Bukefalos 28 år!

Sommar, sol - och sexuella trakasserier?

Jag tror tvärtom inte alls att äcklen hatar kvinnor, de anser nog "bara" att kvinnor finns till för deras höga nöjes skull och därmed ser de inget fel i sitt eget horribla uppförande :wtf:

Det är nog olika. Jag blev nedtryckt av en man för några veckor sedan, som kallade mig hora och lite andra otrevligheter. Ingen random snubbe på bussen, utan en kille som hade bjudit ut mig och jag tackade nej. Därefter försökte han trycka dit mig genom att konfrontera mina politiska åsikter, och jag sa lugnt och sansat att jag inte var intresserad av att prata med honom. Då gick han bananas. Jag tolkar det som att han 1. Blev nekad en dejt med mig 2. Tog hårt på det och försökte därmed återvinna maktbalansen mellan oss genom att "vinna" en politisk diskussion 3. Blev nekad diskussionen också och tyckte därför att "hora" var ett lämpligt ord att kalla mig.

Jag tror att det inte är allt för ovanligt att män som känner sig nekade/avvisade av kvinnor försöker återuppta maktbalans genom att trycka ner dem. Det skulle jag kalla kvinnohat, och är nog en del av boven i dramat med män som ropar saker efter tjejer på gatan.
 
Jag tror tvärtom inte alls att äcklen hatar kvinnor, de anser nog "bara" att kvinnor finns till för deras höga nöjes skull och därmed ser de inget fel i sitt eget horribla uppförande :wtf:
Jag tror visst att dessa män är fulla av kvinnohat. Sexuellt begär som drabbar någon är inte sex, det är våld. Sexuella trakasserier är en form av våld och har nog inte så mycket med kåthet att göra som med makt. Att inte betrakta sina kvinnliga medmänniskor som personer är per definition kvinnohat.
 
Jag tror att det inte är allt för ovanligt att män som känner sig nekade/avvisade av kvinnor försöker återuppta maktbalans genom att trycka ner dem. Det skulle jag kalla kvinnohat, och är nog en del av boven i dramat med män som ropar saker efter tjejer på gatan.
Precis! Och där ser vi ju vad deras sexuella begär egentligen handlar om: "Jag, mig och mig själv." Då slår det lätt över till våld (i någon form).
 
Precis! Och där ser vi ju vad deras sexuella begär egentligen handlar om: "Jag, mig och mig själv." Då slår det lätt över till våld (i någon form).

Det är väl också därför en del går så långt som till fysiskt våld. En kvinna nekar en man, vilket gör att han känner sig underlägsen. Han återtar makten genom att visa sig fysiskt överlägsen.
 
Det är väl också därför en del går så långt som till fysiskt våld. En kvinna nekar en man, vilket gör att han känner sig underlägsen. Han återtar makten genom att visa sig fysiskt överlägsen.
Radikalfeministiska teoretiker är inte helt ute och cyklar i hur de kopplar ihop sex och våld. Jag är (i alla fall emellanåt) beredd att hålla med om att manlig sexualitet är våld. De flyter åtminstone ihop skrämmande lätt. :nailbiting:
 
Jag var med om en hel del sånt som yngre. Jag utstrålar dock inte någon undergivenhet, blyghet, osäkerhet etc. Jag var jävligt tuff redan då.
Jag fräste ifrån bra. Ibland fick man ett "oj, förlåt" lite förvånat. Som om de på allvar trott man skulle uppskatta såna grova saker från en främling.
Men inte helt sällan fick man höra "hora" eller liknande.

Jag blir inte alls lika utsatt nu som 37-åring. Enda skillnaden på mig är att jag enligt idealen är fulare och äldre. insidan och utstrålning är samma om inte mer tillbakadragen nu. Kan inte minnas sista gången någon gjorde annat än gav en normal komplimang faktiskt.
 
Det är nog olika. Jag blev nedtryckt av en man för några veckor sedan, som kallade mig hora och lite andra otrevligheter. Ingen random snubbe på bussen, utan en kille som hade bjudit ut mig och jag tackade nej.

Jag tror att det inte är allt för ovanligt att män som känner sig nekade/avvisade av kvinnor försöker återuppta maktbalans genom att trycka ner dem. Det skulle jag kalla kvinnohat, och är nog en del av boven i dramat med män som ropar saker efter tjejer på gatan.

Håller inte med ändå, de som reagerar och agerar sådär har ett enormt kvinnoförakt, men det är något helt annat än kvinnohat.

Män som hatar kvinnor, på riktigt alltså vill ju inte dejta dem...
 
Du har en poäng här!
Tyvärr tror jag att det inte spelar så stor roll i sammanhanget hur man ser ut. Unga lite osäkra tjejer tror jag är särskilt utsatta. Ungefär som att rovdjur väljer ut ett "svagt djur i flocken", så jobbar nog dessa män.
OBS! Med detta skuldbelägger jag inte den som blir utsatt, försöker bara förstå förövarnas vidriga beteende.

Jag har en kollega, 1.83 lång, kurvig, med lååååånga ben och långt svallande blont hår. Hon ser ungefär ut som en naturlig variant av Viktoria Silverstedt eller en Victoria's Secret modell. Inte ens männen i Jamaica vågade sig på henne. Hon kallades av snubbarna på stranden för "boss lady" och var liksom "orörbar".

Jag tror också att jag (trots att jag inte är snygg som hon), utstrålar nån slags lite bossig "attityd" som gör att jag slipper de värsta rötäggen.

Vilket är helt jävla sjukt!!! Dessa snubbar är fega jävlar

Jag tror som du. Jag får också intrycket att de iaf till viss del undviker tjejer/kvinnor som har en tuffare utstrålning.
 
Håller inte med ändå, de som reagerar och agerar sådär har ett enormt kvinnoförakt, men det är något helt annat än kvinnohat.

Män som hatar kvinnor, på riktigt alltså vill ju inte dejta dem...

Jag håller inte med. Jag tänker att män som hatar kvinnor kan vilja förnedra dem, göra dem obekväma, vilja få dem att känna sig underlägsna, skrämma dem osv. Att någon tafsar på tunnelbanan behöver ju inte betyda att mannen i fråga vill dejta tjejen han tafsar på (det känns dessutom ganska osannolikt), utan kan ju faktiskt bero på att han vill skrämma henne eller visa sig överlägsen.
 
Vet inte om jag kan hålla med.
Jag anser att det inte ska spela någon roll vilket kön man har - man ska bete sig vettigt oavsett. Varken kvinnor eller män ska behöva "hålla ihop" med sitt eget kön.

(Plus att min personliga erfarenhet är att kvinnor är de värsta att trycka ner andra kvinnor. oavsett skäl).
Det ska inte spela roll vilket kön man har - men kvinnor är värst på att trycka ner kvinnor. Logiken där är inte glasklar.

Och det är helt obegripligt att du måste vädra det där till och med i en tråd om hur män ofredar kvinnor sexuellt. Helt obegripligt.
 
Jag tror som du. Jag får också intrycket att de iaf till viss del undviker tjejer/kvinnor som har en tuffare utstrålning.
Fråga den här kvinnan om hon håller med.

16585328_1015053835263332_160032624637640704_n.jpg
 
Det ska inte spela roll vilket kön man har - men kvinnor är värst på att trycka ner kvinnor. Logiken där är inte glasklar.

För mig är det ytterligare ett fel kvinnor gör. Inte bara blir de sexuellt trakasserade, våldtagna och dödade AV MÄN, men det är ändå kvinnor som trycker ner kvinnor bäst. Männen går fria för det är kvinnornas förtryck av sig själva som leder till hela cirkusen.

Själva frasen att det i själva verket är kvinnor som trycker ner kvinnor tycker jag är kvinnoförakt.
 
Så jäkla äckligt!
En del (män) är bara vidriga. De verkar liksom tro att de ger någon en komplimang genom att vara sjukt sexistiska och äckliga:meh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp