Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2017 del 3

Kanske ska testa att kravla mig upp imorgon då, har en jättetjock fårpadd jag kan sitta på. Underredet trillar väl inte ut redan i första steget, hoppas jag. :nailbiting:
Kan du fungera normalt i vardagen hade jag definitivt provat.
Jag är ridsugen men har svårt att få till det. Liten är inte pålitlig i vagnen så jag behöver nån som kan gå med honom.
 
Kollade fölmärren i rörelse ikväll och blev sååå ridsugen (av alla hästar jag har så är det den enda jag verkligen saknar att rida på). När kan man hoppa upp och skritta typ 10 minuter? Snart är det 6 veckor sedan förlossningen.

Känner du dig bra så testa!
Jag var tillbaka på hästryggen två veckor efter förlossningen den här gången och det kändes hur bra som helst. Kunde inte låta bli och bara prova att trava och galoppera också:D
Nu rider jag som vanligt och S är snart 8 veckor!
Men har hämtat mig mycket bättre denna gång, efter första förlossningen kunde jag knappt gå normalt på två veckor ens:)
 
Känner du dig bra så testa!
Jag var tillbaka på hästryggen två veckor efter förlossningen den här gången och det kändes hur bra som helst. Kunde inte låta bli och bara prova att trava och galoppera också:D
Nu rider jag som vanligt och S är snart 8 veckor!
Men har hämtat mig mycket bättre denna gång, efter första förlossningen kunde jag knappt gå normalt på två veckor ens:)
Oj, vad snabbt! Jag var nog som du var efter första förlossningen, hade riktigt ont av stygnen de första veckorna men nu känns det helt OK. Gått tur och retur till stallet sista dagarna, det är några KM och det känns bättre för varje gång så ska faktiskt testa imorgon, längtar redan ihjäl mig! :)
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Resan till sönernas morföräldrar gick finfint. V var vaken ganska stor del av tiden och vi fick stanna för mat två gånger. Annars räckte det att stoppa nappen i munnen på honom och buffa på honom lite så var han nöjd. :)
 
Dödstrött efter att ha hållit gång precis hela dagen sen 06 och varit själv med en gnällig och skrikande knodd (utvecklingsfas?). Vill inget hellre än att däcka tidigt då hela dagen är späckad imorgon också. Nu drog sambon iväg med knoddis på nån grej för att jag skulle få sova, är jag sömnig? Inte det minsta... :arghh::turd:
 
Har varit själv med båda barnen hela dagen och kvällen för första gången. Var dödligt nervös för hur det skulle fungera innan men måste säga att det gått så bra.
Lyckades tajma dagsömnen med båda så vi alla tre kunde sova 1 1/2 timme mitt på dagen. Och läggningen med storebror tog 10min, lillebror fick ligga i famnen och amma medans jag satt bredvid storebrors säng när han skulle sova. Inom 10min sov bägge två :)

Idag känns det bra att vara två barnsförälder :love:
 
Dödstrött efter att ha hållit gång precis hela dagen sen 06 och varit själv med en gnällig och skrikande knodd (utvecklingsfas?). Vill inget hellre än att däcka tidigt då hela dagen är späckad imorgon också. Nu drog sambon iväg med knoddis på nån grej för att jag skulle få sova, är jag sömnig? Inte det minsta... :arghh::turd:

Känner igen det där, är som när man äntligen får lite egentid efter att ha varit trött hela dagen så får man helt plötsligt ny energi :cool:. Jag borde också gått och lagt mig då jag var väldigt trött i eftermiddags och också är själv med S. till imorgon, men sitter och surfar i soffan istället.. :banghead:
Fick du ridit förresten? :D
 
Känner igen det där, är som när man äntligen får lite egentid efter att ha varit trött hela dagen så får man helt plötsligt ny energi :cool:. Jag borde också gått och lagt mig då jag var väldigt trött i eftermiddags och också är själv med S. till imorgon, men sitter och surfar i soffan istället.. :banghead:
Fick du ridit förresten? :D
Ja men precis! Jag ångrar nästan att jag fick den där extra timmen själv för jag vaknade vid första passet innan midnatt, alldeles för pigg och kunde inte somna om förrän efter 01. Sen körde knodd igång med sitt race vid 03ish och sen rullade det på, så nu är man t.o.m tröttare än vanligt.. Blev så less på gnället (får man skriva så utan att vara en hemsk mamma?) att det kändes rätt skönt att åka ut och fixa hästarna kl 06 medan sambon tog honom.

Japp, ridit två dagar i rad t.o.m! Första dagen i typ 2 minuter på grund av illvrålande bebis, men igår red jag 10-15 minuter iaf. Bara skritt förvisso men det räcker på det skeppet, hon rör sig gigantiskt och jag sitter barbacka så bålen får sig en omgång ändå. :p
 
Ja men precis! Jag ångrar nästan att jag fick den där extra timmen själv för jag vaknade vid första passet innan midnatt, alldeles för pigg och kunde inte somna om förrän efter 01. Sen körde knodd igång med sitt race vid 03ish och sen rullade det på, så nu är man t.o.m tröttare än vanligt.. Blev så less på gnället (får man skriva så utan att vara en hemsk mamma?) att det kändes rätt skönt att åka ut och fixa hästarna kl 06 medan sambon tog honom.

Japp, ridit två dagar i rad t.o.m! Första dagen i typ 2 minuter på grund av illvrålande bebis, men igår red jag 10-15 minuter iaf. Bara skritt förvisso men det räcker på det skeppet, hon rör sig gigantiskt och jag sitter barbacka så bålen får sig en omgång ändå. :p

Man får säga att man är trött på gnället utan att va en hemsk mamma!
 
Ja men precis! Jag ångrar nästan att jag fick den där extra timmen själv för jag vaknade vid första passet innan midnatt, alldeles för pigg och kunde inte somna om förrän efter 01. Sen körde knodd igång med sitt race vid 03ish och sen rullade det på, så nu är man t.o.m tröttare än vanligt.. Blev så less på gnället (får man skriva så utan att vara en hemsk mamma?) att det kändes rätt skönt att åka ut och fixa hästarna kl 06 medan sambon tog honom.

Japp, ridit två dagar i rad t.o.m! Första dagen i typ 2 minuter på grund av illvrålande bebis, men igår red jag 10-15 minuter iaf. Bara skritt förvisso men det räcker på det skeppet, hon rör sig gigantiskt och jag sitter barbacka så bålen får sig en omgång ändå. :p
Håller med @Rosen-Knoppen - man får vara trött på gnället! Med stora sonen var jag Ibland tvungen att bara gå ut ur huset ett tag själv så fort sambon kom hem bara för att komma undan allt oväsen. Och jag passade på att åka iväg och handla själv bara för att få lite tid själv - det var guld och sedan hade man fyllt på energin och orkade lite till :).
 
@Rhinos och @Rosen-Knoppen
Så "skönt" att höra att det finns fler. Jag påmindes när jag kom hem att det är ju världens goaste unge, och jag älskar honom gränslöst, men ibland är jag tvungen att få ett break och få vara för mig själv, även om det bara är en kvart.

Tror han är inne i en fas eller nåt för han sover sååå dåligt på nätterna, nestet funkar inte alls, det skriks och det gnälls om han inte får ligga på oss men så fort man går upp är han glad som en lärka så tror inte det är magknip heller. Igår var han dessutom lika mammig på dagen, jag vandrade mellan skötbordet och köket för att fixa till mat hela eftermiddagen och däremellan låg han vid tutten. Så fort jag la ner honom så började han vråla.
Han är knubbig som en säl och har börjat överskottskräkas en del vissa dagar, (50/50 om det kommer en rap eller spya när man rapar honom).
Igår hann jag inte mer än till första trappsteget efter ett klädombyte innan han spydde ner sin pyjamas igen. Det kommer inga mängder men är så där lagom kul när det rinner nerför armen på en, som i natt...
 
@Rhinos och @Rosen-Knoppen
Så "skönt" att höra att det finns fler. Jag påmindes när jag kom hem att det är ju världens goaste unge, och jag älskar honom gränslöst, men ibland är jag tvungen att få ett break och få vara för mig själv, även om det bara är en kvart.

Tror han är inne i en fas eller nåt för han sover sååå dåligt på nätterna, nestet funkar inte alls, det skriks och det gnälls om han inte får ligga på oss men så fort man går upp är han glad som en lärka så tror inte det är magknip heller. Igår var han dessutom lika mammig på dagen, jag vandrade mellan skötbordet och köket för att fixa till mat hela eftermiddagen och däremellan låg han vid tutten. Så fort jag la ner honom så började han vråla.
Han är knubbig som en säl och har börjat överskottskräkas en del vissa dagar, (50/50 om det kommer en rap eller spya när man rapar honom).
Igår hann jag inte mer än till första trappsteget efter ett klädombyte innan han spydde ner sin pyjamas igen. Det kommer inga mängder men är så där lagom kul när det rinner nerför armen på en, som i natt...
Nu i efterhand har jag förstått att sonen var en high need baby (googla så kan du hitta artiklar om det) och att hans skrik troligtvis inte berodde på magknip utan på att han var känslig för intryck. Det kanske passar in på din son också?
 
Nu i efterhand har jag förstått att sonen var en high need baby (googla så kan du hitta artiklar om det) och att hans skrik troligtvis inte berodde på magknip utan på att han var känslig för intryck. Det kanske passar in på din son också?
Tack för tipset. Googlade och tycker nog ändå att vår bebis känns inom "normalspannet". Vanligtvis är han rätt lättröstad, får han det han vill ha (blöja, mat, tutte) så är han nöjd och glad sen, iaf en stund tills han vill ha nåt igen. Därför upplever vi det nog som värre nu när han haft några gnälliga och skrikiga dagar, vi är inte riktigt vana. Nätterna har ju varit tjuriga till och från men de har också varit sämre de sista dagarna. Sen känns det alltid värre på nätterna, jag är ju sjukt sömnkänslig. Hade det varit på dagtid hade det nog inte alls upplevts som lika jobbigt.

Jämfört med föräldrar till till exempel kolikbarn har vi nog rena himmelriket, men vi kan ju bara utgå från oss själva och hur vi brukar ha det. En teori om det inte är en "mamma-fas" är att vi ökade på ersättningen för ett par dagar sen, då blev han gnälligare och skrek mer, så kanske att han ändå fick magknip av det, eller om det är en slump. Han har en väldigt aktiv mage och bajsar efter varje mål mat när han bara får min mjölk. Ersättningen stoppar upp lite, jag kan tänka mig att det kan leda till magknip istället för honom. :) Nu har jag gått över till mer amning/pumpning istället så får se om det vänder till det bättre igen. Men tack för tipset ändå!
 
Är så trött så jag mår illa men har så svårt för att sova mitt på dagen :(
Det var det där med att gå och lägga sig i tid ja...

@Fritidsryttare- skönt att det kändes OK att sitta på hästryggen igen! :D
 
Är så trött så jag mår illa men har så svårt för att sova mitt på dagen :(
Det var det där med att gå och lägga sig i tid ja...

@Fritidsryttare- skönt att det kändes OK att sitta på hästryggen igen! :D
Hua så jobbigt med sömnen! Jag stal faktiskt till mig en timmes vila här efter lunch, du kan inte gå undan och bara lägga dig på soffan eller sängen en stund?
 
Hua så jobbigt med sömnen! Jag stal faktiskt till mig en timmes vila här efter lunch, du kan inte gå undan och bara lägga dig på soffan eller sängen en stund?
Har försökt sova hela förmiddagen men kan inte somna, lyckades somna typ 10 minuter nu när sambon kom hem och la sig tillsammans med mig, hjälpte dock inte så mycket. Brukar kunna somna hos han men typ aldrig själv tyvärr. Bara att stå ut tills ikväll och hoppas på en bra natt.. :meh:
 
Andra utvecklingssprånget @Fritidsryttare! Vi "drabbades" också av det tidigare i veckan. Det verkar ha gått över till idag för idag har vi en solig liten kille. Vi hade treårskalas igår och det var ganska svårt att få förberedelserna gjorda när lillen inte gick att lägga ner.

Imorgon börjar min man jobba igen efter en månad hemma. Det ska vi allt fixa, jag och lilleman.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Andra utvecklingssprånget @Fritidsryttare! Vi "drabbades" också av det tidigare i veckan. Det verkar ha gått över till idag för idag har vi en solig liten kille. Vi hade treårskalas igår och det var ganska svårt att få förberedelserna gjorda när lillen inte gick att lägga ner.

Imorgon börjar min man jobba igen efter en månad hemma. Det ska vi allt fixa, jag och lilleman.
Känns som det ja, kul att våra verkar följas åt! Bättre dag idag för oss också, tack och lov! Fasar dock inför sambons avfärd om en månad om nätterna ska fortsätta så här..
 
Bästa tips för att på bebis att acceptera att pappa nattar? De senaste försöken har resulterat i en otroligt ledsen bebis som gråter helt hysteriskt, idag provade jag att sitta vid sidan av men det hjälpte inte. Lugnade sig fort när hon kom över till mig men när jag la henne mot sambon (fortfarande i mon famn) började hon gråta igen :(. Hon somnar inom 10 minuter när jag lägger henne i nestet och sjunger för henne. Sambon provar att vagga henne i famnen som jag tidigare också gjort men det lyckas som sagt inte och tycker tvärtom det nästan blir värre för varje gång vi försöker.. :down:
 
Upplevt den _sjukaste_ bebisbajsen idag.... Ungen glad som en lärka efteråt och typ ett halvt kilo lättare. Undrar hur vi tänkte när vi köpte en ny ullmatta och la in i barnrummet innan hans ankomst, lägligt placerad framför skötbordet. Den är bara att kassera nu, alternativt kemtvätta... Gud alltså.

Fått sova mer i natt iaf och gladare bebis, började dock dagen kl 05 så snart är det lunch..
 
  • Gilla
Reactions: Ray

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 658
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 408
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 768
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 557
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp