som hästar o hundar!
Sen tycker jag det ska bli obligatoriskt för SnigelKörkort! Vem som helst kan ju nu för tiden skaffa snigel utan nån som helst kunskap... :mad:

Jag hittar inte kukelugnen på eniro??

Snigelkörkort? Ja, det lär ju ta sin lilla tid...
Och kukelugnen? Den lär du inte hitta nån annanstans än hemma hos mig.

Jag behöver minsann inte gå till eniro för att hitta vad du vill hitta.:cool:

Har du egen kukelugn? Men sniglar i kanske?


Vart traskar vi då?

Skit i de du så lever du längre.
 

Liknande trådar

Äldre http://nyheteridag.se/nytt-sd-rekord-i-sentio-pa-otroliga-269-procent-moderaterna-stortdyker-till-samsta-nagonsin/ SD ( 26,9 )och C (...
Svar
19
· Visningar
1 659
Senast: Blue
·
Anläggning Hej! Jo nu är det min tur, min familj har köpt gård:love: Och vi flyttar in 1 april:love: Men nu börjar ju tankarna gå på hur allt ska...
2
Svar
31
· Visningar
3 161
Senast: LillaMusse
·
Foder & Strö Jag skaffade häst för ett halvår sedan och har lite bryderier i mitt stall. Jag har aldrig haft häst innan, men även de som har stallet...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 726
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 823
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp