Bukefalos 28 år!

Solkraft eller vattenkraft?

Wille

Trådstartare
Jag har på kort tid blivit uppringd av två elförsäljare. Den ena erbjöd solkraft, den andra vattenkraft. Hur pass dålig är vattenkraften jämfört med solenergin? Jag tänker ju att de två kompletterar varandra men om man nu ställer dem mot varandra?

(Jag hatar för övrigt att bli uppringd av försäljare. Tror jag har nixat nummer så fattar inte varför jag blir uppringd.)
 
Vattenkraft är problematisk eftersom den ändrar vattenflöden och hindrar vandringsvägar för fisk etc.
Sol är bättre ur det avseendet men ska ju byggas nånstans och har en del påverkan under uppbyggnad. Den byggs väl nu ut mer än vattenkraften, vet inte hur det kan påverka. Jag väljer sol före vatten.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 726
Senast: Lobelia
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
742
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
21 314
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 140
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp