Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2015 del 3

Här är vi iväg på semester! Vi är på väg ner till sambons familj 50 mil söderut i landet. Vi brukar köra hela sträckan på en gång men det har blivit mer och mer gnäll från lillan för varje gång så nu delade vi det på två dagar och sov hos min farmor inatt. Hon är över 80 år och jag har alltid hoppats att hon ska få uppleva mina barn så det är härligt att se henne och K ihop. Det är roligt nu med lite större barn för då kan man göra själva resan till en upplevelse på ett annat sätt, stanna och göra saker på vägen så att hon får rasta av sig lite.

Vi blir här nere i drygt en vecka med lite olika utflykter och några dagar i svärmors sommarstuga. Sen när vi kommer hem väntar ettårskalas.
 
Låter mysigt med semester @superstar :)

Vi hade tänkt åka på husvagnssemester och har därför lånat min pappas husvagn men det finns inga tider för att besikta åbäket:meh:. Den enda besiktningsfirman som hade tid kunde inte besikta boggi-vagnar:banghead: så det lutar åt att vi stannar hemma eller kanske hyr en stuga istället.
 
Idag tog A sina första steg på egen hand. Sambon släppte taget om hans händer på lekplatsen och då brukar han stå stilla eller sätta sig. Idag gick han iväg till rutchkanans stege, typ 5 meter bort utan att ramla på vägen. Lika bra att göra det ordentligt när man väl släpper taget :D

Jag är lite ynklig. Jag får fortfarande en brutal påminnelse om hur vidrigt det var att vara gravid i några dagar vid mensen. :turd: för foglossningssmärta! Jag är skitskraj att den dagen jag blir gravid igen, att det kommer komma tillbaka med full kraft med en gång. Med A varade det i de sista 4 månaderna och blev gradvis värre. Men nu verkar ju kroppen direkt reagera så fort hormonerna börjar flöda det minsta :arghh:
 
Idag tog A sina första steg på egen hand. Sambon släppte taget om hans händer på lekplatsen och då brukar han stå stilla eller sätta sig. Idag gick han iväg till rutchkanans stege, typ 5 meter bort utan att ramla på vägen. Lika bra att göra det ordentligt när man väl släpper taget :D

Jag är lite ynklig. Jag får fortfarande en brutal påminnelse om hur vidrigt det var att vara gravid i några dagar vid mensen. :turd: för foglossningssmärta! Jag är skitskraj att den dagen jag blir gravid igen, att det kommer komma tillbaka med full kraft med en gång. Med A varade det i de sista 4 månaderna och blev gradvis värre. Men nu verkar ju kroppen direkt reagera så fort hormonerna börjar flöda
det minsta :arghh:


Heja heja, längtar tills T kan gå också..

Har också problem med foglossningssmärta vid varje mens och är beredd att hålla med, det är hemskt och bara tanken på att det kommer komma tillbaka vid en ny graviditet är skrämmande. Lägg till illamående och kräkningar i 9 månader som sist :arghh: och att redan ha en liten på det :nailbiting:
Ytligare en anledningen till jag troligtvis kommer (och borde) vänta med att skaffa syskon. Ju mer självgående T kan vara desto bättre. Blir nästa graviditet som sist kommer sambon får dra ett tungt lass här hemma :(
 
Heja heja, längtar tills T kan gå också..

Har också problem med foglossningssmärta vid varje mens och är beredd att hålla med, det är hemskt och bara tanken på att det kommer komma tillbaka vid en ny graviditet är skrämmande. Lägg till illamående och kräkningar i 9 månader som sist :arghh: och att redan ha en liten på det :nailbiting:
Ytligare en anledningen till jag troligtvis kommer (och borde) vänta med att skaffa syskon. Ju mer självgående T kan vara desto bättre. Blir nästa graviditet som sist kommer sambon får dra ett tungt lass här hemma :(

Jag hoppas att han blir modigare fort och snart knatar fram på riktigt, det ska bli så skönt och kul.

Jag hade ju turen att bara vara lätt illamående i två veckor och slapp kräkas. Sen var jag bara hungrig konstant istället. Men när foglossningsbesvären kom så blev jag så handikappad och deppig. Det var ju mitt mantra under förlossningen: jag ska få tillbaka min kropp, jag ska få tillbaka min kropp. Sen kom det en bebis också, det var nästan en chock, en månad för tidigt :D

Jag tänker som du och vill helst ha i alla fall tre år mellan. Det bästa hade nog egentligen varit om A hade varit blöjfri innan, så jag slipper lyfta honom, vete sjutton om jag kommer kunna det om det blir samma pina igen :(. Jag kommer definitivt att ta emot all smärtlindring under graviditeten som går att få och vill helst ha flyttat till ett hus med badkar. Det var när vi var på spa några dagar innan A föddes som jag var smärtfri för första gången på länge, liggande i en varm pool. Ibland funderar jag på om det var just därför han kom, nu kopplar hon av, dags att ta sig ut :p

Jag fick höra från en släkting till sambon för ett tag sedan om det inte var dags för en tvåa snart :cautious: Jag svarade som jag läst någon skriva här på buke "barn förtjänar att vara efterlängtade" det blev tyst med en gång :devil:
 
Jag hoppas att han blir modigare fort och snart knatar fram på riktigt, det ska bli så skönt och kul.

Jag hade ju turen att bara vara lätt illamående i två veckor och slapp kräkas. Sen var jag bara hungrig konstant istället. Men när foglossningsbesvären kom så blev jag så handikappad och deppig. Det var ju mitt mantra under förlossningen: jag ska få tillbaka min kropp, jag ska få tillbaka min kropp. Sen kom det en bebis också, det var nästan en chock, en månad för tidigt :D

Jag tänker som du och vill helst ha i alla fall tre år mellan. Det bästa hade nog egentligen varit om A hade varit blöjfri innan, så jag slipper lyfta honom, vete sjutton om jag kommer kunna det om det blir samma pina igen :(. Jag kommer definitivt att ta emot all smärtlindring under graviditeten som går att få och vill helst ha flyttat till ett hus med badkar. Det var när vi var på spa några dagar innan A föddes som jag var smärtfri för första gången på länge, liggande i en varm pool. Ibland funderar jag på om det var just därför han kom, nu kopplar hon av, dags att ta sig ut :p

Jag fick höra från en släkting till sambon för ett tag sedan om det inte var dags för en tvåa snart :cautious: Jag svarade som jag läst någon skriva här på buke "barn förtjänar att vara efterlängtade" det blev tyst med en gång :devil:
Det låter som ett @TinyWiny -citat :p

Min tös hade blöja delvis under graviditeten och det går ju att byta den i sängen/soffan/på golvet och överallt där barnet kan lägga sig själv. Vi är nog ganska nöjda med 2.5 år men visst finns det nackdelar. Speciellt foglossningen är en typisk nackdel. Det var inte jättekul att vara helt handikappad i ett halvår. Man vet ju såklart inte om det kommit ändå. Det hade det kanske.

Vi ville ha ett syskon till vår första och jag gjorde klart att jag vill ha det avklarat så snabbt som möjligt. Det fanns en längtan men även lite taktiskt tänkande. Då kan jag fokusera på vad jag ska göra resten av mitt liv sen, förutom att vara förälder. Tanken var även sterilisering tidigast 2 år efter sista barnet.
 
Jag hoppas att han blir modigare fort och snart knatar fram på riktigt, det ska bli så skönt och kul.

Jag hade ju turen att bara vara lätt illamående i två veckor och slapp kräkas. Sen var jag bara hungrig konstant istället. Men när foglossningsbesvären kom så blev jag så handikappad och deppig. Det var ju mitt mantra under förlossningen: jag ska få tillbaka min kropp, jag ska få tillbaka min kropp. Sen kom det en bebis också, det var nästan en chock, en månad för tidigt :D

Jag tänker som du och vill helst ha i alla fall tre år mellan. Det bästa hade nog egentligen varit om A hade varit blöjfri innan, så jag slipper lyfta honom, vete sjutton om jag kommer kunna det om det blir samma pina igen :(. Jag kommer definitivt att ta emot all smärtlindring under graviditeten som går att få och vill helst ha flyttat till ett hus med badkar. Det var när vi var på spa några dagar innan A föddes som jag var smärtfri för första gången på länge, liggande i en varm pool. Ibland funderar jag på om det var just därför han kom, nu kopplar hon av, dags att ta sig ut :p

Jag fick höra från en släkting till sambon för ett tag sedan om det inte var dags för en tvåa snart :cautious: Jag svarade som jag läst någon skriva här på buke "barn förtjänar att vara efterlängtade" det blev tyst med en gång :devil:

Får såna frågor ofta :banghead: det var ett bra svar :laugh: det ska jag ta efter..
 
Det låter som ett @TinyWiny -citat :p

Min tös hade blöja delvis under graviditeten och det går ju att byta den i sängen/soffan/på golvet och överallt där barnet kan lägga sig själv. Vi är nog ganska nöjda med 2.5 år men visst finns det nackdelar. Speciellt foglossningen är en typisk nackdel. Det var inte jättekul att vara helt handikappad i ett halvår. Man vet ju såklart inte om det kommit ändå. Det hade det kanske.

Vi ville ha ett syskon till vår första och jag gjorde klart att jag vill ha det avklarat så snabbt som möjligt. Det fanns en längtan men även lite taktiskt tänkande. Då kan jag fokusera på vad jag ska göra resten av mitt liv sen, förutom att vara förälder. Tanken var även sterilisering tidigast 2 år efter sista barnet.

Jag tror att just det citatet är från @Tassetass :)

Vi byter blöja överallt just nu, oftast stående, sålänge det är kissblöjor. Han har inte tiiid att få den bytt, så oftast dessutom under vilda protester. Samma sak med kläder som ska på :D

I mitt yrke använder jag mig av datorprogram som man behöver använda för att inte tappa kunnandet och hänga med i utvecklingen. Jag tror att det är bra att jobba lite mellan barnen för att hänga med. Så tre år mellan känns lagom. Får se om den känslan håller i sig :)
 
Jag tror att just det citatet är från @Tassetass :)

Vi byter blöja överallt just nu, oftast stående, sålänge det är kissblöjor. Han har inte tiiid att få den bytt, så oftast dessutom under vilda protester. Samma sak med kläder som ska på :D

I mitt yrke använder jag mig av datorprogram som man behöver använda för att inte tappa kunnandet och hänga med i utvecklingen. Jag tror att det är bra att jobba lite mellan barnen för att hänga med. Så tre år mellan känns lagom. Får se om den känslan håller i sig :)
Vi är också väldigt inställda på 3 år emellan, så kanske får vi göra sällskap i en framtida tråd :p ;) Samtidigt som jag hela tiden har i bakhuvudet att ett inte är självklart att det blir fler barn alls, man vet aldrig vad livet har i planeringen... Men just nu längtar jag lite efter syskon faktiskt :o Jag har inte gjort det på det här sättet innan, jag tror jag skrev här för bara några veckor sedan att jag inte var redo. Men lillan har plötsligt blivit så stor och enkel och då suger det till i livmodern :rofl: Innan var ju hon min bebis!

Men jag känner ett behov av att just få längta och planera. Lilla K blev ju till helt oväntat och utan att det var planerat, så nästa vill jag längta efter.
 
@superstar Du verkar tänka precis som jag :). Förutom att jag inte alls är sugen på en liten just nu. A var ju inte heller planerad så det hade varit trevligt att få göra det med nästa och längta lite så klart. Vi får väl se om vi dyker upp i föräldrar -18 trådarna :D
 
@Mauen jag är knäpp i huvudet. Jag cyklade de där 3 milen med barnen för en natt i campingstuga. Livet blev inte bättre av att sitta inne och ruttna för ep-anfall så jag bestämde mig för att göra ett försök. Det blir inga fler försök i närtid dock :D ikväll kommer maken med bil så åker vi bil hem i morgon. Tack och lov. Jag kommer inte att kunna gå i morgon ;)

Nu ska jag försöka tvätta av mig värsta svetten och vänta in maken som kommer med övriga grejer. Vi behövde inte ta med oss allt tack vare att han kommer med bilen. Puh ;)
 
@Mauen jag är knäpp i huvudet. Jag cyklade de där 3 milen med barnen för en natt i campingstuga. Livet blev inte bättre av att sitta inne och ruttna för ep-anfall så jag bestämde mig för att göra ett försök. Det blir inga fler försök i närtid dock :D ikväll kommer maken med bil så åker vi bil hem i morgon. Tack och lov. Jag kommer inte att kunna gå i morgon ;)

Nu ska jag försöka tvätta av mig värsta svetten och vänta in maken som kommer med övriga grejer. Vi behövde inte ta med oss allt tack vare att han kommer med bilen. Puh ;)

Bra kämpat! Bra att du inte låter tumör och ep begränsa dig! :)
 
@Mauen jag är knäpp i huvudet. Jag cyklade de där 3 milen med barnen för en natt i campingstuga. Livet blev inte bättre av att sitta inne och ruttna för ep-anfall så jag bestämde mig för att göra ett försök. Det blir inga fler försök i närtid dock :D ikväll kommer maken med bil så åker vi bil hem i morgon. Tack och lov. Jag kommer inte att kunna gå i morgon ;)

Nu ska jag försöka tvätta av mig värsta svetten och vänta in maken som kommer med övriga grejer. Vi behövde inte ta med oss allt tack vare att han kommer med bilen. Puh ;)
Du är galen.



:p
 
Jag är galen. Men ganska nöjd med min presentation. Jag fick stanna en gång för att inte falla ihop v cykeln pga ep. Blev nervös för att inte kunna fortsätta. En mil kvar ca. Men jag återhämtade mig ;) tacka fan för det, annars hade det blivit jobbigt.
 
A har kommit in i en period där han inte äter så bra med vanlig mat. Gurka, vattenmelon, tomat, banan, gröt i klämpåse och wienerkorv går bra, men inte mycket annat. Magen har helt ballat ur av denna nya diet och en dag förra veckan bytte jag 7 bajsblöjor. Idag 4 :crazy:
Det blir ju en del ersättning också eftersom grönsaker och frukt mättar dåligt och det hjälper väl knappast till. Det var lika dant när han var liten och bara åt ersättning och bröstmjölk, en skitunge av rang :p
Hoppas att det blir bättre snart :)
 
A har kommit in i en period där han inte äter så bra med vanlig mat. Gurka, vattenmelon, tomat, banan, gröt i klämpåse och wienerkorv går bra, men inte mycket annat. Magen har helt ballat ur av denna nya diet och en dag förra veckan bytte jag 7 bajsblöjor. Idag 4 :crazy:
Det blir ju en del ersättning också eftersom grönsaker och frukt mättar dåligt och det hjälper väl knappast till. Det var lika dant när han var liten och bara åt ersättning och bröstmjölk, en skitunge av rang :p
Hoppas att det blir bättre snart :)

Truls har också varit i en sån period precis.. ville inte nånting mer än jordgubbar och falukorv. Nu är det bättre igen men han har blivit mer kräsen på vad han vill äta.
Däremot har vi börjat provocera igen med mjölkprotein och har stött på problem påvägen och såklart har barnkliniken semesterstängt så vi vet inte vart vi ska vända oss för att få råd. Suck. Så vi har lagt ner provocerandet i väntan på att få kontakt med dem innan vi fortsätter..
 

Liknande trådar

Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
1 023
Senast: WildWilma
·
Kropp & Själ Har vi mer psykisk ohälsa i samhället idag, eller har den bara blivit synlig och behandlas? (utgår från västvärlden) Vad tror ni är...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 750
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 525
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
677
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp