Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2014 - tråd 2

En natt till blir vi kvar, sen borde vi få gå hem med tabletter.

Hoppas!!
Skönt att din stora är bättre också :)

Börjat återhämta mig från ischiasen tack och lov men det har gjort mig lite mer medveten om lyft och hållning. Lilla fröken har blivit väldigt medveten om sin omgivning och främmande människor vilket resulterar i panik när man är på andra ställen och ska byta blöja :meh: ingen annan kan hålla henne heller utom jag och min sambo för då gråter hon hysteriskt - den typen av gråt som gör att stressnivåerna hos mig går i taket. Jag får väl trösta mig själv med att det går över...
 
Hoppas!!
Skönt att din stora är bättre också :)

Börjat återhämta mig från ischiasen tack och lov men det har gjort mig lite mer medveten om lyft och hållning. Lilla fröken har blivit väldigt medveten om sin omgivning och främmande människor vilket resulterar i panik när man är på andra ställen och ska byta blöja :meh: ingen annan kan hålla henne heller utom jag och min sambo för då gråter hon hysteriskt - den typen av gråt som gör att stressnivåerna hos mig går i taket. Jag får väl trösta mig själv med att det går över...

Ja fy sjutton, bebisskrik är hemskt och jag får världens ångestpåslag om jag hör det. Sambon verkar inte alls påverkas lika mycket.

Skönt att du och @Madick mår bättre nu :)

Här har två veckors halsont hos mig äntligen gått vidare till nästa förkylningsstadie med rinnande näsa och pyttefeber. Undrar om barnen också kommer få det nu.

Häpp, slut på slösurf, viddeliten blev akuthungrig :)
 
Måste det inte vara något vanligt att män inte reagerar på saker och ting, tänker som med bebisskrik. För någon kväll sedan hade sambon gått och lagt sig före mig, jag gick runt och småfixade lite innan jag skulle krypa ner. Lukas börjar skrika och jag tänker såklart att pappa ju ligger där inne i samma rum. Men han fortsätter skrika men jag tänker att det där borde han väl fixa (brukar bara vara att stoppa in nappen). Men efter ytterligare en stund när jag hunnit borsta tänder och så så går jag in och då har karln inte ens vaknat!!!!!! Han ligger Max 2 m från en skrikande bebis, nåt måste ha gått snett i evolutionen!
Imorgon blir det kurs med hästen, längtar!!
 
Kom precis på att jag tror jag anknytningen fungerat bättre den här gången :)

Tycker det är urmysigt att gosa med V. Att trycka in näsan i halsen för att lukta på honom.
Gillar att paketera in honom i vagnen och ta en tur, bara vi två.

Med dottern fick jag aldrig uppleva det här, pga förlossningsdepressionen och all annan skit som hände just då, och det känns lite jobbigt.
Det är tid jag aldrig får tillbaka.
 
Måste det inte vara något vanligt att män inte reagerar på saker och ting, tänker som med bebisskrik. För någon kväll sedan hade sambon gått och lagt sig före mig, jag gick runt och småfixade lite innan jag skulle krypa ner. Lukas börjar skrika och jag tänker såklart att pappa ju ligger där inne i samma rum. Men han fortsätter skrika men jag tänker att det där borde han väl fixa (brukar bara vara att stoppa in nappen). Men efter ytterligare en stund när jag hunnit borsta tänder och så så går jag in och då har karln inte ens vaknat!!!!!! Han ligger Max 2 m från en skrikande bebis, nåt måste ha gått snett i evolutionen!

Läste ditt inlägg för sambon, för det är så jag är rädd att det kommer vara här hemma. Jag vaknar för minsta lilla, tex om någon hund mår illa/behöver ut mitt i natten eller vad som helst. Medan han sover vidare...
 
Kom precis på att jag tror jag anknytningen fungerat bättre den här gången :)

Tycker det är urmysigt att gosa med V. Att trycka in näsan i halsen för att lukta på honom.
Gillar att paketera in honom i vagnen och ta en tur, bara vi två.

Med dottern fick jag aldrig uppleva det här, pga förlossningsdepressionen och all annan skit som hände just då, och det känns lite jobbigt.
Det är tid jag aldrig får tillbaka.
Gillar att det funkat bättre denna gång, inte resten
 
Läste ditt inlägg för sambon, för det är så jag är rädd att det kommer vara här hemma. Jag vaknar för minsta lilla, tex om någon hund mår illa/behöver ut mitt i natten eller vad som helst. Medan han sover vidare...
Ja, men hur gör man? Antar att jag får åka bort en natt innan det blir skillnad. Och eftersom jag bara ammar så är det ju liksom inget alternativ ännu.
 
@keilir och @hemlig Jag tror att det blir lättare för dem att vakna när de vet att de har vakten.
Jag har en sjusovare till man, som dessutom har en lätt hörselskada o har hörapparater så han har ju verkligen en ursäkt för att inte höra.
I höstas blev jag sjuk i depression viket gjorde att maken fick ta över det mesta, nätterna också. Det gick jättebra!
Nu har jag en sjukdom som kräver bra sömn för att inte triggas igång så faktum är att han tar första matningen på natten även fast han går upp fem och jobbar heltid. Jag kan behöva putta på honom om han inte vaknar direkt :). Han lägger dottern vid halv nio o somnar då så han får sin sömn ändå. ;)
 
@Moonwalk instämmer med dig :) Lite som när man vet att man ska upp en viss tid så sover man lätt och vaknar för minsta lilla. Om männen vet att mamman inte kan ta barnet så sover de kanske inte så djupt. Min sambo vaknar aldrig. Å andra sidan vaknar dottern sällan på natten.
En arbetskamrat till mig berättade dock att han fick putta på sin fru för hon vaknade inte med nån av barnen :D

Krya på dig @DarkInNight !
 
Måste det inte vara något vanligt att män inte reagerar på saker och ting, tänker som med bebisskrik. För någon kväll sedan hade sambon gått och lagt sig före mig, jag gick runt och småfixade lite innan jag skulle krypa ner. Lukas börjar skrika och jag tänker såklart att pappa ju ligger där inne i samma rum. Men han fortsätter skrika men jag tänker att det där borde han väl fixa (brukar bara vara att stoppa in nappen). Men efter ytterligare en stund när jag hunnit borsta tänder och så så går jag in och då har karln inte ens vaknat!!!!!! Han ligger Max 2 m från en skrikande bebis, nåt måste ha gått snett i evolutionen!
Imorgon blir det kurs med hästen, längtar!!

Jag är också inne på @supersonic s spår att vet man att man är huvudansvarig för barnet så sover man lättare.
Min sambo är mer lättväckt om jag uttryckligen sagt att han har huvudansvaret den här natten och att jag lägger mig någon annanstans. Jag sover mycket bättre då jag med.

Tack @supersonic!

Inatt blev det faktiskt en lång period mellan amningarna, hela 3,5 timme :)
 
@majola hoppas det stämmer!! 4 h känns "bättre" än hel natt. det borde ju räcka... det är ju så små magar! Men känns fortfarande jobbigt =( Speciellt eftersom han äter ganska tätt från ca 4-8
Men ska ringa dom imorgon, har lite andra frågor

@DarkInNight Så skönt att du kan njuta mer nu! =D Minns att du var orolig innan
och hoppas ni är hemma och mår bra nu hela familjen @Madick

Gabriel har vi ju haft lika mycket, pappa nästan mer med matningen då jag pumpat osv. Så han reagerar varje gång G är ledsen och vi delar på tröstning då han har haft en del kvällar med flera timmars magont =(
Undrar om det är för att vi måste flaskmata? Annan anknytning?
Han sover i källaren och kan ändå komma upp och fråga hur det går om G är ledsen.
 
@majola hoppas det stämmer!! 4 h känns "bättre" än hel natt. det borde ju räcka... det är ju så små magar! Men känns fortfarande jobbigt =( Speciellt eftersom han äter ganska tätt från ca 4-8
Men ska ringa dom imorgon, har lite andra frågor

@DarkInNight Så skönt att du kan njuta mer nu! =D Minns att du var orolig innan
och hoppas ni är hemma och mår bra nu hela familjen @Madick

Gabriel har vi ju haft lika mycket, pappa nästan mer med matningen då jag pumpat osv. Så han reagerar varje gång G är ledsen och vi delar på tröstning då han har haft en del kvällar med flera timmars magont =(
Undrar om det är för att vi måste flaskmata? Annan anknytning?
Han sover i källaren och kan ändå komma upp och fråga hur det går om G är ledsen.

Ja det är en rätt skön känsla :) , nu förstår jag lite mer hur det "ska" vara.

Aha, jag kanske borde pumpa ur mer och låta sambon ge med flaska så de också får gosa ihop. Tycker faktiskt det är lite synd att bara kvinnor kan amma..

När var det fdags för operationen? Du har nog redan skrivit det, men jag har helt glömt bort.

kl
apropå pumpa ur, vad kör ni med för bröstpump? Nöjda?
Med dottern hade jag en manuell från Avent, tyckte då att den var rätt OK. Den gjorde vad den skulle liksom.
Nu har jag köpt en elektrisk från Medela, hej vad det går, snabb som tusan :D , men jag tycker den är lite krånglig att diska så jag pumpar inte ur mycket alls.

Om jag får börja sova ordentligt snart kommer jag nog kontakta BB i Falun och kolla om de behöver bröstmjölk. Ser lite delningar på FB då och då att de är i stort behov av mjölk, skulle kännas fint att kunna hjälpa de på neonatal.
Jag har ju ingen WOW-produktionen men nog skulle jag kunna få ihop några deciliter här och var tror jag.
 
Här har jag nu slutat amma, Hugo har bestämt sig för att han hellre äter ur flaska . Han har fått ersättning sedan han var fem veckor men den senaste tiden har han skrikit och inte alls velat amma, framförallt på dagtid. Nätter och tidiga mornar har han ammat utan problem, men senaste dagarna har han bara velat amma en gång per dag så då gav jag upp. Känns tråkigt att inte få välja själv när jag ville sluta amma men men. I början av amningen tyckte jag att det var jättejobbigt och kände att jag nog bara ville amma de första tre månaderna, nu är han ju tre månader och nu ville jag gärna amma ett tag till.

Det som är positivt med att bara flaska är att jag kan åka på weekend till London med två kompisar i slutet av november. Ska bli jätteskoj att komma iväg och bara vara mig själv en helg, lämna mammarollen hemma.
 
Läste ditt inlägg för sambon, för det är så jag är rädd att det kommer vara här hemma. Jag vaknar för minsta lilla, tex om någon hund mår illa/behöver ut mitt i natten eller vad som helst. Medan han sover vidare...

Hoppar in från Vinterföräldrar 2014/2015.

Hos oss är den mannen som vaknar lättast :p När jag ammade dottern så låg hon nära mig så då vaknade jag av att hon började röra sig och gav henne mat innan hon hann börja skrika så då märkte han inget. Men sen hon började sova i eget rum så är det han som går upp mestadels för jag vaknar inte till förrän han redan är på väg :angel:
 
Sixten är förkyld :(
Väldigt snorig och rosslig/slemmig. Hostar och får kväljningar.
Har ni några tips på hur jag kan underlätta för honom?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 467
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag vill med den här tråden egentligen, mest ventilera tror jag. För idag är en dålig dag, en riktig skitdag då jag...
Svar
1
· Visningar
1 323
Senast: nexxa
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 416
Senast: Ajda
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 634
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp