Sommarföräldrar 2017 del 3

Och man vet att det jobbiga går över, att det faktiskt blir bättre med tiden. Åtminstone för mig gör det mycket.

Fast jag vågar inte tro att det blir fullt så bra som att M kommer sova hela nätter i eget rum från 6 mån så som syrran gjorde...
Ja, kanske framförallt det. Man vet att det är en kort period och det är lättare att acceptera läget som det är på något vis :).
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Det här med ändrade rutiner alltså... Ungen skrämde upp mig genom att plötsligt äta både glesare och betydligt mindre första delen av dagen och även i natt.
Han har ju ätit som en klocka var tredje timme typ alltid och plötsligt har det gått både 4 och 5 timmar mellan målen i natt och under första delen av dagen.
Han har tagit igen det med råge under eftermiddagen istället. Han åt 150 ml vid 16, då tänkte jag att han står sig bra tills jag kommer hem från stallet.
Kommer hem 19.30 och då har ungen smäckt i sig 150 ml och vill ha MER.:eek: Slutade vråla när han satt i sig 180 ml. :p
 
Tjoho!
I natt har vi haft 3 timmars intervaller istället för två! Vilket gjorde ett vak mindre under natten och det känns :banana:!

Somnade i sitt babynest. Han har varit vaken 2 senaste kvällarna när vi lagt honom och sen har vi myst och snackat med lampan tänd och efter en stund har alla somnat...
Vaknat och släckt lampan sen...
Känns bra att han somnar där så slipper man flytta honom när han sover och få det där att han vaknar direkt.

Vaknade i morse med två stora pigga ögon framför ansiktet och runda goa kinder:heart. Så bedårande söt! Man tycker ler ju att de är söta redan som nykläckta men de blir ju egentligen sötare och sötare :love:
 
Tjoho!
I natt har vi haft 3 timmars intervaller istället för två! Vilket gjorde ett vak mindre under natten och det känns :banana:!

Somnade i sitt babynest. Han har varit vaken 2 senaste kvällarna när vi lagt honom och sen har vi myst och snackat med lampan tänd och efter en stund har alla somnat...
Vaknat och släckt lampan sen...
Känns bra att han somnar där så slipper man flytta honom när han sover och få det där att han vaknar direkt.

Vaknade i morse med två stora pigga ögon framför ansiktet och runda goa kinder:heart. Så bedårande söt! Man tycker ler ju att de är söta redan som nykläckta men de blir ju egentligen sötare och sötare :love:

Vad härligt, vi hade ett pass med 3timmars sömn.. Hoppas dom ökar och håller i sig :)
 
Sån orutinerad morsa jag var idag.. Skulle på promenad med en kompis och knodd. De bor 5 minuter bort och knodd var ju preciiis nybytt, nymatad och ombytt när jag åkte så jag behövde inte ta med skötväskan när vi bara skulle ut och gå en snabbis.

Jo tjena... ungen körde så klart världens bajskaos på promenaden så det var bara att byta på honom hemma hos kompisen, som har en 7 månaders så tillbehören fanns ju iaf. Tack och lov köpte jag mer blöjor under tiden vi gick och passerade ICA.. Givetvis hamnade det bebisbajs på pyjamasen också så det var bara att ta av den = naken, nöjd bebis i blöja.

Avslutade besöket med en kanonbra amning där knodd verkligen åt både mycket och länge vid båda brösten. Tog upp ungen för att rapa honom vid bröstet och han körde en MASTODONTKRÄKNING rakt ner mellan mina bröst. Allt samlades upp som en perfekt liten damm också, underbart. Hela måltiden har kommit upp så var bara att ge om maten..

Slutade med en bebis som fick åka hem i blöja och med en handduk över sig och en mamma som gick runt med en snuttefilt instoppad mellan tuttarna. Graciöst.:meh:
 
Sån orutinerad morsa jag var idag.. Skulle på promenad med en kompis och knodd. De bor 5 minuter bort och knodd var ju preciiis nybytt, nymatad och ombytt när jag åkte så jag behövde inte ta med skötväskan när vi bara skulle ut och gå en snabbis.

Jo tjena... ungen körde så klart världens bajskaos på promenaden så det var bara att byta på honom hemma hos kompisen, som har en 7 månaders så tillbehören fanns ju iaf. Tack och lov köpte jag mer blöjor under tiden vi gick och passerade ICA.. Givetvis hamnade det bebisbajs på pyjamasen också så det var bara att ta av den = naken, nöjd bebis i blöja.

Avslutade besöket med en kanonbra amning där knodd verkligen åt både mycket och länge vid båda brösten. Tog upp ungen för att rapa honom vid bröstet och han körde en MASTODONTKRÄKNING rakt ner mellan mina bröst. Allt samlades upp som en perfekt liten damm också, underbart. Hela måltiden har kommit upp så var bara att ge om maten..

Slutade med en bebis som fick åka hem i blöja och med en handduk över sig och en mamma som gick runt med en snuttefilt instoppad mellan tuttarna. Graciöst.:meh:
Och där lärde du dig varför folk med barn har så sanslöst mycket packning:D
 
Men så himla ohyfsat att hålla på att sucka och kommentera på det viset :rage:! Som om det inte är jobbigt nog att försöka tillgodose bebisens behov.
Ja men eller hur! :banghead:

KL
Av någon anledning har min varannandagsbajsare blivit en varannantimmesbajsare sedan 4 dagar tillbaka. :confused: Även på natten!? Jag åt fisk (rökt sik) dagen innan det började och gissade att det var boven eftersom jag annars inte ändrat min kost, men borde inte hans mage ha lugnat sig vid det här laget? Hur lång tid tar det för fiskproteinet att lämna min kropp liksom? Om det nu är det? O_o
 
Vår lille kille har känslig hy och har fått problem med värmeutslag. :(
Han hatar ju barnvagnen så det blir mycket bärsele, men då ligger han ju med ansiktet in mot oss. Även i sängen ligger han gärna och gosar med ena kinden hud mot hud. Men nu har han fått som ilskna röda utslag främst på ena kinden, men var även lite småprickig på kroppen efter att ha legat och vrålat i morse i väntan på mat. Vet inte vad man gör åt det förutom att reglera temperaturen? Testade att stryka på lite bröstmjölk i morse så får se om det hjälper. Han verkar inte ha ont av det men ser så tråkigt ut.

Han sover redan i bara blöja med en tunn yllefilt på sig i babynestet och vi försöker att inte överklä honom, men när han ligger nära så alstras så mycket värme genom våra kroppar att det är svårt att undvika. Han är rödlätt också så han har antagligen känsligare hud än "vanligt", vi får använda babyolja och mjuka kompresser istället för vatten på skötbordet osv för han blir röd för minsta lilla.
 
Vår lille kille har känslig hy och har fått problem med värmeutslag. :(
Han hatar ju barnvagnen så det blir mycket bärsele, men då ligger han ju med ansiktet in mot oss. Även i sängen ligger han gärna och gosar med ena kinden hud mot hud. Men nu har han fått som ilskna röda utslag främst på ena kinden, men var även lite småprickig på kroppen efter att ha legat och vrålat i morse i väntan på mat. Vet inte vad man gör åt det förutom att reglera temperaturen? Testade att stryka på lite bröstmjölk i morse så får se om det hjälper. Han verkar inte ha ont av det men ser så tråkigt ut.

Han sover redan i bara blöja med en tunn yllefilt på sig i babynestet och vi försöker att inte överklä honom, men när han ligger nära så alstras så mycket värme genom våra kroppar att det är svårt att undvika. Han är rödlätt också så han har antagligen känsligare hud än "vanligt", vi får använda babyolja och mjuka kompresser istället för vatten på skötbordet osv för han blir röd för minsta lilla.

Det är inte hormonprickar då? Det hade S. Av och till och de kunde komma och försvinna över en natt/dag typ. Enligt sköterskan inget farligt.
Vi har haft en halvlång natt med mycket väl och stök. Åt visserligen ingenting mellan 19.30 och 03 men stökade runt och var halvgalen många gånger däremellan och sov väldigt lite efter amningen kl 3. Bajsade vid 6 tiden och eftersom det är lögn att byta på henne utan att hon vaknar var hon klarvaken efteråt. Gav upp och gick upp vid 7 och nu snorksover hon såklart igen och jag är vaken men trött men inte tillräckligt trött för att kunna sova igen.:cool: Ska försöka pumpa lite så kan jag kanske få rida imorgon, det är omöjligt att få till när hon är med pt.
 
Vår lille kille har känslig hy och har fått problem med värmeutslag. :(
Han hatar ju barnvagnen så det blir mycket bärsele, men då ligger han ju med ansiktet in mot oss. Även i sängen ligger han gärna och gosar med ena kinden hud mot hud. Men nu har han fått som ilskna röda utslag främst på ena kinden, men var även lite småprickig på kroppen efter att ha legat och vrålat i morse i väntan på mat. Vet inte vad man gör åt det förutom att reglera temperaturen? Testade att stryka på lite bröstmjölk i morse så får se om det hjälper. Han verkar inte ha ont av det men ser så tråkigt ut.

Han sover redan i bara blöja med en tunn yllefilt på sig i babynestet och vi försöker att inte överklä honom, men när han ligger nära så alstras så mycket värme genom våra kroppar att det är svårt att undvika. Han är rödlätt också så han har antagligen känsligare hud än "vanligt", vi får använda babyolja och mjuka kompresser istället för vatten på skötbordet osv för han blir röd för minsta lilla.
E hade också värmeutslag när han var spädis. Han ville ju också ha kroppskontakt 24/7 så det var oundvikligt att han blev varm. Jag minns faktiskt inte att vi gjorde något åt det förutom att hålla honom sval och lufta när hi fick chansen. Värmeutslag känns inte på bebisen och kliar inte, men det ser ju inte kul ut.
 
@MalanMjöl jo, hormonplitor har han också men detta är nåt annat (tror jag!), han får som ilskna röda blemmor på de ställena som är disponerade, främst kinderna men även prickar på mage och bröst när han legat i selen. Det känns mest logiskt med värmeutslag då vi haft varmare väder i några dagar och han har legat mycket i selen och det har blivit mer nu, innan har jag inte tänkt så mycket på det. :)

@Rhinos ok! Nä vår grabb verkar också helt obesvärad av det men hans mamma blev helt förskräckt i morse när han legat på pappas bröst och var illröd på ena kinden. Det lägger sig dock hyfsat fort när han kommer upp och ligger själv.
 
På tal om nåt annat är knodd 5 veckor (och två timmar prick :p) idag och firar det med att han har vuxit ur storlek 56 i många pyjamaser. Enda storleken vi inte har massa ärvda kläder i så måste köpa lite nytt, första gången han får nya kläder (av oss iaf, annars har han fått många i present). Vart köper ni snygga och prisvärda bebiskläder?
 
På tal om nåt annat är knodd 5 veckor (och två timmar prick :p) idag och firar det med att han har vuxit ur storlek 56 i många pyjamaser. Enda storleken vi inte har massa ärvda kläder i så måste köpa lite nytt, första gången han får nya kläder (av oss iaf, annars har han fått många i present). Vart köper ni snygga och prisvärda bebiskläder?
Jag köper i princip bara Polarn o Pyret till M, bra kvalitet men dyrt (jag passar på när det är rea). Annars tycker jag Lindex och Åhléns babykläder är rätt bra och mjuka. H&M och Kappahl (inkl Newbie) tycker jag har sämre kvalitet och blir hårdare/skavigare (vad säger man?) efter tvätt.
 
På tal om nåt annat är knodd 5 veckor (och två timmar prick :p) idag och firar det med att han har vuxit ur storlek 56 i många pyjamaser. Enda storleken vi inte har massa ärvda kläder i så måste köpa lite nytt, första gången han får nya kläder (av oss iaf, annars har han fått många i present). Vart köper ni snygga och prisvärda bebiskläder?
Jag köper nästan uteslutande på Lindex men det är bara för att det typ är den enda affären med barnkläder i stan, och så är jag medlem där och får bonuspoäng :P. Jag stör mig dock på att i princip alla kläder för pojkar är blå och för flickor rosa. Nu ärver V alla sina kläder från storebror E och där finns kläder i alla möjliga färger. Men E har i princip bara blå och rosa kläder eftersom det är helt omöjligt att få tag på annat :rage:.

Blev tipsad om villervalla som har kläder i massor med roliga färger och mönster, de har dessutom en ganska generös rea just nu, så där kommer vi nog köpa en del kläder framöver :).
 
På tal om nåt annat är knodd 5 veckor (och två timmar prick :p) idag och firar det med att han har vuxit ur storlek 56 i många pyjamaser. Enda storleken vi inte har massa ärvda kläder i så måste köpa lite nytt, första gången han får nya kläder (av oss iaf, annars har han fått många i present). Vart köper ni snygga och prisvärda bebiskläder?

Vi köper nästan uteslutande kläder på Lindex. I andra hand Åhléns eller PoP.
Lite Kappahl. Väljer helst bort HM då jag tycker kvalitén är sämst, blir urtvättat och nopprigt direkt.
Har fått upp ögonen för Next Direct nyligen, engelsk internet sida men fri frakt till Sverige. Köpte pyjamas där till äldre sonen, har hållet kvalitén super bra. Kommer definitivt beställa mer där, väldigt bra priser också.
 
Märker att mini börjar komma in i en ny fas i livet. Han är mycket mer vaken och mer med, ger lite ögonkontakt.. sover inte lika långa perioder under dagarna längre. Vaknar så fort jag lägger ifrån mig honom under dagen (förutom när dammsugaren står på, då sover han som en stock.
Tiden går så fort, 4 veckor imorgon, galet!
 
Vår lille kille har känslig hy och har fått problem med värmeutslag. :(
Han hatar ju barnvagnen så det blir mycket bärsele, men då ligger han ju med ansiktet in mot oss. Även i sängen ligger han gärna och gosar med ena kinden hud mot hud. Men nu har han fått som ilskna röda utslag främst på ena kinden, men var även lite småprickig på kroppen efter att ha legat och vrålat i morse i väntan på mat. Vet inte vad man gör åt det förutom att reglera temperaturen? Testade att stryka på lite bröstmjölk i morse så får se om det hjälper. Han verkar inte ha ont av det men ser så tråkigt ut.

Han sover redan i bara blöja med en tunn yllefilt på sig i babynestet och vi försöker att inte överklä honom, men när han ligger nära så alstras så mycket värme genom våra kroppar att det är svårt att undvika. Han är rödlätt också så han har antagligen känsligare hud än "vanligt", vi får använda babyolja och mjuka kompresser istället för vatten på skötbordet osv för han blir röd för minsta lilla.

Propyderm säger jag bara :up:
 
På tal om nåt annat är knodd 5 veckor (och två timmar prick :p) idag och firar det med att han har vuxit ur storlek 56 i många pyjamaser. Enda storleken vi inte har massa ärvda kläder i så måste köpa lite nytt, första gången han får nya kläder (av oss iaf, annars har han fått många i present). Vart köper ni snygga och prisvärda bebiskläder?
Pyjamaser gillar vi med dragkedja, tyckte Lindex hade flest fina när vi köpte det senast.
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 385
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 755
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 563
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 854
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp