Bukefalos 28 år!

Sömnig och onykter ryttare

Sv: Sömnig och onykter ryttare

Hästen var dock nykter varför polisen lät ekipaget fortsätta färden...
Ja, det var väl för väl det :D
Men hur ofta får bilar blåsa och ekipaget fortsätta om bilen är nykter trots att föraren är onykter? Finns det förresten inget som heter tygel-/töm-onykterhet? :)
 
Sv: Sömnig och onykter ryttare

Måste ju varit en grymt snäll häst som inte brydde sig märkvärt om att ryttaren kanske inte riktigt var med!
 
Sv: Sömnig och onykter ryttare

Ja se norrmän.

Men det har väl förekommit att ryttare/kuskar fått blåsa på tävling och om utslaget varit positivt fått böta och/eller blivit avstängda? I Sverige menar jag nu.
 
Sv: Sömnig och onykter ryttare

Lol ärligt!???

"Vid polisens kontroll visade det sig dessutom att mannen var berusad. Hästen var dock nykter varför polisen lät ekipaget fortsätta färden den ungefärliga mil som återstod hem rapporterar TT-NTB."

1) hur kunde de avgöar det?
2) Det är ju fortfarande rattfylla åtminstonde här i sverige...

Det är ju som att säga att Bilen är ju full så då är det bara att köra vidare!
 
Sv: Sömnig och onykter ryttare

Lol ärligt!???

"Vid polisens kontroll visade det sig dessutom att mannen var berusad. Hästen var dock nykter varför polisen lät ekipaget fortsätta färden den ungefärliga mil som återstod hem rapporterar TT-NTB."

De kanske bad hästen blåsa eller gå på en rak linje :D

De antog förmodligen att hästen var nykter då den aldrig hade fått plats i fyllecellen i alla fall. Däremot hittade jag en gång en lösspringande hund som faktiskt fick tillbringa natten i fyllecellen hos polisen
 
Sv: Sömnig och onykter ryttare

kl

NU vet mna ju inte precis HUR onykter mannen på hästen va,men om man han va påtagligt berusad tycker jag inte han borde fått rida vidare.
Hade väl varit bättre om polisen bett honom leda hem hästen och sen gett honom böter. Det är väl fara i trafik om han rider längs en väg onykter?
 
Sv: Sömnig och onykter ryttare

Førsta maj skæmt?
Någon hær på buke som någonsin ridit onyckter?
 
Sv: Sömnig och onykter ryttare

Hade väl varit bättre om polisen bett honom leda hem hästen och sen gett honom böter. Det är väl fara i trafik om han rider längs en väg onykter?

Fast det är nog säkrare den nyktra hästen får bära hem ryttaren annars kanske han vinglat ut i vägen med hästen efter sig. Förhoppningsvis hittade hästen hem.
 
Sv: Sömnig och onykter ryttare

Det allra säkraste hade varit att övht inte låta honom fortsätta.
Alt om man nu inte ids beslagta hästen, att en av poliserna lett hem mannen på hästen...

Det Kan ju ha varit så att ryttaren red på en enslig skogsväg eller annan väg där det inte får vara biltrafik och att polisen visste att mannen bodde i närheten (med hästen). Så då kanske det är förmildrande... :P
 
Sv: Sömnig och onykter ryttare

Jag har aldrig ridit onykter... å andra sidan dricker jag itne alkohol. Men OM jag gjorde det så skulle jag itne rida onykter ändå.
 
Sv: Sömnig och onykter ryttare

Det kan ju även vara så, att man bedömde att hästen klarade sig hem oavsett ryttarens tillstånd. :laugh:

Här i trakterna går historier om en bonde som efter glada kvällar i lilla stan lät hästen gå hem själv medan han sov på kuskbocken. Det gick ju bra varje gång, men å andra sidan var biltrafiken blygsam på den tiden.

LIA
 
Sv: Sömnig och onykter ryttare

Poliserna var förmodligen inte vana vid hästar och vågade kanske inte ta ansvaret för att få den hem säkert
 
Sv: Sömnig och onykter ryttare

helt ok att vara hästokunnig... men varför körde de inte bakom, eller än bättre, gick med mannen och såg till att han kom hem?


Nu var manenn Iofs så onykter att han näst intill sov på hästen... men vad hade hänt om hästen blivit skrämd eller av någon anledning fick för sig att gå mitt på vägen?
Hästar har ingen som helst trafikkunskap, och inget trafikvett... eftersom de är djur.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter "Räkna med att ni alltid är iakttagna, granskade med kritisk blick – och ofta, ofta filmade". Den uppmaningen sänder Ridsports...
Svar
0
· Visningar
448
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Här kommer en saga börja, fortsätta och kanske också ta slut. Det spelar ingen roll om den är dålig eller bra, välskriven eller slarvig...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: Takire
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 567
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 036
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp