Sommarföräldrar 2017 del 3

Imorgon är det dags för efterkontroll. Vad har ni gjort av era bebisar under kontrollen? För jag gissar att jag inte är den enda som har en bebis som inte gärna ligger själv?
Mitt barn är i babyskyddet konstant:)
Sover oftast men annars är han nöjd om man gungar det .
 
@Rhinos S. satt också i babyskyddet. :)

Har haft en lång orolig natt och hon snorar och hostar lite. Vaknade mitt i förmiddagsluren och var jätteledsen så hon är inte helt på topp.

Varit och satt i en ny spiral och tagit cellprov hos läkaren, det är typ 6 grader och ösregn, S. är förkyld = vi stannar inne i soffan idag med gott samvete. Borde fortsätta med städningen jag började på innan hon vaknade dock..
 
Imorgon är det dags för efterkontroll. Vad har ni gjort av era bebisar under kontrollen? För jag gissar att jag inte är den enda som har en bebis som inte gärna ligger själv?

När jag gjorde kontroll efter första barnet så hade jag med henne i babyskyddet. När det var dags för kontroll efter andra barnet lämnade jag henne faktiskt hos min mormor den stunden. Det var kort bit att gå mellan och det hade gått jättebra som tur va :p
 
Tack för alla svar om hur ni löste efterkontrollen. Förra gången kunde maken jobba hemifrån, så sonen fick vara med honom under kontrollen, men denna gången gick det tyvärr inte att lösa så. Har superkort bit att gå (knappt ens 500 meter) så jag känner inte för att baxa fram vagnen som jag inte ens är säker på att han somnar i ;).
Jag höll dottern på bröstet, det gick bra.
Är stor risk att jag får köra på din lösning. Skönt att höra att det funkade för dig :).

M satt i babysitter. Han gillar babysitter så det var inget problem
Hade de babysitter hos BM eller tog du med dig en?
 
Tack för alla svar om hur ni löste efterkontrollen. Förra gången kunde maken jobba hemifrån, så sonen fick vara med honom under kontrollen, men denna gången gick det tyvärr inte att lösa så. Har superkort bit att gå (knappt ens 500 meter) så jag känner inte för att baxa fram vagnen som jag inte ens är säker på att han somnar i ;).

Är stor risk att jag får köra på din lösning. Skönt att höra att det funkade för dig :).


Hade de babysitter hos BM eller tog du med dig en?
De hade babysitters där :)
 
Skulle ha åkt och satt in spiral och tagit cellprov idag på mvc men fick ringa och boka om det. Stora sonen fick bli ledig idag och hade ingen lust att ta med båda.
Fick ett mail igår från sonens förskola om att vinterkräksjukan har fått stor spridning på förskolan så jag gick och hämta honom tidigt och så får han vara ledig resten av veckan. Har ingen lust att få hem kräksjukan!
 
Det gick bra idag. V somnade i min famn under samtalet och när det var dags att sätta in spiralen så kom en kollega in och höll V. Han sov i hennes famn under hela undersökningen och vaknade precis när vi var färdiga :).

De hade babysitters där :)
Smidigt! :)

@Rosen-Knoppen Oh fy! Förstår att storebror får vara hemma. Dumt att riskera något när man har möjlighet att hålla barnet hemma :).
 
Sov som en kratta i natt och hade tandläkare till mig själv kl 9. Och veterinär till ponnyn vid 11. Och sotare hemma 13.
Nu är jag trött med stort Tack och ids inte somna för liten vaknar väl snart. Får ta Ipren för huvudvärken efter tandingreppet.
Ponnyn har spatt:(.
 
Sov som en kratta i natt och hade tandläkare till mig själv kl 9. Och veterinär till ponnyn vid 11. Och sotare hemma 13.
Nu är jag trött med stort Tack och ids inte somna för liten vaknar väl snart. Får ta Ipren för huvudvärken efter tandingreppet.
Ponnyn har spatt:(.
Åh vilken tuff dag! Fy så trist med ponnyn! :(
Hoppas du i alla fall får en bättre dag idag!
 
Sov som en kratta i natt och hade tandläkare till mig själv kl 9. Och veterinär till ponnyn vid 11. Och sotare hemma 13.
Nu är jag trött med stort Tack och ids inte somna för liten vaknar väl snart. Får ta Ipren för huvudvärken efter tandingreppet.
Ponnyn har spatt:(.
Men nej! Hur märkte ni det, hälta? :( Kan ju minnas helknasigt men visst hade ni inte haft den så länge? Fyy vad tråkigt hur som helst!
 
Enligt kalendern har vi leap alert på söndag, alltså en notis om att fjärde utvecklingssprånget börjar nu. Tidigare har vi märkt av sprången 3-5 dagar innan kalendern säger att det ska börja men nu är jag osäker. M sover lite sämre dagtid (vaknar med tätare intervall) och låter mer (mer gnäll när han är missnöjd men också höga glädjetjut när han är glad) än han brukar, men det är lindrigare än jag minns det från dottern. Hon var konstant missnöjd under fjärde språnget. Så det har säkert inte satt igång än :p
 
Hur länge pågår tremånadersfasen? Vår kille tajmade ju in vaccinationen i samma veva som humöret började svikta på honom, mindre bra. Helgen var fruktansvärd, han bara skrek och gnällde, sen har det blivit något bättre men han är fortfarande oerhört lynnig. Sambon var iväg igår kväll, innan han åkte var förhoppningen att knodd kunde vara vaken till kanske 19.30 iaf eftersom han sov länge i vagnen på eftermiddagen. Det slutade med att vi la oss kl 19 för då somnade han efter att ha gnällt konstant i en timme. :(

Min högra axel är helt trasig (har problem i den sen innan) av att gå runt och bära bebis som vill "flyga" hela dagarna. Så fort man sätter ner honom gnälls och skriks det, framför allt på eftermiddagen, morgonen är oftast OK.

Det märks att saker och ting händer hos honom, i morse upptäckte han sina fötter t.ex, och han har börjat ta små pyttesteg när man håller honom upprätt. Jättekul att det går framåt på alla sätt, men just nu är vi rätt slut som människor här hemma och jag känner mig allmänt kass som inte lyckas få honom nöjd. :(

Ursäkta gnälligt inlägg men är något uppgiven för tillfället.
 
Enligt kalendern har vi leap alert på söndag, alltså en notis om att fjärde utvecklingssprånget börjar nu. Tidigare har vi märkt av sprången 3-5 dagar innan kalendern säger att det ska börja men nu är jag osäker. M sover lite sämre dagtid (vaknar med tätare intervall) och låter mer (mer gnäll när han är missnöjd men också höga glädjetjut när han är glad) än han brukar, men det är lindrigare än jag minns det från dottern. Hon var konstant missnöjd under fjärde språnget. Så det har säkert inte satt igång än :p
Är det wonder weeks du använder eller hur håller du koll på utvecklingssprången?
 
Men nej! Hur märkte ni det, hälta? :( Kan ju minnas helknasigt men visst hade ni inte haft den så länge? Fyy vad tråkigt hur som helst!
Gjorde ett böjprov innan köp. Ponny är ua rakt fram och på lina men hade en liten reaktion högt på ena bak. Vet sa direkt att det ofta är spatt så vi bestämde att röntga och han hade rätt tyvärr.
Jag hade ju lite på känn att nåt felade men hoppades ju att jag skulle ha fel.

Nu kom vi överens med säljaren och köper ponnyn ändå. Snälla ponnies är svåra att hitta. Men alla planer om hur den ska utbildas får jag ju glömma.
 
Gjorde ett böjprov innan köp. Ponny är ua rakt fram och på lina men hade en liten reaktion högt på ena bak. Vet sa direkt att det ofta är spatt så vi bestämde att röntga och han hade rätt tyvärr.
Jag hade ju lite på känn att nåt felade men hoppades ju att jag skulle ha fel.

Nu kom vi överens med säljaren och köper ponnyn ändå. Snälla ponnies är svåra att hitta. Men alla planer om hur den ska utbildas får jag ju glömma.
Duktig veterinär som observerade det ändå, kan vara svårt att böja fram nåt bak ö h t. Segt som attans, speciellt om den är så snäll också. Är den gammal? Tänker att om den har några år på nacken iaf och kanske har tävlat och tränat ett tag utan problem så lär den förhoppningsvis hålla hos er också.
 
Hur länge pågår tremånadersfasen? Vår kille tajmade ju in vaccinationen i samma veva som humöret började svikta på honom, mindre bra. Helgen var fruktansvärd, han bara skrek och gnällde, sen har det blivit något bättre men han är fortfarande oerhört lynnig. Sambon var iväg igår kväll, innan han åkte var förhoppningen att knodd kunde vara vaken till kanske 19.30 iaf eftersom han sov länge i vagnen på eftermiddagen. Det slutade med att vi la oss kl 19 för då somnade han efter att ha gnällt konstant i en timme. :(

Min högra axel är helt trasig (har problem i den sen innan) av att gå runt och bära bebis som vill "flyga" hela dagarna. Så fort man sätter ner honom gnälls och skriks det, framför allt på eftermiddagen, morgonen är oftast OK.

Det märks att saker och ting händer hos honom, i morse upptäckte han sina fötter t.ex, och han har börjat ta små pyttesteg när man håller honom upprätt. Jättekul att det går framåt på alla sätt, men just nu är vi rätt slut som människor här hemma och jag känner mig allmänt kass som inte lyckas få honom nöjd. :(

Ursäkta gnälligt inlägg men är något uppgiven för tillfället.

Hos oss typ en månad (enligt app:en , punktlig unge ;) ). Han har precis kommit ur den och det märks redan att sömnen är bättre igen. Han hade precis sovit några hela nätter innan denna fasen men så fort han gick in i den så fick vi t o m ge två ggr per natt! och han har sovit mycket i sängen hos oss då han varit lite orolig. Men som sagt, nu sen han kom ur fasen har han sovit i sin säng hela nätterna och bara behövt mata en gång, ändrade sig nästan över en natt. Däremot har han varit lite extra hungrig några dagar efter, tror det kom någon fysisk tillväxtfas nu också men nu verkar det lugnat sig igen.
 
Hos oss typ en månad (enligt app:en , punktlig unge ;) ). Han har precis kommit ur den och det märks redan att sömnen är bättre igen. Han hade precis sovit några hela nätter innan denna fasen men så fort han gick in i den så fick vi t o m ge två ggr per natt! och han har sovit mycket i sängen hos oss då han varit lite orolig. Men som sagt, nu sen han kom ur fasen har han sovit i sin säng hela nätterna och bara behövt mata en gång, ändrade sig nästan över en natt. Däremot har han varit lite extra hungrig några dagar efter, tror det kom någon fysisk tillväxtfas nu också men nu verkar det lugnat sig igen.
Puh, ja jag har förstått att den kan pågå ett tag! Just det där med sömnen kan vi pricka av, han är jätteorolig på natten vilket han aldrig varit innan, ligger och gnäller och bökar och äter mycket(!).
Vi hade ju också några bra nätter, så vi tänkte att äntligen får vi kanske sova längre än till 04, men så vände det till det sämre igen. :( Vår pendlar från glad till ledsen till arg till glad igen hur många gånger som helst varje dag, det känns som att jag vänder ut och in på mig själv utan att han blir nöjd. Ännu mer frustrerad blir jag över att pappa går bra, då funkar det att sitta i babysittern och vara glad? Jag ska gå runt och bära och prata och leka hela tiden och ändå gnälls det. :cry:
 
ja alltså jag har så fullt upp så jag hinner sällan sitta vid datorn, och jag ogillar att skriva på mobilen så jag känner att jag missat MASSOR och att det är för mycket att läsa ifatt :o

En uppdatering från mig iaf. Jag har börjat träna för tränare igen varannan vecka - SÅ kul att komma igång igen. Rider hästarna (båda faktiskt :D ) nästan varje dag, dock knappt inte i skogen utan lägger fokus på träningen istället, handlar om 15-25 min/häst. Nu när Algot sover mer regelbundet så har jag testat igen att ha honom i vagnen på fm när han alltid sover bra och det gick jättebra sist och jag hann rida båda hästarna (och hämta posten och gå på toa och klä om när jag kom in :p ).
Annars rider jag på kvällen när sambon kommer hem och fredagar är han hemma redan 14 så då passar jag på samt på helgen.

I övrigt så är vi på öppna förskolan en dag i veckan, väldigt trevligt! Sen har vi varit på babymassage men den är slut nu, var också väldigt bra. Annars så har jag snickrat, sytt och grejat när vi är hemma. Algot har dessutom fått följa med till en kund och skötte sig bra ;). Jag har smygjobbat lite grann och ska jobba lite mer framöver, har eget företag och vill inte får för lång kö så de får vänta för länge. Efter årsskiftet tänkte jag försöka jobba lite mer regelbundet men max 25 % och då får sambon vara pappaledig.

Algot är en glad pojk och grejar ganska snällt själv nu för tiden, man behöver inte kånka runt på honom längre. Han är väldigt framåt och nyfiken, vände från mage till rygg när han var 6 veckor och från rygg till mage runt 3,5 mån. Han har börjat åla sig fram men det går långsamt och han blir arg när det inte går så bra som han vill :p. Snurra runt kan han bra iaf. Ja jag tror knappast han tänker vänta till han är ett år med att börja gå, han har så bråttom med allt.
Ja han fick smaka mat när han blev 4 mån och det var supergott sa han, så jag har de flesta dagar gett ca 2 tsk mat en gång om dagen.

Har blivit erbjuden att låna en jättetrevlig shetlandsponny av en jag känner lite och den är dessutom utbildad i western! Vore perfekt till Algot då jag själv håller på med western :D :D Sambon verkar väldigt positivt inställd så jag gissar att den hamnar här framåt våren :angel::angel: (och jag tycker det känns bra att låna så får man se om intresset finns/kommer, och att man är öppen med från början att det inte är våran häst utan att vi får låna henne till han är tillräckligt stor att rida min häst och att hästar inte är något man köper och säljer sådär utan vidare).
Min minsta häst är C-ponny och väldigt mjuk och känslig och skulle vara fin för honom att rida sen när han växer ur shettisen (ja jag räkna kallt med att min son kommer avguda hästar :angel::D).
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 430
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 948
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 606
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 183
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp