Bukefalos 28 år!

Sockerskatt

När vi ändå är inne på skatter för saker som kostar samhället pengar - är det inte rimligt att ha ökad skatt också på all typ av extremsport - det är ju inte rimligt att vi som inte utövar det ska behöva betala för sjukvård, arbetsoförmåga osv som kommer av att en är med i en olycka på sin fritid! :up:
Dessutom brukar elitidrottare ofta gå upp mkt i vikt efter sin karriär.
Så med andra ord är elitidrottande en väg till övervikt också? Förbjud idrottande på elitnivå...:idea::idea::meh::meh:
 
Yeah right! Du kämpar alltså lika hårt för att tobak och alkohol ska bort? Stress är ju också dåligt för hälsan, vad är din plan för att minska det? :meh:

Finns redan skatt på tobak och alkohol. För min del kan dom gärna höja skatten mer där dock!
Vad gäller tobaken så röker inte halva svenska befolkningen.
 
Finns redan skatt på tobak och alkohol. För min del kan dom gärna höja skatten mer där dock!
Vad gäller tobaken så röker inte halva svenska befolkningen.

Du kan inte likställa tobak och alkohol med överätning. Man behöver inte de två för att överleva men alla behöver äta, dvs ett missbruk där (både över- och underätning) är väldigt svårt att komma åt.
 
Om vi ska prata på det sättet-
Det jag verkligen vill sluta behöva betala för är mäns idioti tex våld på krogen, våld vid fotbollsmatcher, och annat våld som har med män och män vs. alkohol att göra.
Sen borde inte de överviktiga som inte motionerar inte behöva betala för idrottsskador för de som motionerar. Skyll dig själv att du spelat fotboll och fått knäskada!
 
Främsta orsaken till fetma är överätning generellt. Att klämma åt vissa livsmedel skulle inte ge önskad effekt.

Det flesta jag känner som är överviktiga/feta äter inte mycket godis men däremot väldigt stora matportioner (av bra, vällagad mat).

Ja, det är sant att många äter för stora protioner också...
Så du tror inte att en sockerskatt skulle ha någon effekt alls då? Läskskatt gav ju effekt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp