Bukefalos 28 år!

Sommarbete

L

Loveli

Jag undrar vad ni som hyr sommarbete till era hästar betalar i månaden? Vad ingår och vilken typ av häst har ni?
 
Sv: Sommarbete

Jag har gratis sommarbete hos grannen, jag har en fullblodsvalack som då går tillsammans med deras araber (runt 10st i varierande kön och åldrar).

"Ingenting" förutom själva hagen ingår, vi hjälps åt att fylla på vatten och jag får själv ha koll på att min häst mår bra, även om vi såklart säger till varandra om det skulle vara något problem med någon häst.
 
Sv: Sommarbete

Betalar 1000kr i månaden för mina 3 shettisston m. föl, vbl valacken o araben, betalar samma oavsett hur många hästar jag har gående där, iår är det bara dessa. I det priset ingår, stängsel, vatten o el
 
Sv: Sommarbete

Jag arrenderar ett bete relativt billigt till mina hästar och tar sedan 500 kr/häst/hela säsongen för andra. Det täcker arrende, el och vatten. Vi delar på tillsynen och att fylla på vatten.
 
Sv: Sommarbete

Jag betalar hälften av vad jag betalar de månader han går på lösdriften. Islandshäst :-)
 
Sv: Sommarbete

Betalar samma summa som för lösdriften på vintern, 900 kr i månaden. Då ingår vattenpåfyllning, el/stängsel och viss tillsyn. Har storhäst.
 
Sv: Sommarbete

800:-/häst, tror det tillkommer moms på det med. Allt ingår så jag behöver inte sätta min fot där, vilket jag inte heller gör just nu då jag jobbar massor och har bilhaveri så jag inte kan ta mig dit. Ska ordna det snart så jag kan åka till mina älskade djur innan jag längtar ihjäl mig.
 
Sv: Sommarbete

Jag betalar kallhyran för min stallplats; 2000:-.
Då ingår tillgång till ridhuset, paddocken, stor sommarhage som är instängslad. Tillsynen över vattnet delar vi på.
Jag har ett halvblodssto på 8 år, 176 cm stor.
 
Sv: Sommarbete

Vår unghäst går på unghästbete och vi betalar 3150 inkl moms för hela säsongen, dvs från cirka mitten av maj till mitten, slutet av september. Allt ingår också tillsyn varje dag, vi behöver inte åka dit. De ser också till så att hästarna blir verkade under sommaren.
 
Sv: Sommarbete

1100 kr i mån för bete med box.
Köper hö, halm och kraftfoder själv. Inga fodringar ingår.
30-årig kblstravare som är inne på nätterna även sommartid.
 
Sv: Sommarbete

Ok det varierar ganska ordentligt, har suttit och tittat på Bl****t och ett normalpris där kom jag fram till är ca 500 kr per häst och då ingår ofta tillsyn och vattenpåfyllnad.
 
Sv: Sommarbete

30 kr/ dygn inkl moms. Ingår tillsyn och vattenpåfyllning, tillgång till låst sadelkammare och stall med boxar för tillfällig uppstallning. Jag har kallblodstravare det går allt från ponny till fullblod på betet.
 
Sv: Sommarbete

700kr per häst från maj-sep ingår: nysådda åkrar, vatten påfyllning, hö vid behov. ligghall vid en av hagarna, tillsynen ansvarar vi själva för, vi har en fjording, en kallblodstravare och en ardenner samma pris för alla hästar.
 
Sv: Sommarbete

Då måste jag fråga vart i Sverige ni har era hästar? Intressant att se rent geografiskt =)
Jag betalar 1800 kr per månad. Vatten och el ingår.
 
Sv: Sommarbete

Jag bor i Jämtland och de jag har talat med här betalar 100:-vecka/häst eller 500 kr mån. om de överhuvudtaget behöver betala något.
 
Sv: Sommarbete

Jag har mina två ponnyer (en maxad C-ponny och en maxad D-ponny) på bete hos stallägaren, och betalar halva summan mot vad det kostar vintertid, dvs 500 kronor/häst. :)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 097
Senast: lizzie
·
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 120
Senast: Sorgsen
·
Anläggning Undrar hur ni andra har gjort för att hitta rätt stall? Vilka saker accepterar ni och vilka accepterar ni absolut inte? Vad ingår i...
2
Svar
24
· Visningar
2 342
Senast: Kilauea
·
Ekonomi & Juridik Jag har en fundering och vill gärna ha svar av någon juridiskt kunnig. I stallet jag hyr boxplats vill förnya sitt kontrakt. Dock med en...
2
Svar
20
· Visningar
2 759
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp