Sola solarium

Sv: Sola solarium

Sånna fläckar kan man få även om man inte är gravid...

Ser själv aldrig män/kvinnor med så pass mkt fläckar så vanligt vet jag inte om det är?

Om du aldrig ser kvinnor med sådana fläckar, hur vet du då att man kan få dem även om man inte är gravid?
Män med graviditetsrelaterade fläckar borde vara sällsynta...

Skulle tro att många kvinnor sminkar över sina cloasmafläckar. Det finns också behandling på hudklinik. Men det bästa är ju att undvika att få dem.
 
Sv: Sola solarium

För att man kan få mörka fläckar av tex att sola om man äter pencellin.

På det sättet kan även män och kvinnor få fläckar.
 
Sv: Sola solarium

Jag förstår inte. Man är gravid så pass kort tid i ens liv, KAN man verkligen inte hålla sig undan sådant som forskningen visat är "farligt"? MÅSTE man sola när man är gravid? MÅSTE man vara så mån om sitt utseende att man gladeligen riskerar fula fläckar i huden resten av livet?

Du tror inte du kommer få problem sedan när bebisen är född och kräker ner dig, inte ger dig en chans att duscha på någon dag, du inte hinner raka dig överallt osv? Jag menar, eftersom du är så mån om ditt utseende?

Skulle du släppa ut ditt barn i solen utan keps/solhatt och i bar överkropp? Jag för min del är verkligen noga med att mina barn har något på huvudet, långärmade t-shirts, inte vistas direkt i solen mellan kl 11 och kl 15, om jag kan undvika det och jag smörjer in dem med solskyddskräm. Ser ofta barn i barnvagn med linne på överkroppen och bart huvud, riktigt små barn alltså som knappt har hår på huvudet. Jag förstår inte varför man inte är mer rädd om sina barn.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 090
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 078
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 102
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 025

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp