Sommarföräldrar 2011

Q

qrumelur

Nu trotsar jag oturen (jag är hemskt vidskeplig ;) ) och startar en tråd för oss som väntar barn sommaren 2011....!

Jag tycker att sommaren börjar 1/6 och slutar kanske i slutet på september...? Eller?
Behöver man ha en sån gräns?

(pappor är faktiskt också välkomna. Därav: Sommarföräldrar :p)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sommarföräldrar 2011

...osså börjar jag själv för jag är full av bubbel! :)

Vi plussade för 1 och ½ vecka sen. Plussade ordentligt (två "billighetstest först med svaga, svaga streck - sen köpte maken clearblue! ;) ) på BIM 3!

Med andra ord så om jag nu räknat rätt så är den här bullen beräknad att vara klar för leverans sista Juni. Men det blir väl i Juli någon gång skulle jag tro.

Redan veckan innan plusset kände jag nåt skumt i kroppen. Allt smakade plötsligt underligt, särskilt mina älskade trattkantareller och västerbottenosten...! Också fick jag luktsinne som den värsta knarkhunden...

Jag känner mig lite trött mitt på dan oftast men idag var det exstremt och nu har jag faktiskt sovit i typ 3 timmar...! :bow: Skönt skönt...! :love:

Inget/väldigt lite illamående (svärmor sa: Det där kan komma senare också det är så tidigt.. fast jag har bestämt mig för att må TOPPEN!)

Men det värsta är att jag har extremt ont i tuttarna. Särskilt när jag dricker nåt kallt eller går ut utan att ha på mig tillräckligt med kläder.
Har beställt tutt-värmare men i väntan på de så har jag stoppat Bh:n full med alpacaull. Det är lite knöligt men det funkerar. :bow:

också går jag mest omkring och ler lyckligt och det gör maken också. :love:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Jösses... vilken rusning! :o
Är det verkligen bara jag som är tokig nog att få barn mitt i hetaste sommarn? :p
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Hehe! Jag smiter in från Sommarmammor 2010 o önskar LYCKA TILL!!!
Så småningom är det säkert flera stycken som trillar in efterhand :)
Ha en trevlig "resa"
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Flera av kommande sommarmammor är ju inte ens gravida än, eller så vill dom inte berätta än! Ramlar nog in lite fler folk runt nyår och i januari sen! När alla nått v.12!
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

*puffar upp*

Trodde i min enfald att illamåendet flög sin kos men ack så jag bedrog mig. :o
Känner mig jätteduktig på att vara gravid! :D

(i brist på sällskap från andra så pratar jag med mig själv..)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Här e en till som nyligen plussat, men vet inte riktigt vilken vecka jag e i än. Ska tillbaka till barnmorskan den 9:e för vaginalt ultraljud. Låter ju hemskt. Men då får man väl reda på ungefär hur långt gången man e?? Jag har haft sådan oregelbunden mesn, så jag har verkligen ingen aning. ;)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Grattis! :banana:

Det är inte så otäckt med VUL som man kan tro. eller, jag tyckte inte att det var så otäckt i alla fall.
Inte värre än nån annan sån undersökning i alla fall.! ;)
Tänk vad lyxigt hörru, då får du ju se din "bebis" (även om den är liten som en ärta kanske? ;) )
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Tack :) Ja, allt känns helt otroligt konstigt just nu. E lite overkligt. Det värsta just nu är illamåendet. Att ständigt må illa, här hemma, på jobbet. Man e ju verkligen helt slut. Jag som brukar somna runt 23-24, somnar helt plötsligt vid 18-19. Blää. Men detta går väl kanske över det med.

Finns det ngt bra att ta för illamåendet? Ngt bra tips?

Mvh sandra
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Hör inte alls hemma i tråden, men passar på att svara ändå.

Receptfritt finns Postafen som hjälper många gravida vid illamående. Om det inte hjälper kan du höra med MVC och få andra läkemedel utskrivna. Lergigan är nog vanligast att börja med. Den blir du väldigt trött av dock, så bilkörning eller precisionsarbete kan bli kämpigt. Jag sov konstant av dem. Men jag mådde inte illa när jag sov i alla fall. ;)

Annars kan du börja med att se över vad du äter. Jag mådde väldigt illa av stekt mat och av kryddstark mat. Kaffe, te och choklad gick tokbort, mådde illa av bara tanken. All fet mat gick bort också. Frukt och yoggi fungerade bra. En knäckebrödsmacka tog udden av illamåendet. I allmänhet var kall mat att föredra framför varm.

Hoppas du hittar något som hjälper dig! :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Mm.. tycker också det känns hemskt overkligt och jag mår också ruskigt illa! :o

Det som fungerar bäst för mig är att äta hela tiden... småäta.
Jag äter lite jogurt, lite prinskorv (!), äpple...
Känner mig äckligt mätt hela tiden då istället vilket inte heller är så kul (gnölig idag) men det dämpar illamåendet, konstigt nog.

Jag äter macka och dricker vatten innan jag stiger ur sängen också. Det hjälper.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

*puffar upp*

Varför är det så otroligt heligt att inte berätta för tidigt?
Alla vet om det i min omgivning. Det känns jättebra. Går det åt skogen så finns det stöd att få, det är ingen hemlighet. :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Varför är det så otroligt heligt att inte berätta för tidigt?
Alla vet om det i min omgivning. Det känns jättebra. Går det åt skogen så finns det stöd att få, det är ingen hemlighet. :)

Det undrar jag också?

Jag hör inte heller hemma här. Jag är en sommarförälder 2009 :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Tjolahopptjolahej!

Ska vi ta och sparka liv i den här gamla tråden montro? ;)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Ja vad fasen! :D

Här är en till gravid. Har en 1,5-åring sen innan och 6 juni (självaste nationaldagen) är nästa beräknad. Är alltså i v 14 eller nåt nu. Herregud, med första barnet visste man nästan på timmen hur långt gången man var, nu har man knappt en aning :o
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Va kul!

Själv är jag beräknad till den 21 juni, och är då i vecka 12.
Första barnet.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Jag kan också hoppa in här!
Är beräknad till den 11/6 med andra barnet, har en liten sen innan som är strax över året.
Efter en ganska tuff start på graviditeten med illamående, humörsvängningar och en enorm trötthet, börjar jag äntligen må ganska bra och det är otroligt skönt :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

:bump:
ÄNTLIGEN lite liv i tråden!

Hej på er! :)

Mår ni bra?

Jag lider av stundom galen trötthet - var tvungen att stanna på vägen till jobbet idag och blunda i fem minuter :o annars mår jag toppen och är helt överlycklig över att jag är gravid :love:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Hej på dig! ;)

Jag är också fruktansvärt trött, dygnet runt. Men det kan bero på en ickesovande 1,5-åring också, vem vet :p

Är just nu sjukskriven på heltid pga ryggproblem (har haft länge, men blev 100 ggr värre under graviditeten) och karpaltunnelsyndrom, annars mår jag bra.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 702
Senast: Roheryn
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 809
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 660
Senast: Tuggben
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 921
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp