Bukefalos 28 år!

Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

Om man lägger ner sin hjärta och själ i något kan det inte bli annat än bra! Det syns på något sätt :)
 
Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

kl

Nån som kan tipsa om en go sida med snygga Showträns?
Skulle vilja uppdatera mig lite men jag hittar inget som faller mig i smaken..

//kräsen :angel:
 
Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

Jag letade också och hittade ingenting. Men så hittade jag detta och blev helt förälskad :love: Var inte alls vad jag hade tänkt mig i förväg men det är sååå snyggt!!!





Närbild öra


Närbild spänne


Närbild concho vid bettet

Det är ett Reinsman X-series :laugh:
 
Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

+Wranglan

Tack :laugh: Jag är helt förälskad i det, riktigt fin kvalisort på lädret med.

Nu behöver jag bara hitta ett snyggt med pannband till unghästen men det får gärna vara lite billigare än detta!
 
Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

KL

Vilken rolig tråd! Och vilket underbart träns!


Jag skulle behöva lite hjälp med att tänka kring färger till mig och min häst. Såhär ser vi ut till vardags:

padd1.jpg


På tävling brukar jag ha samma sadel, men ett annat träns som är lite mer bling men i samma färgton. Padd är beroende på vad jag har för färger i övrigt. Men det jag funderar över är vad jag ska försöka ha för kläder på mig egentligen? Jag läste en kul artikel i Hippson om färgmatchning och att man ska försöka köra på mjuka färger till en häst som själv har mjuka färger, dvs brunt läder till brun häst t.ex. Men ska hela jag vara brun, det kan ju bli lite väääl mesigt :angel:.

Kan det funka med svart hatt, svarta chaps och en skjorta som matchar padd? Eller vad tycker ni?
 
Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

Jag hade nog satsat på jordfäger: Alltså grön, beige, brun, off white/äggvit/krämvit/vadfasendetnukallas).
 
Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

För att man kanske gör bäst i att hålla en neutral framtoning med natur färger, behöver inte det betyda att man ska vara tråkigt enfärgad som en typ pepparkaksgubbe :D Det finns många olika mönster och färg kombinationer på tyger så det geren läcker look utan att vara tråkig för den sakens skull =)=):idea:
 
Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

KL

Vad tycker ni man kan ha till en buckskin kille?
Jag har tidigare kört på svart och brunt inblandat men nu har sadeln en annan ton vilket gör att brunt kanske inte passar lika bra? :)

32875566.jpg


Den är något mörkare nu (var helt ny på bilden) men går fortfarande i den tonen.
Han är ljusare när han inte är svett. :p
 
Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

Jag skulle satsa på en blå nyans. Det är supersnyggt ihop med buckskin. En nyans åt det ljusblå hållet är läckert.
 
Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

En mild grön nyans hade också varit fint med svarta chaps till =)
 
Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

KL

Nu har jag shoppat loss :D

Det största är att jag äntligen köpt en ny sadel:

bc-92190.jpg


Men den är lite mörkare än på bilden.


Och sen har jag köpt ett par chaps också.

b-35-ch001.jpg


Nu är det bara att börja putsa på lite annat inför tävlingen om några veckor :)
 
Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

En del av er har nog redan sett vad jag grejjat med, men måste dela med mig här också :)
Köpte mig en triple W show sadel.. och även 1 liter läderfärg...... :D

FÖRE

33009786.jpg


EFTER

33009787.jpg
 
Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

hahaha det märks det ;) Nej då det ska inte vara någon större fara med det =) Fäller inget alls när man drar med fuktig trasa eller oljar som jag också gjort =)
 
Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

Snyggt:love:
Det blev en helt ny sadel! Svart är väl på G igen oxå... verkar det som iaf?

mvh Eva
 
Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

Jag har kommit en bit på väg för att få ihop något till mig själv att tävla i.. nu är det bara resten kvar.. det ska sys och pillas med endast ca 1000 kristaller :D

33028158.jpg
 
Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

Vill få se en bild på det sammanlagda resultatet sen! :banana:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 086
Senast: Yeah but
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 548
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Har märkt att jag rätt ofta läser om onödiga saker. T.ex. nyss i en lokal fac*bookgrupp frågade nån om tips på boende för äldre/dementa...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 384
Senast: cambodia
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 318
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp