Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker att detta är praktexempel på hur viktigt det är att hjälpas åt. Har man en bäbis på sig 23 av 24 timmar är det nog få som vill ha sex den där timmen man har över. Jag är helt övertygad om att om man hjälps åt, partnern tar hand om barnet så mycket som möjligt och man turas om att sova med bebisen så ökar chanserna markant. Man måste få vara själv ibland, och veta att någon annan tar ansvaret.
Jag matade oftast på nätterna, men min partner hämtade barnet i sängen alternativt fixade ersättning.

Ja hu! Sitta klistrad vid någon annan nästan hela dygnet gör ju inte att man önskar mer hudkontakt den dagen :crazy:
 
Ja hu! Sitta klistrad vid någon annan nästan hela dygnet gör ju inte att man önskar mer hudkontakt den dagen :crazy:

Jag tror många glömmer det. Behovet av närhet blir tillfredsställt av bebis, så man tycker det är jobbigt med annan hundkontakt. Jag är övertygad om att det är en stor orsak till tidiga separationen, bristen på två likvärdiga föräldrar. Man måste hjälpas åt, och hjälpas åt varje dag. Att sova i samma rum är bra, men kan man inte kanske man ska turas om att sova med bebis. Det blir bättre för alla och ökar chansen till bra anknytning för alla.
 
Just i denna sekund är det inte alls bra här hemma..
Sambon fick något ryck för 2-3 Tim sen och lämnade sängen för soffan.
1 Jag var uppenbarligen dum i huvudet som inte myst till det på ett par dagar.
2. Han vill inte ha mig längre - han tänker sova i Sthlm minst två nätter ("skyll dig själv om det händer något eftersom du inte gör något med mig")
3. Han trodde att dottern skulle vara det bästa i livet men känner sig inte redo och väljer bort henne
4. Han vill sälja huset och flytta till storstaden

Summan av kardemumman = han vill inte ha någon av oss och vill vara själv.
Jag hoppas att det var ett släng av irritation och trötthet. Det gör det hela absolut inte okej, eller förståeligt men det skulle vara en förklaring. Jag hoppas att han kommer hem imorgon efter jobbet och skäms ihjäl.
Mig kan han säga vad han vill om, men när han pratar om vårat barn på det sättet så krossar han mitt hjärta.
Tänkte inte skriva något alls men var tvungen att få ur mig det här någonstans.

Ligger och tittar på mitt underbart vackra barn, som jag vill skydda från allt ont i världen och gråter av smärta av att hennes egen pappa kan säga sådana saker.
Dumma människa...

Så tråkigt att höra :( hoppas verkligen det var en tillfällig sinnesförvirring och att ni kan prata ut ordentligt så det inte händer igen.
Styrka till dig!! :heart
 
Han har alltid haft svårt med sitt temperament och sin korta stubin så innan hon kom var det en del riktigt dumma saker sagda i "stridens hetta". I början av förhållandet skedde det betydligt oftare men har avtagit i takt med åren.
Under graviditeten var det dock en hel del då han inte alls kunde förstå att jag inte orkade/klarade av allt som innan.
Tror att allt nu inatt handlade om att han inte tycker att jag gett honom uppmärksamhet på det sexuella planet på alldeles för länge enligt honom, då blir han irriterad och sen smäller det liksom och då är ALLT fel.
Det gör så ont i mig bara när det går ut över det absolut finaste vi har (och där började jag gråta igen...)
Jag hoppas och tror som sagt att det är övergående, men det gör ju inte mindre ont för det..

Ska kanske tala om att han är en underbar pappa annars! Njuter av att umgås med sin dotter, badar gärna med henne och försöker verkligen lära sig att förstå vad hon vill när hon är missnöjd. Han tar henne när jag behöver komma ifrån så jag kan åka och rida, och tar gärna promenader osv. Därför är det så tråkigt att han blir så låst när någonting är irriterande för honom.
Dumma människa ibland :mad: :cry:

Modigt av dig att skriva här! jag kunde känna att när bebis kom så blev jag väldigt känslig, bebis var liksom NR1 och att känna nåt annat kunde jag inte riktigt förstå. Plus att trötthet och omställningen inte tog fram det bästa ur oss utan vi hamnade gärna i det där barnsliga stadiet som man var i i början.

Jag kan bara säga prata. prata prata prata prata. bråka bara ni får ur er det. var ärliga med känslor och döm inte varandra.

Vi har snart klarat första året och det var tuffare än väntat men de tuffa dagarna bleknar nu.
 
Just i denna sekund är det inte alls bra här hemma..
Sambon fick något ryck för 2-3 Tim sen och lämnade sängen för soffan.
1 Jag var uppenbarligen dum i huvudet som inte myst till det på ett par dagar.
2. Han vill inte ha mig längre - han tänker sova i Sthlm minst två nätter ("skyll dig själv om det händer något eftersom du inte gör något med mig")
3. Han trodde att dottern skulle vara det bästa i livet men känner sig inte redo och väljer bort henne
4. Han vill sälja huset och flytta till storstaden

Summan av kardemumman = han vill inte ha någon av oss och vill vara själv.
Jag hoppas att det var ett släng av irritation och trötthet. Det gör det hela absolut inte okej, eller förståeligt men det skulle vara en förklaring. Jag hoppas att han kommer hem imorgon efter jobbet och skäms ihjäl.
Mig kan han säga vad han vill om, men när han pratar om vårat barn på det sättet så krossar han mitt hjärta.
Tänkte inte skriva något alls men var tvungen att få ur mig det här någonstans.

Ligger och tittar på mitt underbart vackra barn, som jag vill skydda från allt ont i världen och gråter av smärta av att hennes egen pappa kan säga sådana saker.
Dumma människa...

Fy fan vad jag känner med dig. Det måste kännas otroligt tungt. Visst är det tråkigt att lusten kan försvinna när bebisen kommer, men det måste man ju försöka förstå och hantera som en vuxen människa, och framför allt PRATA om det och inte kasta ur sig idiotiska och sårande dumheter. Hoppas ni kan prata om det när dammet lagt sig igen.

Sen tycker jag inte du ska tänka att han får säga "vad som helst till dig". Jag förstår att du inte menar det riktigt så, men när man får barn MÅSTE man lära sig bråka på ett vettigt sätt. Innan ni vet ordet av är hon så gammal att hon förstår de där hårda orden. :(
 
Hej alla och tusen tack för alla svar. Trodde inte alls att det skulle ge det gensvaret, ni är underbara! :love:
Tyvärr har kaoset fortsatt lite idag, men jag har mest hållt mig undan för att låta honom landa i sig själv så vi inte fortsätter en konflikt utan istället kan försöka prata när han lugnat sig helt.

Ni alla har helt rätt i det ni skriver och det vet jag även om jag är mitt i det.
Min plan, när han är lugn, är att försöka sätta mig med honom och försöka hitta en bra diskussion om hur vi ska hantera irritation, ilska framöver så att detta inte händer igen.
Jag har bett honom att PRATA med mig, men han hinner liksom inte innan det smäller. Det är den smällen jag vill undvika, försöka få honom att hitta något annat sätt att hantera det istället för att kanalisera den på mig/oss.

Hade vart enkelt att vara ensam ibland :mad:
 
Nu har sambon landat i sig själv och det extremt dåliga samvetet kom fram.
Han sa själv att han ska skärpa sig rejält och att allt han sagt var extremt fel.
Bra att han insåg det själv iallafall!

Tack alla för stöd, tankar och pepp!
Ni är guld!

Men se för tusan till att det inte blir ett mönster. För mig låter det krasst som män som slåss, ber om ursäkt och sen börjar det om...
Var rädd om dig och avkomman, och låt ingen behandla dig sådär igen. Då kan man faktiskt resa sig och gå.
 
Styrkekramar @Lilleknodd ! Första barnet är extra tufft med omställningen.

Själv var vi på bvc idag och fick även träffa läkaren. Mycket väl godkänt på alla punkter. Grabben är idag 3 veckor och 5 dagar gammal, och har bara den förra kontrollen (6 dagar sen) fått upp 280 gram och 1 cm. Så 4870 gram och 56,5 cm mäter han nu. Så på 3,5 vecka har han gått upp mer än 1 kg! ;)

Han briljerade lite framför läkaren genom att vända sig till rygg från mage och den tokflirta han hela undersökningen ^^. Lillfisen.

Hade storebror med mig också och även han var en klippa. Lyssnade fint hela tiden och var ett oerhört trevligt sällskap. Märks att det är lugnare att sära på dom två stora. :p
 
Här kämpar vi på med lillemans vikt.
Han har haft svårt att gå upp ordentligt och nu senaste 2 veckorna har han gått ner 55 gr. :cry:
Både han och jag var förkylda i ca 1 vecka men ändå.
Han växer dock stadigt och bra på både längd (59 cm lång nu) och huvudmått. Han är även pigg och glad och utvecklas i övrigt helt i sin ordning, t o m lite tidig i utvecklingen när jag läser appen Wonder weeks.

Så nu testar vi delamning istället.
Imorgon ska vi ta ny vikt (2 dagar efter förra) och få träffa läkare igen för att återigen kontrollera så allt är som det ska.
Även om det känns jobbigt så har jag en väldigt stöttande bvc-sköterska och det är skönt hon är supernoga med honom!

Dock känner jag att bvc-besöken har blivit lite ångest moment för mig då vikten varit konstant strul. Så på sätt och vis är jag lite lättad över att vi påbörjar delamning för att släppa lite press från mig själv.
Igår var det nästan så jag ville gråta hos bvc när han hade gått ner igen, kände mig så värdelös!
 
Det är dags för första träffen i föräldragruppen idag, tänkte att bara jag skulle gå, men det är kanske för båda föräldrar? Hur har ni gjort?
 
Det är dags för första träffen i föräldragruppen idag, tänkte att bara jag skulle gå, men det är kanske för båda föräldrar? Hur har ni gjort?

Min sambo har hängt med på alla han kunnat, infon vi får är ju lika bra för båda föräldrar. Har haft en kurator där en gång och dietist en annan till exempel.
 
Här kämpar vi på med lillemans vikt.
Han har haft svårt att gå upp ordentligt och nu senaste 2 veckorna har han gått ner 55 gr. :cry:
Både han och jag var förkylda i ca 1 vecka men ändå.
Han växer dock stadigt och bra på både längd (59 cm lång nu) och huvudmått. Han är även pigg och glad och utvecklas i övrigt helt i sin ordning, t o m lite tidig i utvecklingen när jag läser appen Wonder weeks.

Så nu testar vi delamning istället.
Imorgon ska vi ta ny vikt (2 dagar efter förra) och få träffa läkare igen för att återigen kontrollera så allt är som det ska.
Även om det känns jobbigt så har jag en väldigt stöttande bvc-sköterska och det är skönt hon är supernoga med honom!

Dock känner jag att bvc-besöken har blivit lite ångest moment för mig då vikten varit konstant strul. Så på sätt och vis är jag lite lättad över att vi påbörjar delamning för att släppa lite press från mig själv.
Igår var det nästan så jag ville gråta hos bvc när han hade gått ner igen, kände mig så värdelös!

Du är en grym mamma till din son, du är absolut inte värdelös! Han kan inte få bättre föräldrar än dig och din sambo, jag är helt säker!

Jag hade en period när även jag fick ångest av BVC-besöken dock var det inte riktigt av samma anledning, men fortfarande pga. vikten, samt att amningen inte fungerade för mig. Men när jag började släppa lite på mina egna krav och precis som du började delamma, då släppte mycket av pressen och jag som mamma kunde slappna av lite.
 
Idag kände jag mig riktigt duktig, packade in barn och vagn i bilen och for in till stan helt själv för att träffa min moster och fika. Lillan uppförde sig exemplariskt var bara lite gnäll när hon vart hungrig och lite i bilen på vägen hem. Var lite orolig att hon inte skulle vilja vara i vagnen medan vi fikade och gallskrika eller nått..

Sen har vi köpt hus! Ska bli så skönt att få flytta från vår lilla tvåa. Nu kan jag inreda barnrum mm!!
 
Även jag prisar mitt eminenta barn idag! Jag har varit och klippt och slingat mig, fick även lunch så vi var borta i 4 timmar och lilla hjärtat sov hela tiden.
Då är det ingen konst :love:

@Bubble Grattis till husköpet!
 
Det är dags för första träffen i föräldragruppen idag, tänkte att bara jag skulle gå, men det är kanske för båda föräldrar? Hur har ni gjort?
Jag misstänker att de flesta har respektive som jobbar? Jag kommer att gå själv iaf.
De jag har sett på väg till MVC (Föräldragrupperna här håller till i en angränsande korridor till vårt MVC) har varit en förälder/barn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 956
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 024
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
868
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 881

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • (Dam) Fotboll

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vilken ras passar mig?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp