Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2015 del 3

Här går språket långsamt. Några få ord trillar ur munnen på barnet men det är inte mycket. När storasyster var i samma ålder pratade hon ju en hel del. Hon är dock med när vi läser saga varje kväll. Hon kommer själv under dagarna med några favoriter som vi ska läsa ibland också så intresset för språk finns ju. Det är förhoppningsvis inte så himla långt borta.

Jag har börjat känna att det är lite tråkigt att tiden går så fort nu. Just den här perioden är så himla rolig. De lär sig så mycket och börjar bli väldigt roliga att umgås med. Nu ska ju tösen skolas in i maj och jag känner bara att nä, jag vill inte! Jag vill se det här. Förhoppningsvis kan vi hålla dagarna korta dock så jag får se det ändå.
 
Vad långt bak tråden har hamnat. Uppdaterar lite. Jag är inlagd för video-eeg sedan 1.5 v och ska hålla mig vaken hela natten för att provocera anfall. Jag börjar bli lite desperat, jag vill hem till familjen!

Jag fick datum på fsk-start. Den 16 maj ska lilltjejen in på förskola. Blandade känslor men mest positivt. Jag tror att hon kommer att uppskatta det och jag tänkte försöka pressa ner tiderna så det kan ses som en kul aktiviet.

Nu äntligen börjar talet komma. Bara på den tiden jag har varit här har hon börjat komma ett par ord. Det är en så himla rolig tid när de börjar prata :) Maken skickade en bild på trappan häromdagen med. Då hade han tagit bort trappgrinden. Det var visst dags. Medan jag har varit här har barnen även släppt mycket av mammigheten även om mini skulle krypa upp i sjukhussängen och mysa sist de var här. Minstingen har ju inte riktigt haft egentiden med maken då jag var sjukad under hösten när han var föräldraledig. Det ska bli himla roligt att komma hem. Undrar hur annorlunda familjen kommer att se ut :)
 
Herregud vad mycket Edith pratar, vi får nästan skav i öronen. :p

Idag ville katten gå ut, då sa hon "inte kan jag, du hjälpa".
Ofta är det tre, fyra ord i rad, typ "många hästar springer", "åka morfars bil" eller "tack så mycket maten". :D:love:
"Klappa Lovis fint" är också vanligt, undrar vems förmaningar hon lyssnat på. (Det verkar dock inte ha gått in.. arma katt.. :cool:)

Sjukt rolig ålder det här, det händer massor varje vecka känns det som! :)
 
Kan bara hålla med! Vi sa igår att det är ju inte länge sen vi var impade över 2 ord i följd och nu är det allt som oftast både 3 och 4. Vi har så härliga konversationer i bilen hem från förskolan på eftermiddagarna :love:
 
Även Linnea har börjat sätta ihop ord till meningar. Än så länge är det mest 2 ord men ibland får hon ihop 3 st. Roligast var igår i bilen, på väg hem från stan, då hon upprepade gånger sa "titta babba (babblarna), neeej". Tror jag säger nej till att kolla på babblarna lite väl ofta:D

Annars så utvecklas hon i övrigt också och kan inte vara stilla en sekund. Måste vara myror i baken på den ungen:p. Och uppepå det så måste hon vara någorlunda stilla nu i 3 veckor framåt eftersom hon bröt armen förra fredagen. Kan säga att det är helt omöjligt att hålla henne lugn.
 
W är envis, pratglad och väldigt framåt. Vi har haft vår första sjukstuga i form av norovirus. Han spydde och sket i närmare 5 dagar. Var via akuten men då var blodproven ok och vi fick åka hem. Eller mannen, jag var inlagd på sjukhuset några dagar. Vi har ändå klarat oss länge med tanke på hur gammal han är och aldrig varit sjuk. Nu ligger han efter i viktkurvan så vi ska på extra koll. Väger 10,3kg och är 83,5cm (1 år 8mån). Alltid varit liten men nu smalnade han till ordentligt efter magsjukan:(
 
I morgon börjar lilltjejen på förskola :D hon är så glad. Hon går och bär runt på sin lilla ryggsäck som vi har börjat packa lite smått och ser så stor ut :love: Hon är så svårt att få med sig hem när vi hämtar och lämnar storasyster så hon brukar få stanna och leka en liten stund ute och hon blir så ledsen när vi går.

På fredag är första dagen vi ska lämna henne mellan 9-14 (om allt går som det ska). Helt kaos den dagen. Storasyster ska dra ut en tand efter lunch som sitter illa till för kommande tänder. Jag ska på magnetkamera på förmiddagen så svärfar kommer att få lämna lilltösen och vara standby för henne samt passa storasyster och om det skiter sig med den fantastiska stockholmstrafiken och/eller det behöver komma in någon före mig på kameran får han även köra storasyster till tandläkaren men det hoppas jag inte ska behövas. Det är kaosigt nog som det är.
 

Liknande trådar

Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
1 021
Senast: WildWilma
·
Kropp & Själ Har vi mer psykisk ohälsa i samhället idag, eller har den bara blivit synlig och behandlas? (utgår från västvärlden) Vad tror ni är...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 747
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 524
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
671
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp