Bukefalos 28 år!

Snigelrodeo

Sv: Snigelrodeo

Jooodå, hästarna vill ha en liten snigelkompis i vattenkoppen, det är jag helt säker på... :D
 
Sv: Snigelrodeo

Jag dööör! :rofl: :rofl: :rofl:
Den här tråden måste vara den sjukaste ever på det här annars så döda forumet! :p
 
Sv: Snigelrodeo

Tyvärr så befruktar dom sig själva så det hjälper nog inte ens om du har dom i olika världsdelar;)


Men befruktar de verkligen sig själva?
Det finns djur som har jungfrufödsel, alltså honan/honorna sköter hela fortplantningen själva, men dit hör inte snäckor, dessa är väl inget undantag?
 
Sv: Snigelrodeo

Vad jag fattat så är dom tvåkönade. Men jag är ju inte så insatt i just anatomin av sniglar/snäckor. Men att en enda individ kan producera ett antal hundra avkommor är säkert;)
 
Sv: Snigelrodeo

Ja, du har rätt där, de är tvåkönade, men de måste ändå ha en partner, en annan tvåkönad, som de parar sig med.

De kan alltså inte få jungfrusniglar.:)
 
Sv: Snigelrodeo

Ja, du har rätt där, de är tvåkönade, men de måste ändå ha en partner, en annan tvåkönad, som de parar sig med.

De kan alltså inte få jungfrusniglar.:)

Man kanske skulle satsa på snigel nästa liv...:eek:
Kan man roa sig med sig själv utan att blir gravid...

Eh?? Jag vet att man inte kan bli gravid om man leker med sig själv som människa, men just det där... idag vill jag vara man.... idag kvinna... :idea:

Mer kaffe behövs, känner jag...
 
Sv: Snigelrodeo

Du har rätt.:eek::eek:

Tar en återblick, och vad ser jag i bild?:eek:

Den lille åker "snålskjuts" på den store,:rofl:, det är ju uppenbart vad de gör.....snuskar sig.

Hur kan man som TS lägga in en tråd som denna, i smyg, på Andra djur så att småbarn kan läsa, och titta, väldigt otänksamt.:devil::D
 
Sv: Snigelrodeo

Du har rätt.:eek::eek:

Tar en återblick, och vad ser jag i bild?:eek:

Den lille åker "snålskjuts" på den store,:rofl:, det är ju uppenbart vad de gör.....snuskar sig.

Hur kan man som TS lägga in en tråd som denna, i smyg, på Andra djur så att småbarn kan läsa, och titta, väldigt otänksamt.:devil::D

:rofl::rofl:
 
Sv: Snigelrodeo

Ja, du har rätt där, de är tvåkönade, men de måste ändå ha en partner, en annan tvåkönad, som de parar sig med.

De kan alltså inte få jungfrusniglar.:)

Jag har för mig att dom kan det, men behöver en annan individ för att "överleva" genetiskt. Det är därför det var så smidigt att vara tvåkönade. Det kvittar vem dom möter;) Om dom fungerar som "vanliga sniglar.

NÄ, nu måste jag ju söka på sniglar och se hur det verkligen är..
 
Sv: Snigelrodeo

Enl Coops sida om sniglar så kan sniglar självbefrukta sig, men det är ovanligt.

Medan en sida om äppelsnäckor så var man tvungen att ha en hane och en hona för att få ägg, men man var tvungen att ha koll när dom lägger äggen och isf ta bort dom om man inte ville ha flera.

Vet att jag såg ett program om några djur som självbefruktade sig om det inte fanns någon annan individ där. Men på hösten så letade dom upp en partner för att lägga ägg till vintern och få fram "nya" ungar till nästa säsong, men en annan genetisk uppsättning. Eftersom dom själva dom på hösten.
 
Sv: Snigelrodeo

Enligt min akvariebok så ska ampullaria-arter vara könsbestämda. I motsats till många andra vattensniglar.

Kanske har jag tre bögsniglar!:idea: Så då behöver inte övriga vara oroliga inför Påskharen och Secret santa!

Än har inget hänt. Haha!
 
Sv: Snigelrodeo

Jaa, vad ska man säga, det började ju seriöst.:cool:

Började seriöst?:eek:

Efter ännu noggrannare granskning av bild ett kom jag på att det inte var ett kort-utan en film.:o

En mindre rumsren film om jag säger så som klart och tydligt visar att deras aktivitet inte är att äta.:o

De rullar runt i sänghalmen, eller vad säger man, bassänghalmen, som på vilken rulle som helst.:p

Nog trodde jag du var lite mer seriös......men i de lugnast vatten.......:p
 
Sv: Snigelrodeo

Det började med Snigel P-Film, i stil med Snigeln Doris ligger med alla... de ser man ju klart o tydligt på den ilskna fisken som dyker upp i slutet, antingen är han Hallicken eller så är det han på tur för en åktur....
 
Sv: Snigelrodeo

Hallick!:eek:

Ja, man hör ju på namnet,kukelugnen, vad som händer och sker hor TS, hon har en bordellbassäng!:eek:
 

Liknande trådar

Äldre http://nyheteridag.se/nytt-sd-rekord-i-sentio-pa-otroliga-269-procent-moderaterna-stortdyker-till-samsta-nagonsin/ SD ( 26,9 )och C (...
Svar
19
· Visningar
1 683
Senast: Blue
·
Anläggning Hej! Jo nu är det min tur, min familj har köpt gård:love: Och vi flyttar in 1 april:love: Men nu börjar ju tankarna gå på hur allt ska...
2
Svar
31
· Visningar
3 186
Senast: LillaMusse
·
Foder & Strö Jag skaffade häst för ett halvår sedan och har lite bryderier i mitt stall. Jag har aldrig haft häst innan, men även de som har stallet...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 777
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 851
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp