Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Jag har två svala klänningar som jag glider omkring mest i här hemma, båda har smock (heter det så, typ mjukt rynkat tyg med resår?) över bysten och blir vidare under bysten så magen får plats. Men det kanske beror på hur stor magen är iofs, de är inte från någon mammaavdelning..är iaf köpta på hm (knälång) och kappahl (hellång) i tunt tyg - supersköna :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Stort grattis till killen majola! Du har deusstom lyckats förvärra min "rädsla" att inte fatta att det hela satt igång. Jag är inte känd för att vara smartast i stan så det skulle vara så typiskt mig att "jaha, är det här värkar?":D. Jag är dessutom lagd lite åt det där "inte ska väll lilla jag" och "jag ska itne vara till besvär". Menmen, du har ju bevisat att det går fint att köra den varianten också, om än jobbigt och smärtsamt!

Jag känner likadant. Vill inte vara till besvär, stoppar gärna huvudet i sanden.
Kommer nog att sitta och känna efter och intala mig själv att det här är nog bara förvärkar:angel:
Har dessutom en bekant som fick något som hon tyckte var förvärkar, men när hon kände att hon behövde krysta så åkte hon in.
Ca 45 min efter att hon kommit in till sjukhuset föddes hennes dotter.
Min andra kompis fick barn för 16 dagar sedan. Hon drog på tiden hemma ganska länge, och när hon kom in till sjukhuset var hon fullt öppen.
Dock hade inte bebis sjunkit ner riktigt, så det tog någon timme innan hon kunde börja krysta.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Magen är inte så jättestor, så det funkar nog med vanlig klänning också. Ska ut och shoppa lite när återbäringen är här. :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

KL

Wohoo! Har fått min Beco Butterfly idag :banana: Nu ska vi bara lista ut hur fasen den ska sitta också... :D
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Ang FB : kom nog ut där i v 25 eller så..... Efter att ha rensat bland vännerna oh fixat såendast de jag umgås/vill hålla kontakten med är kvar. Inga ul eller mag-bilder. Har funderat på det men de blir aldrig av.

Detta med klänningar (toppar/tunikor mm)..... Är oxå på jakt efter ngt sådant. Gärna vitt, i tunnt och svalt tyg. Men jag vill ha ngt som sitter åt lite, lixom markerar under byst och även under magen, alltså ngt stretchigt tyg.... Nog för de blir varmare med kläder som sitter åt, men att ha lösa kläder funkar inte. Vill inte se stor ut, oh de gör ja verkligen i lösa kläder!!
Ska fira en student imorgon och skulle vilja vara lite sommrig oh fräsch oh fin, oh det bästa vore ju om ja kunde hitta ngt som funkar/passar att ha på midsommar. Har ni ngra tips eller idéer på vad det är jag letar efter? :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

I övrigt funkar amningen ännu inte eftersom lillkillen är väldigt trött och mest vill sova. Jag har dock tillräckligt med mjölk och förmatar med spruta och då dricker han lite på egen hand ibland. Det ger sig nog med tiden.

Alltså måste han väckas för att matas var fjärde timme och det är om fem minuter, så det var allt för den här gången. Blev inte så kort trots allt.

Tyvärr har han inte kommit igång med ätande och ligger nu på neonatalen och kommer antagligen att sondmatas i natt (om inget under sker och han plötsligt börjar dricka ur flaska).

Var åtminstone stabil nu i kväll. :cry:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Fy vad tråkigt. Hoppas sonden (om det blir så) sätter igång aptiten och orken så han vill ta flaska/bröst. Massa peppning förifrån!

Nu ska jag bege mig till BM för lite mätning och sånt!
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

KL

Har ett dilemma...

Jag ska få en tid för igångsättning/kejsarsnitt den 21 juni. Mormors begravning är 21 juni...

Så då är frågan - vilket föredrar man? Att gå över en dag extra och bli igångsatt dagen efter begravningen, eller att bli igångsatt/snittad innan och dels få med sig en nyfödd bebis i kyrkan och dels riskera att missa begravningen pga komplikationer.

På ett sätt känns alt 1 bäst, men samtidigt så är jag jäkligt sliten och vet inte om jag orkar med 2 veckors graviditet till :crazy:

Hela situationen förutsätter att jag inte kommer igång av mig själv, men det tror varken vi eller BM att jag kommer göra heller :(
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Han sondmatades tva ganger i natt, drack en hel maltid ur flaska i morse, och sedan ammades han 12 g + 23 ur flaska pa förmiddagen sa han börjar ta sig. Han var lit emer vaken idag ocksa. Han var väldigt trött som nyfödd och orkade inte dricka tillräckligt, blev uttorkad som en följd av att han ätit för daligt, lite gulsot ovanpa det...

Han orkar inte dricka en hel maltid ur bröstet, men atminstone kunde de ta sonden i förmiddags. Positivt är ocksa att min mjölk har räckt hittills. Pappan är allergiker, sa om det gar är det förstas bra att undvika ersättning (även om ersättning är bättre än att han inte äter tillräckligt förstas!)

Är nu hemma för att äta lunch, pumpa och kanske ligga ner lite. Min bm tyckte igar lunch att jag borde ligga mycket mer för att läka bättre - sedan akte vi direkt till kliniken där jag förstas bara kunde sta eller sitta...
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Jag beklagar sorgen Snyggve :(

Jättesvårt val ang igångsättning och begravningen. Är det helt otänkbart att få en tid som i nästa vecka istället? Fast då kanske du fortfarande är trött efter förlossningen/komplikationer..
För min egen del så hade jag väntat en extra dag hellre, tagit begravningen först. Men jag har ju haft en så lätt graviditet så jag är ju inte less på det hela, jättesvårt att råda andra..

Har hinnsvepningarna inte hjälpt?
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Oj vad svårt...

Om du orkar är väl alt 1 bättre, men jag tycker att du ska känna efter hur du mår.

Din bebis är ju fullgången så det kan ju knapapst vara ett stort problem för den att komma ett par dagar tidigare. Komplikationer kan förstås alltid tillstöta - det har ju jag märkt t ex - men lika gärna kan ju förlossningen start på morgonen den 21, det rår man ju inte över...

Många kramar från mig och lillkillen i alla fall. Hoppas att ni hittar en bra lösning!
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

+ majola

Tack för svar! Hinnsvepningarna har inte hjälpt ett skit, ska på nästa på tisdag. Ska då även ta upp med BM hur hon tycker vi ska göra. Jag vet ju att de inte vill sätta igång en förlossning i onödan så jag tror att de föredrar att jag går en dag extra. Det gör nog jag med egentligen, men samtidigt så är allt så jäkla jobbigt just nu. Magen är enorm och jag har så ont i fötterna, höfterna och bäckenet att jag knappt är rörlig alls :( Men det har åtminstone släppt i ryggen...

majola: Hoppas det vänder för er nu så ni kan njuta av bebisen istället för att oroa er och hålla koll på klockslag och gram.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Även om det är tungt just nu så kanske det kan kännas... ja inte lättare men du kanske förstår vad jag menar... att börja på ny kula med ett litet liv efter begravningen än före?

Har du varit iväg och badat något? Vore det inte ganska avslappnande och en skön paus från den tunga kroppen att bara flyta runt viktlös en stund i svalt vatten?
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Det är klart du kan. I vissa situationer kanske det krävs flera personal än normalt, men om förlossningen fortskrider som den ska så behöver du ju ingen där :) Be om allt du vill, det de kan tillmötesgå får du igenom, resten får väl vara då ;)

KL
BF idag... Känns absolut nada. Har suttit hos mormor i 5 h idag och ska tillbaka imorrn, hon har bara några dagar kvar nu verkar det som. Och jag tror som sagt att bebisen kommer när hon somnat in, för att trösta oss andra. Men vi får väl se...

Sant.. bra att få lite hjälp med detta. Kom på att jag kanske ska förklara varför jag är som jag är.. ;)

Riktigt tråkig tajming med din mormor, hade ju varit fantastiskt om hon hade fått vara med och välkomna när det kom en ny generation. Och så är det ju tråkigt eftersom du behöver få ha tankarna hos dig själv just nu. Skickar en styrkekram.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Oj, det var inget lätt val:(

Är det helt otänkbart att kanske få tid till nästa vecka redan?
Är planen alltså att först prova med igångsättning och därefter snitta om det inte kommer igång då? För en igångsättning kan väl dra ut på tiden den med(?) och då låter ju dagen efter bättre, bara du orkar och det är ju faktiskt det som räknas. Vad säger magkänslan?
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Till Snyggve
Usch, vilket dilemma:(
Tråkigt att höra om din mormor. Det kan inte vara lätt.
Skickar styrkekramar
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 915
Senast: Roheryn
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 911
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 722
Senast: Tuggben
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 787
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp