Bukefalos 28 år!

Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

Åh jag såg också dom och satte klorna i den guldsvarta :love: Förhoppningsvis så är jag inte för stor för den

Men vad tror ni, borde väl bli ganska bra med guldigt till denna odåga?

IMG_1009.jpg


Hon blir lite mörkare på sommaren dock...
 
Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

Ni som har fuxar, vad har ni för läderfärg på era? Jag som är van vid svart och mörkbrunt tycker
att det skär lite i ögonen med rödbrunt på en fux, men nästan alla westernsadlar är i färgen rödbrunt.

+ Vad har ni för färger i övrigt till fuxarna? :)
 
Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

Det finns ju många ljusa westernsadlar som passar. Svart är ju också "inne"...

Fuxar passar i många färger tycker jag, beroende lite på nyans på häst. Och gärna mönstrade padar.

Men din hade jag färgsatt som en palomino...

Kolla på Hobby Horse's hemsida, där finns ett hjul med passande färgkombinationer till olika färg på häst!
 
Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

Rödbrunt eller orangebrunt fungerar när hon är brun eller palominofärgad själv, hon byter ju färg hela tiden,
men när hon är fuxfärgad så ser det inte bra ut. Gjorde ett stort misstag och köpte ett rödbrunt träns.
Men jag kanske inte har hittat rätt nyans röd/orangebrun?

Tack för tipset, jag ska kika där!
 
Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

:rofl:

Ja jag hade ju tänkt att börja med en sadel som man kan använda till vardags och till tävling. ;)
Så det blir i princip till att specialbeställa något snordyrt om man vill ha t.ex. chokladbrunt?
 
Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

*kl*

Den svartguldiga blir tyvärr för liten till mig så den får glädja någon annan människa istället :cry:
 
Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

*kl*

Den svartguldiga blir tyvärr för liten till mig så den får glädja någon annan människa istället :cry:

Mmmm, alla har ju inte gymnastkropp:cry: Vi som är större har svårt att hitta kläder som passar. Tygerna är överlag väldigt tunna och avslöjande:crazy:

Där har engelskryttarna det "lättare", de har ju en kavaj över och är aldrig lika avklädda. Fast det kan nog bli äckligt hett istället.
 
Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

Vad var det för mått på den? Jag kanske kan sno den istället... För det va en storlek 36 va?
 
Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

Jag vet inte, mailade mina mått till henne och hon trodde den skulle bli för liten. Ja 36var det.
 
Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

Det var det värsta jag varit med om! Höjden av fräckhet! :eek::mad:

Nej skoja bara, den skulle ju inte passa på mig så bättre att nån som kan använda den köper den. (Lycky bastard ;) )
 
Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

*kl*

Va goa ni är allihopa.. =) Det är en kul hobby som ger något fantastiskt tillbaka när man får se sina "bebisar" sitta på rätt ryttare så att säga. Jag och mamma (som också är involverad) brukar kunna titta och prata om blusarna när de susar förbi, och vad som gjorde den ena och den andra till att bli just så som slutresultat, och vad som var jäkligt att få till med den.. osv... haha vi måste låta riktigt korkade för en oinvigd som går förbi... :D

Vi har märkt av att större storlekar är svårt att få tag på så fort det hamnar över 40/42, eller att man kanske har en kortare överkropp utan att för den delen vara större i vidd, eller har större bröst, eller har kanske för små bröst för att fylla ut så det istället inte blir nog tajt, eller har kortare armar än "standard" (som är för övrigt ett ord jag hatar när det gäller mått för alla är olika) eller har läääääängre armar.. som också kan vara marigt för man vill inte att armen ska sluta på halva underarmen... :angel:

Så ibland är det lättare att få en uppsydd efter sina egna mått, och kanske istället välja en enklare design för att hellre hålla ner kostnaden och få något som passar, än något som man aldrig använder... för det är heller inte ekonomiskt... :cool:

Hälsar en som är kort, tjock, kurvig och som för länge sedan tröttnat på allt "standard" som inte sitter där det ska..... :bump:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 086
Senast: Yeah but
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 542
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Har märkt att jag rätt ofta läser om onödiga saker. T.ex. nyss i en lokal fac*bookgrupp frågade nån om tips på boende för äldre/dementa...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 384
Senast: cambodia
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 318
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp