Sommarföräldrar 2014 - tråd 2

Ont i magen kanske? Jag tyckte att det gjorde enorm skillnad i humöret när man lyckades tajma bajsadet i potta istället för att det kom i blöjan. :)
Efter massivt ätande och TOLV bajsblöjor idag har hon inte varit glad. Vill äta men inte äta. Sug på mitt eller pappas finger funkar så nu klurar vi på napp för såna här tillfällen. Hon suger ju bra på bröstet så jag tycker inte det borde störa. Vad tror ni?
 
Ont i magen kanske? Jag tyckte att det gjorde enorm skillnad i humöret när man lyckades tajma bajsadet i potta istället för att det kom i blöjan. :)
Japp, efter ett gäng timmar brakade det till igen sen var det lugn och glad bebis igen!

Tänkte försöka mig på EC men hittills kommer det medan hon ammar.
 
Här tuffar det på. Var hos husläkaren i måndags: allmäninfektion, massiv paradontos, apfte och en svampinfektion blev "domen". Käkar penicillin nu och hoppas slippa svampmedel - för då måste jag sluta amma under ett pardagar. Och Raphael börjar dissa flaskan, så det vore tämligen problematiskt...
 
Nu går vi två märlor här hemma, storasyster (hehe, det låter ju kul) kom hem från lasarettet i morse, blev opererad för blindtarmen sent igår.

Jag mår dock riktigt kasst idag, är det nåt varannandagsgrej eller kanske att mjölken runnit till ordentligt. Napp införskaffad, hon testade kanske en minut sen kom domen: avslag! Den är helkörd. Jahapp. La mig i sängen och skickade ner ungen med pappa och då somnade hon i hans knä. Kanske mjölklukten stör när hon vill sova?
 
@Madick Krya på er!
Här tror jag mjölklukten spelar in iaf. Hos mig somnar hon lättast när hon är proppmätt eller supertrött. Hos pappa eller någon annan går det lättare.

Vi firade för övrigt 2 månadersdagen idag med ett besök på BVC. Fröken hade gjort ett hopp uppåt på alla kurvor.. :D 6290 gram, 60,5 cm.
Inte konstigt att alla bodys i strl 56 börjar bli trånga. :p
 
Nu mår jag bättre efter ett gäng värktabletter, mat, toabesök och dusch. Fröken har sovit i 3h nu och tuttarna börjar bli väldigt redo... har pumpen klar så det inte blir nån stockning av det hela, tänkte köra den sidan hon inte äter så det lättar lite och spara i frysen till en annan dag.

Nappen dög som sista inför somning så den kan nog vara bra hjälp iaf kvällstid.
 
Skit Skit Skit. Inlagd på sjukan utan bebis och får inte amma. Antibiotikadropp ett dygn innan jag får åka hem pga livmoderinflammation.
 
Skit Skit Skit. Inlagd på sjukan utan bebis och får inte amma. Antibiotikadropp ett dygn innan jag får åka hem pga livmoderinflammation.

Missade att bevaka nya tråden och så händer det massor här hos er.

Jävla skit rent ut sagt att du fått livmoderinflammation @Madick, hur mår du?

@sandra87_
Strl 56 är redan för litet för herrn här hemma, sex veckor har han hunnit bli och växer som attan :O
 
Krya på dig @Madick! Vilken skit :(

Kul att ni snackar om storlek 56. Sixten, 9 veckor, är uppe nosar på 68.. :D

5E58F3AD-F91D-4523-AFD2-BF0A9667897D.jpg

Såhär glad är han för det mesta..

3B1A7C78-9072-47E1-AF08-328519F83EAE.jpg

..När han inte drömmer mardrömmar om SD..
 
@DarkInNight jag tänkte igår att jag måste höra hur det går för dig men sen försvann det i allt annat.

Ska precis pumpa och får ny antibiotika om ca 10 min. Fryser som en hund så febern lär vara tillbaka. Slemmig hosta har dykt upp också. Jag som aldrig blir värst sjuk normalt.

Jag kan upplysa om att det är 1000 ggr svårare att vakna till mitt i natten utan bebis bredvid.

Hemifrån kom rapport att fröken efter de testat olika positioner ätit upp ersättningen ur flaska utan problem.
 
@DarkInNight jag tänkte igår att jag måste höra hur det går för dig men sen försvann det i allt annat.

Ska precis pumpa och får ny antibiotika om ca 10 min. Fryser som en hund så febern lär vara tillbaka. Slemmig hosta har dykt upp också. Jag som aldrig blir värst sjuk normalt.

Jag kan upplysa om att det är 1000 ggr svårare att vakna till mitt i natten utan bebis bredvid.

Hemifrån kom rapport att fröken efter de testat olika positioner ätit upp ersättningen ur flaska utan problem.

Låter inget vidare.. :(
Du ska ju liksom vara hemma och bonda med lilla fröken, inte vara inlagd på sjukhus!

Här börjar jag känna en försiktig optimism över nätterna faktiskt, senaste dagarna har han bara varit vaken ett par timmar nattetid.
 
@DarkInNight jag tänkte igår att jag måste höra hur det går för dig men sen försvann det i allt annat.

Ska precis pumpa och får ny antibiotika om ca 10 min. Fryser som en hund så febern lär vara tillbaka. Slemmig hosta har dykt upp också. Jag som aldrig blir värst sjuk normalt.

Jag kan upplysa om att det är 1000 ggr svårare att vakna till mitt i natten utan bebis bredvid.

Hemifrån kom rapport att fröken efter de testat olika positioner ätit upp ersättningen ur flaska utan problem.
Så skönt att matningen verkar fungera i alla fall.
 
men @Madick hur mycket otur kan man ha? Håller tummarna att du kommer hem snart och ni kan mysa ihop, och att stora flickan blir frisk fort.

@Energi Vilken goding! :D
Stackarn att ha mardrömmar, det har G också =(

@DarkInNight Hoppas, hoppas att nattsömnen kommer snart, du ligger ganska mycket på minuskontot nu


Vi fick kallelse till operation igår.. 4 november, inskrivning 3 och sen 3 dagar till på sjukhuset. Och han får inte äta på natten innan op. Hur 17 ska det gå??? Han äter ca 3-4 ggr/ natt nu ju :cry:
 
men @Madick hur mycket otur kan man ha? Håller tummarna att du kommer hem snart och ni kan mysa ihop, och att stora flickan blir frisk fort.

@Energi Vilken goding! :D
Stackarn att ha mardrömmar, det har G också =(

@DarkInNight Hoppas, hoppas att nattsömnen kommer snart, du ligger ganska mycket på minuskontot nu


Vi fick kallelse till operation igår.. 4 november, inskrivning 3 och sen 3 dagar till på sjukhuset. Och han får inte äta på natten innan op. Hur 17 ska det gå??? Han äter ca 3-4 ggr/ natt nu ju :cry:
Men oj! De måste ju kunna ge råd hur ni ska hantera natten.
 
men @Madick hur mycket otur kan man ha? Håller tummarna att du kommer hem snart och ni kan mysa ihop, och att stora flickan blir frisk fort.

@Energi Vilken goding! :D
Stackarn att ha mardrömmar, det har G också =(

@DarkInNight Hoppas, hoppas att nattsömnen kommer snart, du ligger ganska mycket på minuskontot nu


Vi fick kallelse till operation igår.. 4 november, inskrivning 3 och sen 3 dagar till på sjukhuset. Och han får inte äta på natten innan op. Hur 17 ska det gå??? Han äter ca 3-4 ggr/ natt nu ju :cry:
Men ring och fraga. Jag laste en artikel om narkos hos barn haromdagen och dar stod det fyra timmars fasta for spadbarn har jag for mig. Det ar ju viktigt att magen ar tom, men fraga i alla fall hur lang tid det ror sig om.
 
men @Madick hur mycket otur kan man ha? Håller tummarna att du kommer hem snart och ni kan mysa ihop, och att stora flickan blir frisk fort.

@Energi Vilken goding! :D
Stackarn att ha mardrömmar, det har G också =(

@DarkInNight Hoppas, hoppas att nattsömnen kommer snart, du ligger ganska mycket på minuskontot nu


Vi fick kallelse till operation igår.. 4 november, inskrivning 3 och sen 3 dagar till på sjukhuset. Och han får inte äta på natten innan op. Hur 17 ska det gå??? Han äter ca 3-4 ggr/ natt nu ju :cry:

Men alltså, att fasta en bebis en hel natt låter lite väl elakt tycker jag, både mot er och bebis. :(


Tack, jag tycker också jag behöver få in lite energi på energikontot!
Igår var jag på väg i säng vid tio för att passa på när V sov , men dottern hade hällt ut ett antal deciliter fiskmat i akvariumet så det var bara att börja sanera akvarie.
När jag var klar hade V vaknat och var vaken till ett halv två något :p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 322
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag vill med den här tråden egentligen, mest ventilera tror jag. För idag är en dålig dag, en riktig skitdag då jag...
Svar
1
· Visningar
1 315
Senast: nexxa
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 398
Senast: Ajda
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 449
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp