Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Födda bebisar:

15/6 Inverterad: Miranda (BF 24/6)
17/6 Emelie381: Molly (BF 10/6)
20/6 Nygravidtjej: pojke (BF 5/7)
21/6 Kecipeyniri: pojke (BF 19/6)
25/6 Ninsan: Lykke 2470 gram & 47 cm (BF 30/7)
3/7 Bubble: Emilia 3530 g & 50 cm (BF 27/6)
12/7 iloveyou: pojke (BF 18/7)
12/7 Maria123: Milton (BF 5/7)
14/7 Minusgraader: Iris 3610gr & 51cm(BF 29/6)
16/7 Reykur: Hedda 3070 gr & 49 cm (BF 12/7)
17/7 MikaTela: Rasmus 4130 gr & 51 cm (BF 28/6)
27/7 Alindra2000: flicka (BF 27/7)
28/7 Carand: pojke (BF 29/7)
30/7 Julisen: flicka (BF 31/7)
3/8 Lytesout95: flicka (BF 1/8)
6/8 SaraMara: flicka (BF 5/8)
8/8 Lilleknodd: Leah 3610 gram & 47cm (BF 8/8)
19/8 Ferrari: Adam 4010 gram & 53 cm (BF 9/8)
31/8 bexx: flicka (BF 17/8)


BF-lista
24/6 - @Tink , andra barnet 27 år
28/6 - @Anonymusen, första barnet, 35 år
7/7 - @Flutterdash , första barnet, 27år
14/7 - @vattenmelon , andra barnet, 28 år
 
Jag har pumpat för att upprätthålla och öka på produktion, så när du ska pumpa, det vet jag inte. Men under amning är nog inte helt fel iaf. Men du kan förvara mjölken i kylskåpet. Du kan inte blanda nypumpad mjölk med mjölk som redan är nerkyld, vänta tills de har samma temp. Varma upp genom vattenbad. Om du helammar behöver du nog inte pumpa när du är borta, men bröstet kan ju bli hårt om du inte ammar/pumpar och det kan ju göra ont... Ta med pumpen så får du känna efter? :)
Tack! Jo jag kan ju ta med den så får jag se om det behövs :)
 
Okej ni som har pumpat ut mjölk, hjälp mig. Jag fyller snart 30 och hade då eventuellt tänkt lämna lillan med sin pappa några timmar och gå ut och ta en öl med kompisar. Jag har köpt en medela manuell pump och vi ska testa nu innan så att lillan tar flaskan.

Men när är det bäst att pumpa? Innan/efter/under amning? Hur mycket kan hon tänkas äta på en kväll säg kanske 6 timmar? Hon snuttar och äter ju ganska ofta på kvällarna men det är ju mycket för närheten också så pappan får gå med henne i bärsele också. Annars äter hon med 2-3 timmars mellanrum. Och hur förvarar man mjölken för en kväll, i kylen? Bör jag pumpa under tiden jag är borta för att hålla igång produktionen?

Ska uppdatera listan med vikt så fort jag sitter vid en dator :)
Jag skulle pumpa under tiden du ammar eller efter (tycker det är enklast direkt efter, får inte till det att hålla i pump och bebis :D) just för att bebis ska få äta sig mätt och sen ta överskottet.
Hur mycket hon äter är så olika från bebis till bebis. Men när ni testar att hon tar flaska kan ni ju se hur mycket hon äter och sen skulle jag iaf se till att ha dubbelt eller tom tre gånger så att det verkligen finns under kvällen, nojiga jag ;)
Kylen om den ska användas dom närmsta dagarna annars frysen :)
Skulle ta med pumpen om du ska va borta mer än över en matning, både för att underhålla produktion och för att du ska slippa få ont och slippa läcka överallt :)
 
Födda bebisar:

15/6 Inverterad: Miranda (BF 24/6)
17/6 Emelie381: Molly (BF 10/6)
20/6 Nygravidtjej: pojke (BF 5/7)
21/6 Kecipeyniri: pojke (BF 19/6) 3700 gram & 52 cm
25/6 Ninsan: Lykke 2470 gram & 47 cm (BF 30/7)
3/7 Bubble: Emilia 3530 g & 50 cm (BF 27/6)
12/7 iloveyou: pojke (BF 18/7)
12/7 Maria123: Milton (BF 5/7)
14/7 Minusgraader: Iris 3610gr & 51cm(BF 29/6)
16/7 Reykur: Hedda 3070 gr & 49 cm (BF 12/7)
17/7 MikaTela: Rasmus 4130 gr & 51 cm (BF 28/6)
27/7 Alindra2000: flicka (BF 27/7)
28/7 Carand: pojke (BF 29/7)
30/7 Julisen: flicka (BF 31/7)
3/8 Lytesout95: flicka (BF 1/8)
6/8 SaraMara: flicka (BF 5/8)
8/8 Lilleknodd: Leah 3610 gram & 47cm (BF 8/8)
19/8 Ferrari: Adam 4010 gram & 53 cm (BF 9/8)
31/8 bexx: flicka (BF 17/8)


BF-lista
24/6 - @Tink , andra barnet 27 år
28/6 - @Anonymusen, första barnet, 35 år
7/7 - @Flutterdash , första barnet, 27år
14/7 - @vattenmelon , andra barnet, 28 år
 
Hur mycket ammar era små nu? Och hur lång tid kan det gå max mellan två måltider?

Är så fundersam för min lille kille äter verkligen jämt. Hade jag inte stoppat honom ibland hade han liksom alltid legat vid bröstet. Han blir tre månader nästa vecka och jag trodde det skulle bli glesare och glesare mellan amningarna men han äter precis lika ofta som när han var nyfödd. På dagen går det max en timme mellan amningarna, på natten går det max tre men oftast vaknar han efter 1.5-2 h.
 
Hur mycket ammar era små nu? Och hur lång tid kan det gå max mellan två måltider?

Är så fundersam för min lille kille äter verkligen jämt. Hade jag inte stoppat honom ibland hade han liksom alltid legat vid bröstet. Han blir tre månader nästa vecka och jag trodde det skulle bli glesare och glesare mellan amningarna men han äter precis lika ofta som när han var nyfödd. På dagen går det max en timme mellan amningarna, på natten går det max tre men oftast vaknar han efter 1.5-2 h.
Äter han fullt ut hela tiden eller är det mycket snuttande?

Våran tjej äter med 1-4 Tim mellanrum. Nattetid är det 3 Tim mellan matstunderna. Hon äter LÄNGE och blir alltid helt mätt.
I början var det en hel del bara snuttande som hon ville ha, inte själva maten i sig så då började jag med napp till henne. Tog ett par veckor innan hon tyckte den var mysig :rofl:
Nu tar hon nappen varje gång hon är snuttig men inte hungrig, och kan ta nappen och sova mot bröstet på mig utan att vilja ha tutten istället.

Har han napp?
Kan det vara så att han inte blir helt mätt och därför måste äta ofta?
 
Hur mycket ammar era små nu? Och hur lång tid kan det gå max mellan två måltider?

Är så fundersam för min lille kille äter verkligen jämt. Hade jag inte stoppat honom ibland hade han liksom alltid legat vid bröstet. Han blir tre månader nästa vecka och jag trodde det skulle bli glesare och glesare mellan amningarna men han äter precis lika ofta som när han var nyfödd. På dagen går det max en timme mellan amningarna, på natten går det max tre men oftast vaknar han efter 1.5-2 h.
Lilla E född 3/8 äter ungefär var 3-5e timme dygnet runt. Hon är betydligt snuttigare på kvällstid efter kl 20, jag försöker introducera napp men den åker ut nästan lika fort. Vi får se vem som är tjurigast i slutändan ;). Jag har köpt en extra liten då hon får kväljningar av de normalstora.

Hon har hållit denna frekvens ganska stadigt sedan hon föddes.

Någon frivillig får gärna lägga in 3178 gr och 49 cm på mig i listan. Mobiltelefoner.. :cautious:
 
Hur mycket ammar era små nu? Och hur lång tid kan det gå max mellan två måltider?

Är så fundersam för min lille kille äter verkligen jämt. Hade jag inte stoppat honom ibland hade han liksom alltid legat vid bröstet. Han blir tre månader nästa vecka och jag trodde det skulle bli glesare och glesare mellan amningarna men han äter precis lika ofta som när han var nyfödd. På dagen går det max en timme mellan amningarna, på natten går det max tre men oftast vaknar han efter 1.5-2 h.

Jag ammar inte men min bebis vill också äta ofta. Det brukar gå mellan 2 till max 4 timmar mellan varje mål men ibland känns det som att han vill äta hela tiden. Han vägrar oftast ta nappen också men jag tränar varje dag. Den enda som duger är en från tomme tippee.

Hur mycket väger era bebisar nu? Melker vägde 5900 gram sist han vägdes förra torsdagen och han är precis fyllda två månader.

Om nån vill lägga in födelsevikt 3335 gram och längd 50 cm så varsågod, så jobbigt från telefonen ;)
 
Hur mycket ammar era små nu? Och hur lång tid kan det gå max mellan två måltider?

Är så fundersam för min lille kille äter verkligen jämt. Hade jag inte stoppat honom ibland hade han liksom alltid legat vid bröstet. Han blir tre månader nästa vecka och jag trodde det skulle bli glesare och glesare mellan amningarna men han äter precis lika ofta som när han var nyfödd. På dagen går det max en timme mellan amningarna, på natten går det max tre men oftast vaknar han efter 1.5-2 h.

Har han ett bra tag? Går han upp i vikt som han ska? En del bebisar är mer effektiva än andra - vissa äter klart på 10-15 minuter och andra behöver lång tid på sig att få i sig samma mängd. Och sen är en del bebisar mer snuttiga än andra.

Miranda äter runt var 2:a till var 3:e timme på dagtid, och på nattetid ungefär samma sak - det kan ibland gå 4-5 timmar på natten vilket det sällan gör på dagtid. Ibland blir hon snabbt klar och nöjd, ibland vill hon ligga lääääänge vid bröstet. Det är nog lite olika, som med allt annat. :)
 
Födda bebisar:

15/6 Inverterad: Miranda (BF 24/6)
17/6 Emelie381: Molly (BF 10/6)
20/6 Nygravidtjej: pojke (BF 5/7)
21/6 Kecipeyniri: pojke 3700 gr & 52 cm (BF 19/6)
25/6 Ninsan: Lykke 2470 gr & 47 cm (BF 30/7)
3/7 Bubble: Emilia 3530 gr & 50 cm (BF 27/6)
12/7 iloveyou: Melker 3335 gr & 50 cm(BF 18/7)
12/7 Maria123: Milton (BF 5/7)
14/7 Minusgraader: Iris 3610 gr & 51 cm(BF 29/6)
16/7 Reykur: Hedda 3070 gr & 49 cm (BF 12/7)
17/7 MikaTela: Rasmus 4130 gr & 51 cm (BF 28/6)
27/7 Alindra2000: flicka (BF 27/7)
28/7 Carand: pojke (BF 29/7)
30/7 Julisen: flicka (BF 31/7)
3/8 Lytesout95: flicka 3178 gr & 49 cm (BF 1/8)
6/8 SaraMara: flicka (BF 5/8)
8/8 Lilleknodd: Leah 3610 gr & 47 cm (BF 8/8)
19/8 Ferrari: Adam 4010 gr & 53 cm (BF 9/8)
31/8 bexx: flicka (BF 17/8)


BF-lista
24/6 - @Tink , andra barnet 27 år
28/6 - @Anonymusen, första barnet, 35 år
7/7 - @Flutterdash , första barnet, 27år
14/7 - @vattenmelon , andra barnet, 28 år


@iloveyou och @lytesout95 :)
 
Jag ammar inte men min bebis vill också äta ofta. Det brukar gå mellan 2 till max 4 timmar mellan varje mål men ibland känns det som att han vill äta hela tiden. Han vägrar oftast ta nappen också men jag tränar varje dag. Den enda som duger är en från tomme tippee.

Hur mycket väger era bebisar nu? Melker vägde 5900 gram sist han vägdes förra torsdagen och han är precis fyllda två månader.

Om nån vill lägga in födelsevikt 3335 gram och längd 50 cm så varsågod, så jobbigt från telefonen ;)

Min lille knodd vägde 4870 gram senaste besöket. 3 veckor och 5 dagar gammal. Då vägde han bara 3830 gram vid hemgång 2 dagar gammal. Så nog får han i sig käk allt ;)

Här snuttas det gärna och dagtid äter han helst varannan timme. Har jag någon som kan ta honom så är det inga problem att amma var fjärde timme. Han blir snabbare hungrig hos mig ;)

Igår firade vi min pappa som fyllde år. Glada barn och glad hund, vart en hel del fina bilder på lillknodd. Nästan tråkigt att tekniken var sämre för 6 år sen för bilderna på min första blev inte alls lika bra. Min nya mobil tar dessutom grymt bra bilder och jag försöker att inte vara fota den lille. Vill inte att det ska bli orättvist.
 
Äter han fullt ut hela tiden eller är det mycket snuttande?

Våran tjej äter med 1-4 Tim mellanrum. Nattetid är det 3 Tim mellan matstunderna. Hon äter LÄNGE och blir alltid helt mätt.
I början var det en hel del bara snuttande som hon ville ha, inte själva maten i sig så då började jag med napp till henne. Tog ett par veckor innan hon tyckte den var mysig :rofl:
Nu tar hon nappen varje gång hon är snuttig men inte hungrig, och kan ta nappen och sova mot bröstet på mig utan att vilja ha tutten istället.

Har han napp?
Kan det vara så att han inte blir helt mätt och därför måste äta ofta?

Det är nog mycket snuttande, han har svart bälte i mysamning :D han är extremt närhetstörstande så det är självklart helt ok att han myser och snuttar, men jag känner att jag måste begränsa det lite. Han tar inte napp tyvärr, tror den hade kunnat få honom att slappna av lite mellan måltiderna men han ratar den helt :cautious:

Jag använder tyvärr amningsnapp som jag inte lyckats bli av med och den kan ju hindra mjölkflödet lite och jag märker att han blir frustrerad ibland. Så kan vara att han inte blir helt mätt. Vi har försökt få honom att ta flaskan men han har vägrat även den O_o fram till igår då hans pappa lyckades mata honom. Och då var han så nöjd yaay! :) men han är lite nyckfull vår lille bebis, så vågar inte ropa hej ännu :p men jag hoppas vi kan få till delamning så han blir mer mätt och nöjd!

Lilla E född 3/8 äter ungefär var 3-5e timme dygnet runt. Hon är betydligt snuttigare på kvällstid efter kl 20, jag försöker introducera napp men den åker ut nästan lika fort. Vi får se vem som är tjurigast i slutändan ;). Jag har köpt en extra liten då hon får kväljningar av de normalstora.

Hon har hållit denna frekvens ganska stadigt sedan hon föddes.

Någon frivillig får gärna lägga in 3178 gr och 49 cm på mig i listan. Mobiltelefoner.. :cautious:

Jag ska också vara ihärdig med napp-lärandet men gahhh vad vår bebis är envis! :D han är också betydligt snuttigare på kvällen men jag tycker det är helt okej. Hellre det än kvällsoro som han hade de första veckorna.

Jag ammar inte men min bebis vill också äta ofta. Det brukar gå mellan 2 till max 4 timmar mellan varje mål men ibland känns det som att han vill äta hela tiden. Han vägrar oftast ta nappen också men jag tränar varje dag. Den enda som duger är en från tomme tippee.

Hur mycket väger era bebisar nu? Melker vägde 5900 gram sist han vägdes förra torsdagen och han är precis fyllda två månader.

Om nån vill lägga in födelsevikt 3335 gram och längd 50 cm så varsågod, så jobbigt från telefonen ;)

Vår lille är nu 12,5 vecka gammal och han vägde 6.5 kg för en vecka sedan.

Har han ett bra tag? Går han upp i vikt som han ska? En del bebisar är mer effektiva än andra - vissa äter klart på 10-15 minuter och andra behöver lång tid på sig att få i sig samma mängd. Och sen är en del bebisar mer snuttiga än andra.

Miranda äter runt var 2:a till var 3:e timme på dagtid, och på nattetid ungefär samma sak - det kan ibland gå 4-5 timmar på natten vilket det sällan gör på dagtid. Ibland blir hon snabbt klar och nöjd, ibland vill hon ligga lääääänge vid bröstet. Det är nog lite olika, som med allt annat. :)

Han har fått beröm över sitt tag både på BB och hos BVC så tror inte det är det. Och han följer sin kurva jättefint så han får i sig bra med mat. Jag har dock amningsnapp och den kan ju försvåra lite och göra honom mindre effektiv. Men han är definitivt den snuttiga sorten - han ääälskar att ligga vid bröstet :D men för att mamman inte ska bli helt tokig hoppas vi att delamning kan fungera framöver!
 
Min lille knodd vägde 4870 gram senaste besöket. 3 veckor och 5 dagar gammal. Då vägde han bara 3830 gram vid hemgång 2 dagar gammal. Så nog får han i sig käk allt ;)

Här snuttas det gärna och dagtid äter han helst varannan timme. Har jag någon som kan ta honom så är det inga problem att amma var fjärde timme. Han blir snabbare hungrig hos mig ;)

Igår firade vi min pappa som fyllde år. Glada barn och glad hund, vart en hel del fina bilder på lillknodd. Nästan tråkigt att tekniken var sämre för 6 år sen för bilderna på min första blev inte alls lika bra. Min nya mobil tar dessutom grymt bra bilder och jag försöker att inte vara fota den lille. Vill inte att det ska bli orättvist.

Det är sant, vår bebis kan vara supernöjd hos pappan men så kommer jag och sätter mig bredvid så blir han kinkig och plötsligt superdupervrålhungrig :D
 
Hedda äter ungefär var tredje-fjärde timme på dagarna, jag tycker det är sällan? :D I början var hon hungrig typ en gång i kvarten liksom. :p På nätterna går det oftast 4-5 timmar mellan ammningstillfällena.

Jag tycker hon äter sällan, och oftast är hon nöjd efter 10-15 minuters amning, jag är alltid orolig när vi ska till BVC att hon inte ska ha gått upp något, men hennes kurva går stadigt uppåt, så hon får nog i sig som hon ska.
 
Emilia äter med 2-3 timmars mellanrum på dagarna och på natten sover hon 5-6 timmar innan det är dags för mat. Men på kvällarna äter/snuttar hon fortfarande konstant. Det kan vara flera gånger i timmen och hon kan också ligga och mysamma i typ en timme i sträck på kvällen. Det kan vara påfrestande ibland då jag blir så låst men tycker det är mysigt också!

Men denna kvällsoro! Det är mycket skrik ett par timmar varje kväll, hon ammar, skriker, ammar, vill bli buren och vara nära nära tills hon somnar för kvällen. Bärselen blir så varm men har köpt en sjal jag ska testa.

Är era bebisar oroliga på kvällen/ vid någon speciell tid på dagen?

Jag tolkar det som att hon har magknip då hon äter så mycket varje kväll och magen blir alldeles uppblåst.
 
Men denna kvällsoro! Det är mycket skrik ett par timmar varje kväll, hon ammar, skriker, ammar, vill bli buren och vara nära nära tills hon somnar för kvällen. Bärselen blir så varm men har köpt en sjal jag ska testa.

Är era bebisar oroliga på kvällen/ vid någon speciell tid på dagen?

Jag tolkar det som att hon har magknip då hon äter så mycket varje kväll och magen blir alldeles uppblåst.

Hedda är orolig på kvällen, har varit sedan hon föddes. Vi har bara nu senaste veckan upptäckt något som verkligen fungerar för oss - På med bärsjal/sele och gå ut. Hon slappnar av nästan direkt och sedan sover hon så gott. Oftast är det pappa som får bära, hon somnar så tryggt mot hans bröst och så sover hon hela promenaden. Hem och så lägger vi henne direkt i babynest för natten. :) Är vi hemma är hon orolig, gråter, småsnuttar, gråter. Men sedan vi började med kvällspromenad i bärdon har alla kvällar varit så lugna. :heart
 
Emilia äter med 2-3 timmars mellanrum på dagarna och på natten sover hon 5-6 timmar innan det är dags för mat. Men på kvällarna äter/snuttar hon fortfarande konstant. Det kan vara flera gånger i timmen och hon kan också ligga och mysamma i typ en timme i sträck på kvällen. Det kan vara påfrestande ibland då jag blir så låst men tycker det är mysigt också!

Men denna kvällsoro! Det är mycket skrik ett par timmar varje kväll, hon ammar, skriker, ammar, vill bli buren och vara nära nära tills hon somnar för kvällen. Bärselen blir så varm men har köpt en sjal jag ska testa.

Är era bebisar oroliga på kvällen/ vid någon speciell tid på dagen?

Jag tolkar det som att hon har magknip då hon äter så mycket varje kväll och magen blir alldeles uppblåst.

Kvällsoro har ingen av mina haft. Däremot är beteendet du beskriver typiskt när A inte fått sova ordentligt dagtid och är övertrött. Då är det snuttigt, gnälligt och inget riktigt duger. Nappen fungerar överraskande bra i dessa lägena då han egentligen inte vill ha mat utan blir frustrerad på att det kommer käk när han bara vill snutta.

Nu så har A ett stort behov av sömn och han sover mycket dagtid. Tror han är vaken 4-6 timmar per dygn. Så då blir det extra kinkigt om han blivit störd under sömnen dagtid.

Testa att ge nappen på kvällen?
 
Emilia äter med 2-3 timmars mellanrum på dagarna och på natten sover hon 5-6 timmar innan det är dags för mat. Men på kvällarna äter/snuttar hon fortfarande konstant. Det kan vara flera gånger i timmen och hon kan också ligga och mysamma i typ en timme i sträck på kvällen. Det kan vara påfrestande ibland då jag blir så låst men tycker det är mysigt också!

Men denna kvällsoro! Det är mycket skrik ett par timmar varje kväll, hon ammar, skriker, ammar, vill bli buren och vara nära nära tills hon somnar för kvällen. Bärselen blir så varm men har köpt en sjal jag ska testa.

Är era bebisar oroliga på kvällen/ vid någon speciell tid på dagen?

Jag tolkar det som att hon har magknip då hon äter så mycket varje kväll och magen blir alldeles uppblåst.

Lykke äter ca var 3-4 timme dagtid och en gång på nätterna. Jag delammar och min fina bvc-sköterska hejjar på amningen, så jag försöker att bara amma på nätterna och det brukar funka:) Hon äter sista flaskan runt 22, vaknar runt 4ish och äter, somnar om och sover till runt 6, har jag tur kan vi ligga kvar i sängen och "prata" lite till halv 7, 7 :) Hon brukar somna för kvällen mellan 20-22.
Hon har ingen kvällsoro, men kan vara lite småkinkig men det går (hitintills) *ta i trä* att lösa ganska enkelt. Antingen sjalen, amma eller vagga, sen somnar hon fort, dock är det svårt att lägga ner henne, då brukar hon vakna, hon vill sova på någon av oss. Sen när hon och jag går och lägger oss så somnar nästan alltid direkt om hon är vaken, vi samsover och ibland söver jag med liggamning och ibland somnar hon av sig själv när hon ligger mot mig :)
 
Här kör vi numera delamning både för att hålla vikten på en stadig uppåtgång samt så känner jag det är skönt för egen del.
Hans ostadiga vikt gjorde mig väldigt stressad inför bvc-besök flera dagar innan.
Nu kan jag slappna av på ett annat vis samt att när man är stressad för annat så får han flaska som vem som helst kan ge honom.

Han tar både flaska och bröst jättebra och bägge är mysigt på två olika sätt så än så länge känner jag att detta funkar bra för oss!

Och innan vi började med ersättning så började han dessutom sova ca 6-7 h om natten och det har nu hållt i sig över en vecka så jag vågar nästan hoppas att det är hans nya nattrytm! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 591
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 296
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
856
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 684

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Eurovision Song Contest 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp